ÅRET SOM GIKK

God morgen dere!

Jeg har allerede rukket en del i dag, ettersom jeg sto opp klokken halv seks(!!) i dag tidlig. Jeg har vært på samtale med jordmor på sykehuset, fått omvisning på fødeavdelingen, og har nå akkurat kommet hjem for å sove en ekstra time på sofaen. Det trengs!

Nå tenkte jeg å vise dere hvordan 2014 var for meg, et litt sent “året som gikk”-innlegg, men jaja! Det blir dessverre litt tynt med bilder ettersom mobilen min gikk et visst sted rett før jul (med andre ord, 5000 bilder er borte for alltid og jeg lærer pokker meg aldri). Men – jeg har noe fra både instagramkontoen min og minnekortet mitt her, så litt får jeg heldigvis vist dere!

JANUAR


Jeg bodde fortsatt hjemme i Gjøvik, og vi hadde akkurat kjøpt oss Lana, min kjære katt. Det har dessverre rabla for henne etter at hun fikk kattunger (som jeg har nevnt tidligere..?) 

De første månedene i 2014 var preget av mye skolearbeid, lite søvn, Lana del rey, shopping og vennetid. Siden jeg og Fredrik var i et avstandsforhold på denne tiden gikk også helgene vekk til kjærestetid, noe som gjorde at jeg måtte gjøre enda mer skolearbeid på hverdagene.

 

FEBRUAR


Mye skolearbeid preget fortsatt hverdagen min, og i Februar spiste jeg også store mengder sushi. Ofte med venninnene mine etter skoletid!


MARS 



Jeg var på Drake konsert med Sigrid, noe som var helt fantastisk. Herregud for en flink fyr! Det ble også bestemt at jeg skulle flytte til Larvik i Juni.

Hvis noen hadde kommet til meg i Mars og fortalt meg at det var nøyaktig et år til jeg skulle bli mamma, da tror jeg jammen meg jeg hadde gått i bakken. 

 

APRIL

Jeg tilbrakte påskeferien hos min kjære Fredrik i Larvik, og vi koste oss masse. Det var også mye eksamensnakk på skolen, og jeg kom opp i engelsk i prøvemuntlig, noe som gikk helt strålende. Var også på klassetur til Aurdal med klassen fra ungdomsskolen, noe som var utrolig koselig.

 

Jeg skypet også en del med Fredrik, for å dempe savnet litt. Gud så godt det er å slippe avstandsforholdet nå!


MAI


Jeg var med Sigrid og feiret bursdagen hennes ute på restaurant, noe som var utrolig koselig!

 

Mine fantastiske jeffrey campbell’s kom endelig i posten, flere måneder etter de var forhåndsbestilt grunnet de var utsolgt overalt. Lykkerus! 


Jeg tilbrakte en del tid i Larvik hos Fredrik, og var blant annet hos han på 17 Mai. Det begynte endelig å gå mot sommer, og jeg kunne begynne å gå i shorts ute! 

JUNI

(Her pakket jeg til flyttingen noen få dager før jeg flyttet)


Jeg flyttet til Larvik, hadde avskjedsfest hjemme med vennene mine fra Gjøvik, skoleavslutning med klassen fra ungdomsskolen og oslotur med klassen. Den desidert tristeste måneden, men samtidig kanskje den mest innholdsrike. Det å flytte hjemmefra var helt nytt og veldig rart, og det føltes ut som jeg hadde startet på et nytt kapittel i livet mitt, – lite visste jeg at det straks kom til å forandre seg enda mer.

JULI

Jeg fant ut at jeg var gravid (hele historien kan du lese HER) og på dette bildet var jeg faktisk 4 uker på vei, helt uviten om hva jeg bar på, og hva jeg hadde i vente.

Juli var en tung måned for meg. Jeg måtte bestemme meg for om jeg ønsket å tilfredsstille meg selv, eller “alle” andre. Valget var utrolig vanskelig, og det var så tøft å måtte ta et så vanskelig valg langt unna alle jeg kjente godt, spesielt med tanke på at det var uønsket fra Fredrik sin side. Oppi alt sammen må jeg bare få skrytt av den fantastiske kjæresten min, for selv om vi var sterkt uenige og at situasjonen var veldig uønsket for hans del, var det aldri snakk om at han skulle gå i fra meg. Valget skulle jeg ta, han ønsket ikke å bli pappa og gjorde meg oppmerksom på det, men til slutt sa han alltid at han kom til å bli uansett hva jeg valgte. Når jeg ser tilbake på det nå, er jeg så ufattelig glad for at jeg gjorde som jeg gjorde, jeg ser nå at valget jeg tok har føltes fullstendig riktig ut fra dag 1, og det er det som betyr noe

(Vil legge til for alle nye lesere at Fredrik elsker både meg og Leo, og nå kunne han ikke gledet seg mer til å bli pappa. Det har snudd seg helt, og han takker meg for at jeg beholdte lille Leo i magen. Det er på den måten mange gutter reagerer når de havner i denne situasjonen så ung, man blir skremt og får sjokk, men han trengte kun litt tid. Han ville aldri i verden vært foruten den lille sønnen hans nå, så der ser dere hvor mye tiden kan hjelpe.)

Jeg fikk også vite at jeg hadde kommet inn på førstevalget mitt her i Larvik.

AUGUST

Jeg bestemte meg for at jeg skulle beholde babyen i magen, i starten var det ikke lett, men med tiden ble alt bedre.Jeg klarte enda ikke helt å glede meg over tanken på at jeg skulle bli mamma, men jeg visste innerst inne at det var det riktige å gjøre. 

Jeg forsøkte å begynne på skolen her i Larvik, men svangerskapskvalmen tok helt over, og jeg (og skolen, for den saks skyld) innså at det beste var at jeg gikk ut i tidlig permisjon. Kvalmen skulle ikke gi seg med det første heller, dessverre, og jeg lå stort sett inne å forsøkte å sove.

Jeg var ekstremt oppblåst, og så smålig gravid ut til tross for at man egentlig ikke kan fysisk se det før man har passert uke 12. Jeg gjorde veldig lite denne måneden.


Nettshoppet en del bikinier (som jeg visste jeg ikke ville få brukt før til neste år uansett)

Mamma kom en del til Larvik og besøkte meg, noe jeg satte stor pris på.

SEPTEMBER


Jeg var fortsatt i ekstremt dårlig form, man kan nesten se hvor dårlig jeg følte meg.

30 September skrev jeg DENNE stausen på facebook, og gikk ut med det at jeg var gravid. Jeg ante ikke hvilke reaksjoner som ville møte meg, eller hvem som ville støtte. Heldigvis kunne jeg ikke bedt om bedre støtte fra ukjente, kjente, bekjente og venner. Jeg var utrolig takknemlig, og for første gang på lenge var jeg veldig lykkelig!


(litt over 12 uker på vei, om jeg husker riktig)

 

 

OKTOBER



Ukene gikk, og her var jeg 17 uker på vei! Jeg opprettet meg også denne bloggen, og skrev mitt første innlegg her inne.

Jeg og Fredrik var ute å handlet til den lille for første gang, uten at vi visste hvilket kjønn han var. Mye av innkjøpene ble lagt ut på bloggen, selvfølgelig!

Vi var på ordinær ultralyd, og kjønnet på den lille ble avslørt på bloggen i DETTE innlegget ♥

 

 

NOVEMBER


Lana fikk kattunger! Åh, gud som jeg savner å ha dyr når jeg tenker over det, skulle ønske det var lov med dyr i leiligheten her.


Magen vokste. 22+6 uker på dette bildet.

Jeg var på ekstra ultralyd (som jeg også skrev om her på bloggen) og vi fikk se til at Leo hadde det fint, hvilket han hadde. 

 

Jeg og Fredrik dro på julebord med familien min, noe som var utrolig koselig!

 

DESEMBER


Her var jeg tidlig i Desember og 25 uker på vei. Magen begynte for alvor å vokse!

Mobilen min gikk et visst sted, og så veldig sliten ut etter 1 år og 1 måned i bruk.

Vi var også på visning i leiligheten vi bor i nå, og fikk fort vite at vi fikk den.

Vi pakket tingene våre klare til å flytte.

Jeg feiret jul alene for siste gang, sammen med familien min i Gjøvik!

Magen begynte virkelig å ta form, og nå kunne jeg ikke skjule lenger at jeg var gravid under store gensere etc. 

Jeg avsluttet året hjemme i Gjøvik også, og gikk inn i 2015 sammen med familien min.

 

Dette ble et til dels rotete innlegg, ettersom bildene er litt fra både her og der, også synes jeg ikke bildene ble de samme dersom jeg begynte å redigere dem alle sammen. Håper allikevel dere likte innlegget, så snakkes vi senere ♥

 

Del gjerne videre!

6 kommentarer
    1. Fikk hun kattunge som bare 1 år gammel? Hun er jo som en kattunge selv, ikke rart det rablet for henne da kanskje… :/

    2. Erica: vet!! 🙁 vi har hatt katter som er blitt gravide like tidlig som det har gått bra med, så derfor tenkte vi ikke på å kastrere henne før hun allerede var gravid..

    3. En bør ikke kastrere dyr før etter de har hatt et kull eller to da er sjansen stor for at de blir helt tullete.

    4. Haha, elsker bloggen din, både du og magen din er vakker <3 og jeg tror at den babyen kommer til å få det bra om du er ung eller ikke. Prøv så godt du kan å ignorere hetsen, husk at det alltid noen som er der for deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg