DET BESTE I HELE VERDEN

Er dette synet om morgenen ♥

Hei hei ♥

I dag har jeg hatt en del vondt, og har derfor tatt det ganske med ro. Leo har vært utrolig rolig i dag også, og ikke sovet så mye, så regner med han skal legge seg nå om ikke så lenge. 

Endelig vår! Helt oppslukt av Leo og barseltiden har jeg helt glemt å se på kalenderen min. Eller, hvert fall ikke gitt det særlig med oppmerksomhet. Kun noen måneder til det er 1 år siden jeg fant ut at jeg var gravid! Helt vilt å tenke på. Hele sommeren i fjor ble jo stort sett brukt på å sitte inne, ettersom jeg kreperte i varmen som gravid, ja, pluss at varmen ikke hjalp stort på kvalmen heller. Jeg og Fredrik tilbrakte sommeren i hybelleiligheten jeg da bodde i, og helt ærlig husker jeg ikke så mye av det hele. Kanskje fordi hjernen min prøver å fortrenge alt som skjedde? Eller kanskje fordi jeg bare ikke vil la meg selv tenke på det. Samme kan det uansett være, og jeg satser på at denne sommeren blir tusen ganger bedre.

Frem mot sommeren har jeg som mål å komme tilbake til kroppen min som jeg hadde før jeg ble gravid, og regner egentlig med å få en del hets for å være ærlig med dere når det kommer til det. Eller, hets og hets, i hvert fall kommentarer som “Det kan du bare glemme, kroppen blir aldri det samme” og så videre. Tja, jeg tror det blir som man gjør det til. Selvsagt er det enkelte ting man aldri kan forandre med for eksempel trening, men jeg ønsker hvert fall å gjøre mitt ytterste. Jeg kan ikke si jeg føler meg vel sånn jeg ser ut nå, selv om kroppen min enda ikke har fått nok tid til å komme tilbake til seg selv på egen hånd. Jeg gleder meg hvert fall veldig til sommeren her i Larvik, det er så fantastisk fint her om sommeren!

Mulig jeg virker litt negativ i dag. Jeg hater i grunn å virke sutrete gjennom bloggen min, da jeg så og si hele tiden er overraskende positiv og blid. Men i dag er bare en litt verre dag enn vanlig, og da vil jeg heller være åpen om det enn å late som at jeg ikke har slike dager. Alle har jo det.

Håper i hvert fall dere nyter den siste fridagen! Jeg skal bruke de resterende timene på å hive innpå smertestillende på grunn av det elendige arret mitt som blir vondt bare jeg ser stygt på det. Snakkes i morgen ♥

15 kommentarer
    1. Masse masse lykke til! Det er viktig å ta det med ro å kjenne at kreftene kommer sakte, men sikkert! Ellers er det supert å komme seg ut 🙂

    2. Du kan misste melka di om du trener for hardt og for tidelig, pluss du må Være forsiktig med mage trening sånn du ikke får “delt mage” for at musklene ikke trekker seg sammen rett, google det 🙂

    3. Jeg synes du er utrolig flink til å være positiv, og det er fullt lov å være litt nedfor noen dager. Du er bare menneskelig <3 Det finnes mange mammablogger der ute, men du er en av dem som skiller seg ut, stå på!
      Du skulle bodd i Stavanger, så kunne Leo fått en liten lekekamerat i jenta mi som kommer snart 😀 God klem <3

    4. Bra du skriver om dårlige dager også! Alt er jo ikke bare rosenrødt! Begynn forsiktig, gå turer og vær ute i lufta, forhør deg om øvelser som passer for deg. Lykke til – du klarer målet ditt! Du har en sterk vilje, og det er viktig! Supert bilde av gutta dine også – det er en herlig tid dere opplever nå! 🙂

    5. så herlig bilde jeg er helt enig med deg ingen dager er like men jeg lover deg det kommer snart en lys dag til deg å din lille familie å ønsker dere alt godt. Kos dere med lille Leo

    6. Hei Jessica.
      Jeg har fulgt med på bloggen din en stund, og jeg har hele tiden hvert positiv til det du skriver og til deg, vi er like gamle bortsett fra at du er 1-2mnd eldre enn meg. Jeg har fulgt med bloggen din egentlig helt fra starten av, og elsket alt du skrev. Du skrev så godt utfyllende, humoristisk og klarte alltid å få frem ett poeng i innleggene dine, men jeg må desverre si at bloggen din nesten har blitt litt irriterende.
      Hver eneste dag legger du ut innleggene dine på slike blogg-grupper, du er allerede på topplista, tror du ikke folk klikker seg inn uansett? Det er helt greit at du vil legge ut på slike sider, for det gjør jeg også, men når det er flere dager gamle innlegg, og du legger ut hver dag, flere ganger, så blir det litt mye.
      Etter at Leo kom til verden så har det blitt veeldig mye blogging om det å være mamma, “du vet du er mamma når” osvosv.. og allerede to(?) innlegg om keisersnittet har blitt lagt ut.. jeg syns det blir litt for mye.. er så mye koseligere å bare høre enkelt å greit om dagene dine, se litt bilder av deg, kjæresten din og eventuelt Leo, og bare få ett innblikk i MAMMAENS hverdag.
      Og ikke for å være noe “bitchy” eller noe som helst, tro meg jeg vil ikke såre deg eller støte deg på noe måte, men du har bare hvert mor i to uker, du har ingen anelse om hvordan det virkelig er(Tatt fra tanten min sin munn, som fikk sitt første barn for noen mnd siden.) Og du har MASSE opplevelser og utrolig mange nye innflytelser i vente. Så om du “vet du er mor når” akkurat nå, så bare vent noen uker/mnd til så er nok de punktene litt forandret!
      Og når det gjelder innleggene dine. I nesten hvert innlegg så skriver du noe om de stygge kommentarene du får. Slik som “Dere som advarte meg om hvor mye jeg ville angre” også svarer du ironisk “Dere tok helt rett!”, altså joda, det er gøy at du snur det til noe humoristisk, men jeg syns det har blitt veldig mye attitude i det siste. Du skal nesten alltid slå tilbake på de stygge kommentarene, men du sier du “ikke bryr deg”. Om du ikke hadde brydd deg, så ville du ignorert dem, det blir bare morsommere for de som kommenterer stygt om du nevner dem i innleggene!
      Jeg syns det er helt OK å skrive ett sjeldent innlegg til de som kommenterer stygt, og bare skriv hvordan du føler det og hele pakka, og virkelig ha ett skikkelig deppeinnlegg en gang i blandt, istedet for å ha masse innlegg som avsluttes med en “in-your-face-haters” tone. Dette er noe som har fått meg til å nesten slutte å titte innom bloggen din…
      Da har jeg prøvd å vinkle meg så konstruktivt som mulig, dette er på ingen måte en kommentar som skal få deg til å føle deg dårlig (skjønner om du kanskje føler deg litt støtet), men jeg håper du skjønner hva jeg skriver og ikke blir sur for det.
      Ellers så unner jeg deg all mammatid og kjærestetid du kan få. Føler nesten jeg misunner deg litt når jeg ser Fredrik med Leo i armene! Er så utrolig søtt og jeg gleder meg til min Jonas sitter med en liten en i armkroken sin 🙂 Håper du hadde en fin påske og en fortsatt fin vår, kommer nok til å fortsette å titte innom bloggen din 🙂

    7. Tina Krogstad: Hei, og tusen takk for lang tilbakemelding! Skal ta det med meg videre, ig er selv fullt klar over at bloggingen i det siste ikke er vært helt optimal. Skal ta med meg gode råd og tips! Ha en fortsatt fin vår du også 🙂

    8. Vil du legge ut bilder av deg før du ble gravid? Ikke bare magen(som forresten var helt rå!!) men hele deg?:-) Om jeg ikke hugser feil leste jeg i et innlegg at du hadde blondt får også(?). Syntest det er utrolig arti å følge med på bloggingen din, og Leo er så nydelig!
      Håper du får en fin uke, klem <3

    9. datteren min er nå 7 uker, og jeg har nesten akkurat samme kroppen som før jeg ble gravid. Eneste forskjellen er et par strekkmerker på hoften og den gravidstreken under navelen. Var helt normal i kroppen etter en uke, men jeg hadde nok bare flaks og gode gener! Og gravidmagen gikk såvidt utover og da, var vel 1/3 av din. Men skjønner godt du vil ha den gamle kroppen tilbake, og det er ingen ting å skamme seg for 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg