SVARENE PÅ SPØRSMÅLSRUNDEN

God kveld dere ♥

Da tenkte jeg å svare på spørsmålene fra dere! Om noen av dere lurer på noe mer så er det bare å legge igjen en kommentar, så svarer jeg dere der. Jeg synes det er viktig å ha en spørsmålsrunde inni mellom, ettersom jeg da gir de som kritiserer meg muligheten til å spørre meg selv og høre hva som stemmer og ikke før de trekker konklusjoner rundt meg. Det gjelder forsåvidt uansett, jeg prøver i hvert fall å svare på alle kommentarer jeg får, og jeg vil si at det er lurt å spørre meg hvis det er noe dere lurer på! Jeg har utrolig mange ganger nå måtte si ifra på blant annet facebooksiden til bloggen min fordi folk uttaler seg uten å vite hva de snakker om.

Hvor gammel er du?

“mammasom16.blogg.no”

Jeg er 16 år og har bursdag 7 Juni.

 

Hvordan fant du ut at du var gravid?

Det fant jeg ut når jeg var hos legen på grunn av magesmerter i ca uke 5. Hele historien kan dere lese HER 

Vurderte du noen gang abort?

Jeg har ikke lagt skjul på at det var den første tanken som slo meg. Jeg ante jo ikke hva jeg skulle gjøre i starten. Men jeg bestemte meg for at jeg ikke ønsket abort etter en ultralyd i uke 8/9, hvor jeg så tydelig skille mellom hode og kropp, at hjertet gikk, og som jeg har skrevet her tidligere så føltes det ikke riktig at jeg hadde en slik makt over et forsvarsløst lite menneske. Så for å svare på spørsmålet ditt, ja, jeg vurderte det i starten, helt til jeg faktisk så at uavhengig av uflaksen min bar jeg på et bittelite menneske, og det hadde like mye rett til en sjanse i livet som det jeg har.

 

Har du fått strekkmerker?

Ja, det har jeg. Men foreløpig ingen på magen, så jeg sier meg fornøyd!

 

Hva slags støtte får du?

Om dere virkelig lurer på det, så kan dere bare google det. Jeg vil holde økonomi utenfor bloggen, men jeg kan si såpass at vi ikke vil ha noen som helst økonomiske problemer, og vi vil ha muligheten til å gi Leo alt han trenger og enda mer til.

 

Hva gleder du deg mest/minst til i tiden fremover? Og hvorfor?

Jeg gleder meg mest til møte den lille på sykehuset med Fredrik. Det jeg gleder meg minst til er litt vanskelig å svare på, det er ikke noe jeg direkte gruer meg til i fremtiden sånn jeg ser ting nå egentlig.

 

Føler du selv at du har mange haters?

Nei, egentlig ikke. Jeg føler bare at det er enormt store mengder av mennesker som uttaler seg om alt som har med meg å gjøre når de ikke aner noen verdens ting. Det er vel ingen grunn til å hate meg fordi jeg tok et vanskelig valg som føltes rett for meg. Er man en smule moden så respekterer man andres valg uansett.

 

Har du fri fra skolen nå som du er gravid?

Nei, jeg er ute i tidlig permisjon på grunn av formen min som jeg har nevnt tidligere.

 

Hvis dere lurer på noe som det ikke står svar på her, kan dere også sjekke ofte stilte spørsmål som dere finner HER!

Tusen takk for spørsmål, del gjerne innlegget videre ♥

4 kommentarer
    1. Ut ifra bloggen virker du som en dritt mor. Og sykt frekk, på måten du skriver. Men du er sikkert mye bedre på ekte. Så tenkte å gi beskjed så du kunne tenkt litt igjennom måten du skrev og sa ting på til neste innlegg 🙂 Kanskje bare veldig mye hormoner nå fortiden, og da er det ofte lett for å virke utrolig sur, frekk og kanskje av og til som en dårlig mor. Selv om du kanskje ikke er der 🙂 Så tenk på det til neste gang 🙂

    2. Anonym: Oi, så dumt at du synes det! Første gangen jeg får høre det, så jeg har mer tro på at det er din personlige mening enn at flere er enige med deg, for du kan ikke si at jeg er en dårlig mor uten å kjenne meg.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg