UTSTYR: I STELLEVESKEN

Hei dere, og riktig god ettermiddag ♥

Nå viste jeg jo dere stellevesken med vognen her om dagen, og tenkte derfor å vise dere hva den inneholder i dag. Jeg ante ikke hva jeg skulle i denne, og samlet derfor opp noen tips gjennom et enkelt google-søk. Håper det er til hjelp for eventuelle gravide lesere!

 

 

♥ Ekstra skift til babyen

♥ Håndkle til underlaget ♥ Frotte-kluter ♥ Vanlig klut evt flere.

♥ Stelleunderlag (Dette fulgte med stellevesken vår)

♥ Våtservietter / Engangsservietter ♥ Salver, kremer/pudder ♥

♥ Bleier ♥ Antibac ♥ Flaske(r) 

Jeg ser nå at jeg har glemt helt å kjøpe brystpumpe, så denne mangler. Ellers har jeg pakket ned ekstra ammeinnlegg, men disse glemte jeg å få med på bildene! Må også kjøpe inn hvert fall én flaske til. 

For tiden sliter jeg veldig med kynnere, og ber til Gud og en hver om at det betyr at noe snart er i gang. Tiden går egentlig ganske fort, men langt i fra fort nok! Hvert fall når du allerede har gått gravid i nesten 9 måneder.

Jeg var oppe ganske sent i dag, og det tror jeg virkelig at jeg trengte – med tanke på at jeg var oppe klokken 05:00 i går tidlig (eller, kan det egentlig kalles tidlig?.. Det er jo strengt tatt natt) Dermed har jeg hittil i dag kun vært en tur på butikken for å handle litt, og resten av dagen skal bli brukt til husarbeid og bare det å nyte at jeg i morgen er hele 38 uker på vei med gutten vår. Og så er det fredag, da! For en herlig tanke.

Håper alle får en kjempe fin Torsdag! Jeg beklager at bloggingen blir satt litt til side noen dager, og at det noen dager kommer til senere innlegg enn vanlig. Alt er et slit om dagen, og vi venter bare spent på at det skal skje noe ♥

9 kommentarer
    1. Lurte på hvilke dato det planlagte keisersnittet er satt? Men du trenger ikke si det om du ikke vil:) Bare var litt nysgjerrig.
      PS: Veldig fin blogg du har:D

    2. Vet det ikke er så viktig, men måneder og dager skrives med liten bokstav på norsk 🙂 Har sett deg skrive det med stor bokstav flere ganger, så tenkte det var greit å si ifra!

    3. Hei! Lurer på en ting, har du fått tilbud på forlenget barselsopphold? Det er ett tilbud til unge foreldre, det er for å lære å kjenne barnet.. Er ikke noe å stå etter hvis du ikke har fått tilbud. Dårlig erfaring med det, minnet mer om overvåking for å finne feil hos foreldrene..

    4. Anonym: Hei! Nei, det har jeg ikke 🙂 Drar hjem fra sykehuset så fort jeg er frisk nok til det med tanke på operasjonen 🙂

      Trist å høre at du har dårlige erfaringer med det når det i hovedsak er et tilbud som skal hjelpe yngre foreldre…

      Jessica

    5. Bra du ikke har fått det tilbudet, er sikkert forskjell fra kommune til kommune. Dette var på Lillehammersykehus.

    6. Hei! Gratulerer som mamma! Har selv en baby på 2 mnd, og tiden går altfor fort. Råder dere til å bruke så mye tid på den lille som mulig. Babytiden kommer ikke tilbake.
      Men jeg har litt ris til deg. Har sett på bilder at dere har flere eiendeler som koster mye penger, og svært få 16- og 18- åringer har råd til dette på egenhånd. Derfor tror jeg dere får økonomisk hjelp fra familie, og dette er jo bare helt supert. Flott at familien deres støtter dere og hjelper dere fremover i livet. Men hvorfor er du ikke ydmyk nok til å skrive her på bloggen at dere får hjelp økonomisk? Du skriver at du ikke vil dele dette. Skylder du ikke familien din det? Jeg som mor hadde med glede bidratt masse med mitt barns livsstifting, men hvis det ikke var voksent nok til å innrømme at det fikk min hjelp, da ville jeg blitt svært såret.
      Ingen vil dømme deg for å få hjelp av familie, det gjør de fleste ungdommer, og de som hjelper dere fortjener absolutt en stor takk og ydmykhet fra dere.

    7. Ingrid: Hei Ingrid! Tusen takk for det 🙂

      Men du vet jo ikke om vi har kjøpt dette selv eller om vi har fått det? Jeg skriver det tydelig dersom det er ting vi har fått. Se bare utstyr-innlegget mitt for eksempel? Du kan jo ikke trekke konklusjoner ut i fra spekulasjoner du selv har.

      Og du vet forsåvidt ikke om vi takker dem personlig kontra via bloggen min allikevel om vi skulle være å så heldige å motta noe? Nei, jøss. Alt folk skal bry seg med! Vår økonomi har ingen av leserne mine strengt tatt noe med, og vi lever heller ikke på foreldrene våre.

      Takk for kommentar!

    8. Hei du 🙂 et tips til flakse du burde kjøpe er de der står antikolikk på, kan være det ikke skrives sånn. Man med de flaskene får ikke barnet inn luft. Funker hvertfall mye bedre på sønnen min 🙂 lykke til. Livet er herlig som mor 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg