SVAR PÅ SPØRSMÅL

God kveld dere!

Åh, så fint det blir her i leiligheten nå! Skapet er satt opp, nattbordene er snart oppe, og hyllene skal opp med en gang jeg er ferdig med å poste dette innlegget. Siden jeg har tid, lagde jeg et innlegg til dere med svar på spørsmål som går igjen på bloggen her. Kommenter gjerne dersom det er noe mer dere lurer på!

Resten av kvelden skal brukes til god mat, alkohol-fri rosèvin og muligens en tur på kino litt senere ♥ Gjett hvilken film! haha, Fredrik kommer til å hate meg for at jeg skrev dette!

Skal du ha keisersnitt?

– Ja, det skal jeg.

Hvorfor skal du ha keisersnitt?

– Jeg har nevnt grunnen tidligere her på bloggen, men så føler jeg samtidig at ingen andre enn mine nærmeste har noe med det å gjøre, derfor har jeg valgt å holde det utenfor bloggen. Jeg kan si såpass at sykehuset og jeg er enige i at det er til det beste for meg og barnet.

Kan du lage et innlegg om hvilken vogn du har?

– Selvfølgelig! Har ikke bestilt den enda (herregud, så trege vi er) men vi skal bestille den så fort som mulig. Det blir en Emmaljunga mondial de luxe i fargen paris (mørk blå og hvit) 

 

Gikk du på prevensjon da du ble gravid?

Vi beskyttet oss selvsagt. Hvilken prevensjonsmetode som er brukt er egentlig totalt irrelevant, men dette har jeg også svart på tidligere.

Mange reagerer også forresten på at jeg deler det faktum at jeg brukte prevensjon i det hele tatt, siden de mener jeg deler “for mye”.  Jeg tenker at om jeg hadde gått ut med at jeg brukte prevensjon (hvilket jeg gjorde) ville det blitt feil for noen, og om jeg ikke hadde gjort det så hadde jeg fått slengt etter meg hvor dum jeg var som ikke brukte prevensjon (selv om jeg brukte det, men lot være å svare på det)

Så, jeg ville altså ha gjort noe feil i noens øyne uansett, derfor tar jeg disse kommentarene med et smil.

 

Hvorfor skal du haste deg til å bli mamma i alder av 16?

– Dette spørsmålet går veldig igjen i kommentarfeltet her. Men for meg handler dette absolutt ikke om hastverk. Det handler om at når man først er blitt gravid, får man aldri muligheten til å få det samme barnet tilbake dersom man skulle velge det vekk. Jeg følte at det var riktig å beholde barnet til tross for alderen min (selvsagt også med baktanke om at jeg og Fredrik hadde mulighet og ressurser til å ta vare på dette barnet), så da gjorde jeg det. Har ingen verdens ting med hastverk å gjøre.

Når har du termin?

 Jeg har termin 23. Mars. Kun litt over en måned igjen!! Gud.

Hvem er faren?

– Fredrik, som også er min samboer, kjæreste og aller beste venn ♥

Hva skal bloggen hete når du fyller 17 da? 

Jeg vil jo alltid ha blitt mamma som 16 åring, selv om jeg ikke er 16 år når jeg har fylt 17. 

Hvor er bordet i stuen fra?

– Det er kjøpt på Skeidar. Vi er veldig fornøyde med det! Enkelt og fint.

 

 

Kan du videoblogge?

– Nei, det ønsker jeg helst å unngå, haha. Får jo delt det jeg ønsker gjennom tekst og bilder slik jeg gjør nå, og trives best med det.

Blir det jente eller gutt? Hva skal h*n hete?

– Gutt, og han skal hete Leo. Ved mindre vi ser han og er enige i at det ikke passer ham overhode, men det er det vel minimal sjanse for.


 

Håper dere får en like fin kveld som det jeg får ♥ Del gjerne videre!

27 kommentarer
    1. også lurer jeg på hvordan dere har råd til å kjøpe så mye ting som dere gjør? Du jobber jo ikke å typen din hva driver han med?

    2. Okey men hva jobber han med å hvordan har dere råd å kjøpe alt å ikke minst råd til leilighten dere bor i?

    3. Hallo 😀 Jeg har noen spørsmål til deg, jeg virkelig digger bloggen din <3 Er gravid selv i 23 uke så er greit å lese en så flott blogg 🙂
      - Har/er du hekta på noe mat <3?
      - Hvordan taklet du i begynnelsen når magen begynte å vokse? hvordan syns du det føltes. ( flaut, rart, greit, awsooome...osv;)
      - Hva slags kostol har du hatt?
      - Har du gått opp mye i vekt, mer enn du trodde du ville ?
      - Hvis du skal tenke fremover, hva kunne du tenkt deg å bli 🙂
      - og til slutt hva gleder du deg mest til å oppleve med Leo 🙂
      Håper du har det fint og takk for svar 🙂

    4. Hei! Synes du har en veldig bra blogg! Den er interessant og har fint design etter hva jeg mener😆
      Lurte bare på en ting.. Hvordan har dere tenkt å balansere skole og utdanning for dere selv oppi alt dette?
      Hjertelig hilsen meg❤

    5. Solveig: Hei Solveig!

      Så hyggelig å høre at du synes det. Tusen takk! 🙂

      Jeg starter på skolen til høsten igjen, eller i det minste slik at jeg går på skolen noen dager i uken, og eventuelt tar noen fag som privatist på siden. Fredrik skal da ut i pappaperm, slik at Leo ikke er så innmari liten når han må i barnehagen. Når permisjonen hans er ferdig, skal han ut i lærling, og gå to år som lærling før han er ferdig med utdanning. Jeg gjør ferdig mine år på videregående, og skal videreutdanne meg til psykolog. Det blir jo akkurat som at jeg leverer barnet mitt i barnehage for å gå på skole, som at eldre mødre leverer sine for å gå på jobb. Vi er sikre på at vi kommer til å klare dette superfint! Men selvsagt blir det tøffere enn om vi ikke skulle ha hatt barn 🙂
      Takk for koselig kommentar <3

    6. Åhh har en tanteunge som heter Leo. Han er verdens søteste og snilleste. Det blir sikkert deres Leo og :’)

    7. Høres kanskje dumt ut i og med at jeg fylte 17 år for noen dager siden mem misunner dere for babyen dere skal få😊 og masse masse lykke til❤️

    8. Interessant hvordan du ønsker å holde økonomi utenfor bloggen – da det “tross alt er en privatsak”… Hva er da detaljer rundt en graviditet, prevensjonsbruk ved unnfangelse, syn på abort etc? Dette er temaer som også kan kategoriseres som “nokså” privat spør du meg. 😉
      Uansett. Kom over bloggen din idag og må si den er svært interessant. Velskrevet! Skjønn gutt har dere fått – ønsker dere alt godt videre alle 3! 🙂

    9. Frida: Hei! Jepp, men opplysninger rundt graviditeten deler jeg fordi jeg ønsker å hjelpe andre i samme situasjon, føler ikke at å brette ut om økonomien min vil hjelpe noen – derfor har jeg valgt å la være det. Har forøvrig nevnt dette i et innlegg tidligere 🙂

      Tusen takk, veldig koselig å høre! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg