EN VANLIG DAG FOR MEG

Heihei, og god morgen! 

Så utrolig deilig å våkne opp opplagt! Jeg har nå stått opp for egentlig en god stund siden, og skal nå veldig snart starte på en litt senere frokost. Fredrik sover fortsatt, og det er så merkverdig rolig og stille her. Nesten litt deilig!

I dag tenkte jeg å vise dere hvordan en vanlig dag ser ut for meg, ettersom jeg får mange spørsmål rundt hva jeg gjør om dagen, siden jeg er hjemmeværende. Og hver dag ser selvsagt ikke ut som dette, men det er ca slik en vanlig hverdag uten gjøremål og avtaler ser ut for meg.

08:00 Jeg våkner av Fredrik sin hundrede alarm, og ber han skru den av. Omsider kommer han seg opp, og bråker litt rundt i leiligheten mens han løper som en gal ut døren for å rekke skolen. Jeg sovner igjen.

09:00 – 09:30 Jeg står opp, ordner meg, tar på meg joggebukse eller en morgenkåpe og går ut i stuen for å se på God Morgen Norge. Som oftest spiser jeg også frokost rundt dette tidspunktet, ettersom jeg alltid er sulten når jeg våkner om morgenen, haha.

 

09:30 – 12:00 – Jeg fortsetter å se på tv, planlegger hva jeg skal blogge om den dagen, og rydder litt. Gjør også annet husarbeid dersom det trengs.

12:00 – 14:00 Jeg blogger, noe som faktisk tar en god del tid! Noen ganger senere på dagen, og noen ganger tidligere, men som oftest rundt denne tiden. Tar også bilder, redigerer, og skriver det ned dersom jeg har ideer jeg kan bruke andre dager.

14:00 – 16:00 Jeg går på butikken og kjøper middag dersom vi ikke har ukeshandlet (noe vi har vært dårlige på nå i det siste) Dersom en tur på butikken ikke er nødvendig går jeg meg bare en tur eller tar meg en tur til byen. Når jeg er hjemme starter jeg å lage middag.

16:00 – 17:30 Fredrik kommer hjem og vi spiser middag sammen. Etter middagen gjør jeg litt husarbeid, og vi ser muligens på litt tv. 

17:30 – 20:00 Jeg blogger kanskje et ekstra innlegg, planlegger, og tar ofte noen bilder. Hvis ikke starter jeg på nye innlegg og skriver en god del. Samtidig pleier Fredrik å spille en god del, ofte FIFA. Noen (få) ganger får jeg dratt med meg Fredrik på byen, men som oftest er han så sliten etter skoledagen at jeg ikke har samvittighet til annet enn å la han kose seg med FIFA. Ellers koser vi oss sammen, snakker, og muligens ser en film

20:00 – 22:00 Jeg henger opp klær, og noen dager pleier jeg å bake litt rundt denne tiden også. Etterhvert lager jeg litt kveldsmat til oss, og vi spiser kveldsmat sammen. Jeg dusjer, som regel Fredrik også.

22:00 – 23:00 Jeg ordner meg til jeg skal legge meg, leser litt i forskjellige babybøker og magasiner. Etter noen minutter legger Fredrik seg også, men han er alltid litt tregere enn meg. Vi sovner.


 

Jeg lurer sånn på hvordan denne listen vil se ut om nøyaktig litt over en måned, når Leo også er her. Det som er litt skummelt å tenke på er at man aldri vet hvilket barn man får, eller hvordan det vil bli. Vi glemmer at barn er forskjellige de også, og noen skriker mye, andre lite. Noen får kolikkbarn, andre får barn de knapt hører skrike de første levemånedene. Selv om det er skummelt å ikke vite, for det ukjente er ofte skummelt for oss, er det aller mest koselig å tenke på. Jeg kan ikke få skrevet det ned nok hvor mye vi gleder oss!

 Som jeg har nevnt tidligere så føler jeg ikke at jeg har noen mindre erfaring sånn sett enn førstegangsgravide som er eldre enn meg. Ingen av oss vet vel hva vi går til første gangen vi får barn, eller hva?

Vi snakkes ♥

13 kommentarer
    1. Jeg ønsker deg lykke til med bloggingen, blir spennende å lese 🙂
      Jeg lager innlegg hver uke med linker til andre som blogger, for å få flere til å se bloggen.
      Klikk deg inn til meg og add meg gjerne :))
      Ellers skriver jeg om alt fra trening,hudpleie til oppdrett av rottweiler og pomeranian :)) Jeg har også ofte give away selv og for de som sponser meg.
      Klem <3

    2. Hei kunne jeg spurt deg om noe? Hadde blitt veldig glad om du kunne svart på dette.
      er selv en del år eldre enn deg, men når jeg engang blir gravid så har jeg lyst å til å ta keisersnitt. Men dette har jeg hørt er så ufattelig vanskelig å få innvilget.. så hvordan/hva gjorde du for å få dette?
      Lykke til med alt som kommer! 🙂

    3. tonje: Hei Tonje!

      Jeg har sagt at jeg ikke ønsker å kommentere grunnen på bloggen min, av den enkle grunn at jeg ikke føler noen har noe med det. (Absolutt ingenting stygt ment mot deg, men føler det er i grunn veldig personlige årsaker for det)

      I Tønsberg og Bergen sies det at det er vanskeligst, fordi de ønsker at alle skal prøve vaginalt så langt det lar seg gjøre. Det betyr ikke at spesielt disse sykehusene ikke utfører planlagte keisersnitt, men at terskelen for å få det innvilget er spesielt høy akkurat disse stedene. På rikshospitalet (og et annet sykehus i Oslo jeg ikke husker navnet på) har de regler som tilsier at hvis du sterkt ønsker keisersnitt, uavhengig av årsaken bak det, så skal du få det. Dermed tror jeg ikke du skal bekymre deg, Tonje! I verste tenkelig tilfelle kan du betrygge deg med at man kan velge selv i England, og danmark (?)

      Jeg kan jo allikevel svare på hva jeg gjorde. Jeg var ærlig mot de jeg snakket med på sykehuset, og åpnet meg veldig.

      Håper du slipper å bekymre deg fremover etter dette svaret! Tusen takk for kommentar 🙂

    4. Jeg fødte på Rikshospitalet, og NEI, du får ikke keisersnitt om du har sterkt ønske om det 🙂 jeg maste om ks i flere mnd, sa jeg hadde fødselsangst, truet med å reise til England å få betalt ks osv. Skal ekstremt mye til.

    5. Kristine: da nevnte jeg feil sykehus i så fall:-) Jeg skulle kanskje også fått med at jeg tok utgangspunkt i hvilke ting som står på nettsidene deres, men da var det vel ikke riksen det gjaldt, som jeg var rimelig sikker på! Beklager 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg