SVANGERSKAPSUKE 40

Fredag, dere!

I dag går jeg inn i min siste svangerskapsuke, nemlig uke 40. Helt siden jeg fant ut at jeg var gravid i Juli har jeg skiftet uke hver fredag, og det er ekstremt koselig, men også rart, å tenke på at jeg innen neste fredag har babyen i armene mine, og at han ikke lenger befinner seg i magen.

I dag tidlig var jeg hos jordmoren min, og det gikk veldig fint. Vekten har akkurat rundet 70 kg, hodet er festet (Selv om det egentlig er irrelevant med tanke på operasjonen) og hun tror han er en helt gjennomsnittlig gutt når det kommer til vekt/lengde. Vi gleder oss til å finne det ut!

Magen har sunket helt enormt de siste dagene! Det er så morsomt å se hvordan magen har forandret seg på kun uker. Formen har plutselig bedret seg, så nå har jeg det egentlig ganske bra. Sliten, men veldig lykkelig. 

Fortsatt ingen antydninger til strekkmerker på magen heller, så det ser lyst ut med kun få dager igjen av svangerskapet. Har riktig nok fått strekkmerker bak på leggene? Trodde ikke det var mulig jeg, men der tok jeg altså feil. Når jeg går ser det faktisk nesten litt ut som de stakkarslige korte beina mine skal knekke rett av. Ikke så rart heller, med tanke på hvor mye belastninger beina mine har fått gjennomgå!

Uke 40, og jeg har enda ikke sett noe til den såkalte gravid-gløden. Jeg kan ærlig innrømme at jeg aldri har følt meg verre med tanke på utseende under graviditeten, og det blir veldig godt å få kroppen tilbake! Men selv om svangerskapet har vært tøft både psykisk og fysisk, ville jeg aldri nølt med å gjøre det igjen dersom jeg fikk muligheten til å velge på nytt. Aldri i verden om jeg hadde valgt annerledes. 

Vi gleder oss sånn til å møte deg, lille venn ♥

10 kommentarer
    1. Oi nå kan det jo skje når som helst:) Jeg fikk to uker før med nr 1, 2 dager ette med nr 2 og nå med nr 3 fikk jeg en uke før:) Du må ha en god helg:)

    2. Hva skjer dersom fødselen plutselig starter? Kommer du fortsatt til å få keisersnitt eller føder du normalt da?☺

    3. Åå nå er jeg skikkelig utålmodig! Gleder meg såå til han kommer! Dere kommer til å bli helt fantastiske foreldre 🙂 Masse masse lykke til videre<3

    4. Hvorfor klipper du av hodet på typen din? Hvis han ikke vil være med på bloggen via bilder, så ser det bedre ut å heller dele bilder uten han 🙂

    5. Anonym: Hei! Klippet ikke av, zoomet inn når vi tok bildene. Er jo tross alt magen som skulle være i fokus! 🙂 Har lagt ut bilder tidligere med ham her? Synes i hvert fall bildene ble fine uansett, så derfor valgte jeg å dele dem!

    6. Syns også bildene er fine 🙂 Men hadde jo vært enda finere når hele den lille familien var med 🙂 Har ikke fulgt så nøye med på bloggen din, så hva du har delt før, aner ikke jeg 🙂

    7. Så herlige bilder, hadde vært kjekt å sett “familie bilde” før den lille kommer å etter han er kommet. 😉 Eg lurer litt på hva som skjer vist fødselen starter før keisersnitt datoen? 🙂 Lykke til di siste dagene, gleder meg til å følge med videre fremover, blir spennende. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg