I DAG ER EN SÅNN DAG

I dag våknet jeg opp av at jeg hveste “Au” mens jeg febrilsk prøvde å få snudd den gigantiske kroppen min til motsatt side. Når jeg omsider fikk kroppen min over på den andre siden, etter en god del strev, blir jeg møtt av et sovende ansikt rett foran meg. Der ligger Fredrik. Så harmonisk og fredfull at jeg nesten kunne ta på glorien jeg så for meg over hodet hans. 

Jeg mumler litt for meg selv hvor ekstremt urettferdig livet kan føles noen ganger. Misforstå meg rett her, jeg ville aldri valgt bort det å gå gravid – til tross for alt det negative som følger med. Men jeg må innrømme at det kjentes litt annerledes ut i dag tidlig når jeg faktisk ikke kunne reise meg uten å nærmest brøle på grunn av et eller annet som har hendt med korsryggen min. Kjære gud, stakkars naboer..

(Vil derfor på forhånd beklage til eventuelle naboer som hører meg om kvelden/nettene; det er altså ingen som har brukket noen ben her, det er bare ekstremt gravide meg som forsøker å snu meg)

Uansett, håper alle hadde en flott kveld i går! Vi koste oss med mat, film og godteri, og nøt den siste fredagen alene. Tenk at dette er den siste helgen vår alene, bare oss to? Det er så rart. Jeg har jo så lenge ønsket at jeg bare kunne spole frem hit, så nå som vi først er her føles det så uvirkelig. Hva skjedde med alle månedene?

 

 Det er så rart det der. Tiden går så ufattelig sakte når du vil at den skal gå fort, og den går så ekstremt raskt når du i grunn hadde synes at det hadde vært greit med litt ekstra tid. Alle tankene har surret så ekstremt det siste døgnet. Har vi alt? Kommer han til å like seg her? Er vi klare? Nei, man blir kanskje aldri 100% klar for å få barn. Første gangen aner man jo ikke hva man går til uansett alder.

(Nei, gardinene er fortsatt ikke oppe! Er det mulig..)

Vi har brukt dagen på å stelle i stand her hjemme (som om vi ikke har fått gjort nok av det de siste dagene egentlig) og jeg har vasket det aller siste babytøyet. Formen min er dessverre ikke optimal (IGJEN) og nå begynner jeg å bli ganske lei av at formen min skal veksle raskere enn været. Men jaja, jeg er i hvert fall fornøyd og blid! Måtte bare innom for å oppdatere litt, så håper jeg alle nyter lørdagen fullt ut ♥

3 kommentarer
    1. Skjønner deg godt, jeg måtte ha hjelp av samboer for å reise meg fra både seng og stol/sofa. hehe! Man er aldri klar for å bli mamma, men jeg kan love deg at etter noen mnd så går alt av seg selv 🙂 nyt dagene alene, men samtidig gled deg til hva du og kjæresten din har i vente. Det kan bli slitsomt i begynnelsen siden mye er nytt, men alt inneholder masse glede også 🙂

    2. Hei! Vil bare si at jeg syns du skriver veldig godt. Virker som du tar deg tid til å bearbeide teksten, og det merkes. Du har fått deg en fast leser 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg