DE SISTE FORBEREDELSENE

Hei, og riktig god ettermiddag til dere ♥

Håper dagen har vært grei frem til nå. Her er det fortsatt ingen tegn til babyen, og jeg tok meg selv i å nesten bli litt skuffet over å våkne opp uten babyen i dag, ettersom jeg drømte at han kom i natt. Men men! Han må jo komme når han er klar, så derfor venter vi fortsatt i spenning og nyter de siste dagene (forhåpentligvis timene?)

Jeg og Fredrik kom nylig hjem fra en tur på kjøpesenter, hvor vi koste oss med litt mat og kjøpte det aller siste til ham før han er her. Fant nemlig ut at jeg til tross for innkjøp av enorme mengder klær har glemt litt å kjøpe slike bodyer man ikke trenger å tre over hodet, og fikk tips om at disse var så greie å ha. Vi har jo handlet ting til ham med jevne mellomrom siden uke 12 i svangerskapet, dermed var det litt rart å innse at dette er det siste vi kjøper for han er her. 

Ellers prøver vi å fatte det store som snart skal skje. Fredrik gleder seg så masse, og det er ingenting jeg ser mer frem til enn å se dem sammen. Jeg vet at Fredrik vil bli en kjempeflott pappa, og jeg føler meg så heldig som har han oppe i det hele. 

Jeg har ellers brukt dagen på å slappe av og lade opp, og har tenkt til å bruke de resterende timene av dagen på det samme. De neste dagene skal jeg prøve å forberede meg litt mentalt, og selvfølgelig å få absolutt alt her hjemme i orden. Eller, alt er i grunn i orden – det er bare redebygge-instinktene som har tatt over kroppen min, og dermed får jeg plutselig lyst til å vaske og rydde gjentatte ganger på de samme stedene. Men jaja, det er vel slik det skal være!

Tja, ellers er formen grei – det å gå opp trappen har for meg blitt rene maratonet, og bare det å komme seg inn i dusjen (dere skulle sett meg) har nå blitt en større utfordring enn hva jeg var klar over, men sier meg fornøyd. Jeg er jo tross alt snart i uke 40? Selv om magen stadigere er i veien er humøret hvert fall på topp!

Håper alle får en strålende kveld ♥

8 kommentarer
    1. Sånne bodyer er kjempe gode å bruke på førsten 🙂 Du får nyte den siste tiden som gravid, etter vært så kanskje du savner det, hehe. Det gjør i hvert fall jeg, men må nok vente ett par år til først 🙂 Men nå er det ikke lenge til du har lille gutten i armene dine ;D

    2. “Han kommer når han er klar for det”??? Har ikke du planlagt keisersnitt hææ :p? Forsvara haha 🙂

    3. Anonym: Hei 🙂 Jo, men som jeg også har skrevet her opp til flere ganger har vi hatt det veldig på følelsen at det skjer noe før datoen for det planlagte keisersnittet 🙂

    4. Men syntes du det er greit da? At ting skjer før keisersnitt? Skal du ikle ta
      Keisiersnitt av en grunn :)? Hørtes bare
      Så rolig ut, “han kommer når han kommer?” 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg