SVANGERSKAPSUKE 39

Åh, endelig var dagen her. 39 uker på vei! Men det føles jo ut som jeg skrev om den 38 svangerskapsuken i går?..

Kom for en god stund siden hjem fra jordmoren min, og det var utrolig koselig. Jeg trodde dette var den siste kontrollen, men hun satte opp en til om nøyaktig en uke – sånn i tilfelle noe ikke skulle skje før det. Følelsen av at noe skjer snart blir sterkere for hver dag som går, og utålmodigheten til både jeg og Fredrik begynner å synge på sitt siste vers, for å si det mildt. Kan han ikke bare komme snart?! 

Fredrik var til og med hjemme tidligere enn meg i dag, og det var ubeskrivelig godt å ikke komme hjem til en tom leilighet! Var allikevel en tur innom byen på vei hjem fra jordmoren min,  og har funnet såå mye fine klær jeg har planer om å kjøpe når graviditeten er over. Tenk, jeg skal faktisk gå i vanlige klær igjen snart? I små størrelser?

Nei, jeg aner ikke hva som skjedde med hånden min her. Hah?

Og ja, jeg er hoven i ansiktet. Ser ut som bollekinnene mine fra barnehagen har kommet tilbake igjen for fullt. Men det er heldigvis kun midlertidig! Vet ikke om det er sånn kjempe synlig på bilder da? Jordmoren min så det i hvert fall godt.

Tredje og aller siste trimester, et svangerskap som er 96,5 (rett skal være rett) % fullført, dag 274 av 283, og 10 små dager igjen til termindatoen min ♥ De siste dagene har jeg våknet regelmessig om nettene av disse grusomme leggkrampene, og det føles jo faktisk ut som man er døden nær når disse står på som verst? Skulle likt å sett meg selv i halvsøvne mumle for meg selv hvor vondt jeg har når dette skjer. Beina mine har også begynt å hovne opp noe på kveldene, noe som jeg ikke har vært plaget overhode med tidligere, men de vonde kynnerne har faktisk roet seg utrolig mye da. Men det er stille før stormen, er det ikke det man sier? Håper det..

Nå skal jeg fråtse i brownies, cappuchino og godteri, så håper jeg alle har en fantastisk fredag videre ♥

13 kommentarer
    1. ååå har også hatt masse leggkramper, det er helt forferdelig!! Lykke til med fødselen fineste du ❤️❤️

    2. Hvorfor skal du vente på at det skjer noe? Når du har planlagt keisersnitt? 🙂
      Og du skriver mye jeg og Fredrik. Riktig grammatikk er alltid å nevne seg selv til slutt, altså Fredrik og jeg, eller evt. Leo, Fredrik og jeg. 😄
      Tenkte bare å si i fra :p

    3. Anonym: Fordi både jeg og jordmoren min er ganske sikre på at det skjer noe før datoen for det planlagte keisersnittet 🙂 Mye på grunn av ulike modningstegn på fødsel, uten at jeg trenger å gå nærmere inn på det!

      Åh, det visste jeg ikke! Skal selvsagt begynne å skrive det slik 🙂

    4. Jeg syns det er så utrolig koslig å se bilder av gravide som er så nærme fødsel. Er nesten så man kan ta på spenningen den gravide går og føler på. Og det er så utrolig koslig å se. Skjønner godt at mange stirrer på høygravide kvinner, selv om det selvfølgelig ikke er hyggelig å stirre.

    5. Takk for svar 🙂
      Da lærte jeg noe nytt i dag å 🙂
      Men blir det da vanlig fødsel eller fortsatt keisersnitt? 🙂
      Hehe, måtte bare si i fra :p

    6. Hei kjære deg. Man kan være utålmodig, men det heter at tålmodigheten tar slutt, ikke utålmodigheten. 😉

    7. Blei selv tidlig mor som 18 åring. Husker godt de leggkrampene om natta som fikk meg til å skrike.. Lykke til, bra dere er to!

    8. Hei! Lurte på om du skal filme fødselen din? Syntes det er så spennende med graviditet og fødsler.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg