HOME SWEET HOME

GOD MORGEN ♥

Ingenting er som å komme hjem etter man har flyttet hjemmefra! I dag tidlig våknet jeg til en ørliten antydning til snø på bakken ute, og endelig er det første søndag i advent.  I dag skal jeg nyte at jeg ikke trenger å gjøre noen verdens ting, og senere i kveld skal jeg til noen venninner. Dagene går så utrolig fort nå, og jeg er 24 uker og 2 dager gravid i dag. Jeg måtte faktisk sjekke kalenderen min når jeg gikk inn på gravid appen jeg bruker og så at jeg var så langt på vei. Hvor ble tiden av?

Jeg må innrømme at jeg har vært utrolig mye nervøs før jeg kom til uke 23. Det er sikkert ikke et ukjent fenomen for mange av dere at det er først i uke 23 at fosteret kan overleve utenfor livmoren. Selv om det kun er 16% av de som blir født premature i uke 23 som overlever, så har det roet meg veldig ned etter jeg kom såpass langt ut i svangerskapet. Nå, i uke 24, er det 44% av fostrene som overlever, så det er tydelig at disse ukene har veldig mye å si for utviklingen av lungene til den lille. Jeg har lenge hatt en ekkel følelse av at Leo kommer en stund før termin, og håper selvsagt at dette ikke stemmer. I hvert fall ikke i så stor grad at det kan komme til å påvirke han på noen som helst negativ måte. 

 Ellers startet jeg dagen med et langt bad med frokost, og jeg må innrømme at jeg glemmer helt hvor deilig det faktisk er å ha badekar. Hjemme i leiligheten har vi jo bare dusj, men herregud så godt det hadde vært med badekar også! 

Fineste babymagen min ♥ Begynner virkelig å bli stor nå! lille vennen veier litt over en halv kilo nå, helt uvirkelig å tenke på.

Tenker å kanskje ha en spørsmålsrunde litt senere i dag, er det noe dere ønsker? Konkurransen om å vinne den personlige almanakken kommer også innen de nærmeste dagene, er så glad jeg får sponset gaver til dere!

5 kommentarer
    1. Nå har jeg nettopp bladd meg et godt stykke ned i arkivet ditt, og jeg må virkelig si at du er en stor inspirasjon! Flott at du beviser at unge foreldre kan være like gode foreldre som de eldre! Ikke minst skriver du utrolig bra! Glad for at jeg fant bloggen din, og ønsker deg, Fredrik og Leo masse lykke til! Jeg tror på dere <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg