JEG ELSKER Å VÆRE MAMMA

Hei, og god dag alle sammen! Håper dere har hatt en fin start på påsken ♥

Angående påsken, jeg ser at det er flere og flere saker i media hvor enkelte hevder at påsken er blitt en unnskyldning for å trøkke i seg mest mulig godteri. Men blir vel strengt tatt ikke mange av høytidene brukt som en unnskyldning til kos, da? Det er vel relativt få mennesker som står opp om morgenen på julaften for å så skrike ut “GRATULERER MED DAGEN, JESUS!”

Samme kan det være. I dag sto vi i hvert fall opp ganske sent, og det var skikkelig deilig å få litt ekstra søvn. For å si det sånn; det trengtes! Vi begynner smått å få rutiner inn her hjemme, eller tja, hvert fall noe lignende..?. Leo er enda den roligste og snilleste gutten i hele verden, og det nyter vi så til de grader. For en grei baby vi har fått! Jeg vet at han fortsatt kan få kolikk, for han er jo enda ikke 2 uker gammel en gang, og det var jeg jo faktisk litt redd for også ettersom Fredrik hadde kolikk når han var liten. Fant allikevel ingenting om at det er arvelig på nett(?) Uansett så elsker jeg å være mamma, med alt det innebærer! Jeg er så glad i den lille familien vår.

I går tok jeg meg den friheten å ta meg en solariumstime mens Fredrik var hjemme med Leo, med besøk av moren og faren min. Jeg merker at jeg savner han bare jeg er borte fra ham en time jo!  Hvordan i alle dager skal jeg klare å la ham dra på overnattinger når han blir eldre? Leirskole? Hva med Ferie? Neida. Jeg følte meg hvert fall som et nytt menneske når timen var over, til tross for solbrenthet og litt bitterhet ovenfor hun som sang så ekstremt høyt i naborommet. 

 


Nå skal jeg endelig få spist frokosten min, ja, når det egentlig er tid for middag! Sånn blir det noen dager, men det gjør ingen verdens ting. Ønsker alle en flott påske videre ♥ Snakkes!!

11 kommentarer
    1. Frokost på middagstid høres så kjent ut fra tiden jeg gikk i barsel med Evelyn. Nyt det, det har sin egne fantastiske sjarm 😉

    2. Tenker det var veldig deilig med en time solarium selv med litt savn etter Leo <3 Liker bloggen din veldig godt og har lest den en stund uten å kommentert, dårlig blogg leser assa.. Du skal bare vite hvor utrolig flink du er og jeg er helt sikker på at Leo har fått den beste mammaen han bare kunne fått<3 Stå på 😀
      Og så har jeg et spørsmål jeg håper du kunne svare på. Selfølgelig skjønner jeg hvis du ikke vil, men er jo verdt forsøket..
      I blogginnlegget som moren din skrev så kom det frem at dette med at du var gravid var helt uventet siden du og kjæresten din hadde tatt alle forhånds regler.. Så da lurer jeg på egentlig hva slags prevensjon brukte du/dere da Leo ble unnfanget?
      Ønsker deg en ellers så riktig god påske <3 <3

    3. Frokosten her i hus er aldri før 14 omtrent, og middagen blir her i kveldsmat tider. Klokka løper så fort til tider! Kos dere masse med tiden med den lille <3 Det gjør vi med vår på snart 6 uker 😀

    4. Nydelig body! Hvilket merke er det?
      Kan du begynne å skrive hvor klærne til Leo er kjøpt/merke? Dere har kjøpt så mye fint til han, vil gjerne få litt inspirasjon 🙂

    5. Hei! Har lest bloggen din ei god stund no og har lagt merke til at nesten alle bildene du tar av deg sjølv er på samme stad i samme posisjon med et ganske alvorlig utrykk..Eg personleg er litt lei det og vil gjerne sjå bilder i andre settinger, som i sofaen (når du har lagt Leo og er sliten), på kjøkkenet når du lager mat (om du skriver om det i innlegg) eller på en benk ute (om dokker er på trilletur). Merker at bildene og teksten har lite sammenheng, noke som gjer det litt tamt. Du er ei veldig pen jente, og eg ville likt å sett hode opp og et smil om munnen 🙂 Husk at bildene er en stor del av en blogg! Så altså, mitt tips; varier bildebruken, for eg er vertfall lei av like bilder som ikkje handler om tema i innlegget.. Og til sist! Dette er konstruktiv kritikk, ikkje hets. Hadde eg misslikt deg eller bloggen din, ville eg aldri gitt deg tips for å bli bedre 😉 Lykke til!

    6. Anette: Hei! Takk for tips, skal definitivt ta det med meg videre! Har faktisk tenkt tanken selv, føler også jeg må finne nye steder å ta bilder <3 ha en flott dag!!

    7. nei, kolikk er ikke arvelig, hold deg unna kryddra mat som taco, brus, kål(rødkål,surkål) ertestuing, løk, jordbær og andre ting barn lett får luft i magen av så går det sikkert greit, å la barnet rape godt etter måltidene, med mindre han sovner 🙂 at barnet fjerter ibland er og ganske så normalt, min var ei skikkeli krutt tønne når han var nyfødt, brukte å si han var lik bestefaren sin på det :p

    8. Av og til får jeg litt dårlig samvittighet av å lese bloggen din. Du skjønner, jeg har blogg selv også, og vet hvor demotiverende og kjedelig det er å skrive lange innlegg, ta gode bilder og rett og slett bruke masse tid på bloggen uten at du føler du får noe igjen for det. Det å se at lesertallet er ganske bra, mens bare en liten brøkdel legger igjen fine kommentarer. DET er kjedelig det.
      Jeg satt å tenkte over detta da jeg leste nå, og så fikk det meg til å tenke over hvor mye du egentlig fortjener å få igjen ettersom at bloggen din faktisk er ganske bra. Det gjør litt vondt å se at du får så mange stygge kommentarer som du absolutt ikke fortjener. Derfor håper jeg denne kommentaren kan hjelpe litt på motivasjonen 🙂
      Du virker som ei kjempe hyggelig jente som er utrolig sterk på fysisk og psykisk, men samtidig har du også bena godt plantet på jorda. Du er også kjempe pen, og jeg ville lett blitt bedre kjent med deg om jeg kunne fått muligheten 🙂 Håper du får en kjempe fin søndagskveld, og at du står på videre med bloggingen – for dette er noe du virkelig får til.
      God påske og god lørdag til deg – håper du koser deg masse de siste påskedagene!

    9. Hei!
      Jeg har termin om 9 uker, og kjenner jeg lengter bare enda mer etter lille babyen i magen når jeg er inne å leser bloggen din! Det ser ut som du mestrer dette utolig bra, til å være i en alder av 16. Men, alder er faktisk bare et tall. Jeg blir 22 og er den første i gjengen som får baby nå, så det blir utroilig spennende! Bra blogg, kjekk og lese 🙂 Lykke til videre og nyt barseltiden!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg