JEG BLIR NOK ALENEMOR

“Fredrik kommer til å slå opp med deg, og så er du alenemor som alle oss andre. Husk jeg sa det”

Jeg rynket litt på nesen før jeg fortsatte lesingen i kommentarfeltet. “Ja, det burde du tenke over. Ikke vær så jævlig glad for at du og barnefar er sammen” skrev en annen.

Ja, her er det hvert fall ikke snakk om å være glad på andres vegne, eller å ønske andre godt. Den type mennesker har vel dødd ut i store deler av verden. Den stereotypiske “Kom ikke her og faktisk ha det bra i livet ditt, altså” -attituden er noe jeg støtt og stadig ser på både blogg, facebook, og andre sosiale medier. Ja, jeg vil tørre å påstå at du ikke en gang trenger å logge deg inn på noen sosiale medier overhode for å merke hvordan mennesker ønsker å dra hverandre ned så langt det lar seg gjøre.

Men det skal sies, det kan jo hende disse menneskene har rett. Jeg er ikke klarsynt, og ikke vil jeg være det heller. Kanskje vi gjør det slutt om 5 år? I morgen? Om 20 år? Eller kanskje ikke i det hele tatt? 

Det kan jo forsåvidt også hende at jeg dør i morgen. Eller om 5 år. Eller om 40 år. At jeg skader meg hardt i en ulykke, eller at noe grusomt skjer. Det vet jeg ikke. Jo, så er det  vesentlig større sannsynlighet for at det blir brudd mellom Fredrik og jeg, i og med at vi ikke akkurat har statistikken med oss, men allikevel; Jeg kan ikke leve livet mitt etter det verst tenkelige scenarioet. Om jeg gjør det kan jeg aldri leve, aldri få meg kjæreste, barn, eller noe i det hele tatt. Og jeg vet ikke med dere, men det er ikke et liv jeg har lyst til å leve.

22 kommentarer
    1. Tror ikke du skal bekymre deg så mye, du er enda veldig ung og har hele livet foran deg.
      Folk generelt vil alltid ha meninger om det ene og det andre og som oftes stiller de seg negativt fremfor å være positive. Når det er sagt så må man jo regne med å få litt av begge deler når du først har bestemt deg for å skrive en blogg. 🙂 Viktigste er at du ikke tar til deg skiten folk skriver negativt om deg.
      Det er også veldig sant og synd som du sier “Kom ikke her å faktisk ha det bra i livet ditt, altså” Ingen unner andre godt lenger, folk flest er blitt veldig selv opptatte og kanskje litt for høy på seg selv.
      Om det er du og Fredrik imorgen eller om 40 år kan bare tiden vise, nyt ihvertfal den tiden dere har sammen nå 😉
      Ha en fin kveld videre!

    2. Jeg og barnefar er da sammen, vi rakk å være sammen en hel uke før jeg ble gravid, å for øyeblikket allefall har vi det kjempe bra. Å håper da det fortsetter også. (2 år siden vi ble sammen)
      Er bare snakk om å jobbe med forrholdet, som så klart må gå begge veier.
      Jeg tror dere holder sammen jeg, å man skal heller ikke tenke noe annet, så ikke hør på de negative kommentarene 🙂 tommel opp for dere!!

    3. Helt enige i det “Slashme” sier!
      Bare nyt livet som det er nå og vær takknæmlig for det du har, hjelper ikke å se det negative i alt! 🙂 Jeg synes det er veldig synd at noen mennesker skal drive å rakke ned på andre, er det virkelig ikke lov å ha det greit og skryte litt av det lengre? Jeg synes at det er fullt lov og at de som mener noe annet kan ta seg en bolle!

    4. Jeg er så glad for at du er så sterk som du er❤️ Og klarer å riste av deg flåsete kommentarer på bloggen. Selvsagt kan ingen se i fremtiden- men er det noe dere har klart, så er det å motbevise alle fordommer, som mildt sagt, har stått i kø frem til nå. Jeg heier på dere- fineste lille familien 💙❤️💙 og fineste barnebarnet mitt💙

    5. Er rart hvordan så mange skal ha så mange meninger om deg og ditt liv, om din kjære og deres fremtid. Dere har tatt et valg og det må dere stå for, og det må folk rundt akseptere. Å bli rakket ned på er som regel kun et tegn fra den personen at h*n er missunnelig på et eller annet som du har som de ikke har. Du er trygg på deg selv og har tatt en avgjørelse svært få tør og bør ta i din alder. Den må du leve med, og det skal du. Stol på deg selv og det du kan. Ingen andre har noe med deg og ditt, kun du 🙂 Masse lykke til med alt. Hold på kjærligheten så lenge du kan. Og om den ryker, so what, sånt skjer. Ikke bry deg om negativitet, bry deg kun om det som gjør deg glad. Andres negativitet kan være din styrke 🙂

    6. Jeg håper du skjønte at jeg mente det jeg skrev over som et støtteinnlegg til deg 🙂 Ser nå at det ser litt krast ut, var ment kun positivt 🙂

    7. Sannheten er at mange som blir foreldre i veldig ung aldri ikke klarer å holde sammen, men det gjelder jaggu også mange som får barn når de er lenger oppi åra, gift og etablert! Man har ingen garanti for at et forhold vil vare, og jeg synes heller ikke at man skal tviholde på et forhold som ikke fungerer bare for å ikke bekrefte noens fordommer. Jeg synes det er utrolig skuffende (men dessverre ikke overraskende) at folk kommer med sånne kommentarer. Jeg håper virkelig at dere klarer å bevare gløden i forholdet. Så lenge dere tar hensyn til hverandre, kommuniserer og planlegger en fremtid sammen som begge føler eierskap til, så har jeg absolutt tro på at dere er blant de som klarer det. Jeg heier på dere!

    8. Må si jeg hadde stilt opp for deg <3 ville vært som en far for barnet ditt og levd lykkelig sammen med deg <3 du er det vakreste jeg har sett <3 er ikke klar til å få barn selv enda så kanskje jeg er klar når du ønsker ett barn til i fremtiden ^^ men jeg ville vært som en far for barnet ditt<3

    9. Utrolig bra skrevet!❤️
      Jeg er helt enig med deg, og er synd at det er så mange som skal komme med sånne kommentarer. Bra du er sterk og ærlig. Kjempe bra innlegg!!❤️

    10. ta godt vare på hverandre både nå og når babyen kommer, så er det større sjanse forar det som er mellom dere nå forblir

    11. Hei. Dårlig gjort av andre mennesker å si såne ting. Men det sommer det beste for alle er jo mor og far holder sammen når dem har barn. Jeg er selv alenemor til 2herlige gutter . Bf har nesten aldri hatt gutta så er litt vanlig di. Men dem har verdens herligste stepappa som dem tar som sin ekte far 😊 men masse masse lykke til 😊 dere hoder nok sammen om dere virklig elsker kvarandre å dere vil det beste for barnet ❤️

    12. Du er fantastisk flink! Stå på og prøv å ikke ta deg nær av de negative kommentarene når du får så mange fine kommentarer også :)!

    13. Uff, skjønner ikke hva som får folk til å si sånn! Må være umodne folk selvfølgelig. Ikke bekymre deg over det iallefall:) selv jeg som har vært sammen med mannen min i snart 10 år, vært gift i 3 og skal få vårt første barn (over termin nå!) vet jo aldri hvordan det vil se ut om et år engang. Men sånn er det bare, man må ta hver dag som kommer:) lykke til videre med babyen!

    14. Det kan faktisk hende at det går helt fing også! En tidligere kollega av meg, nå 41 år, ble far som 17 år. Hun var 16. De er fremdeles sammen 🙂

    15. Du er heldig som får oppleve å være ung sammen med barnet ditt.
      Å få barn er en stor investering i livet, men jo tidligere man gjør den, desto mer får man tilbake. Tenk på det – når barnet ditt blir voksent har dere fortsatt et helt liv å leve sammen.

    16. Jeg ble sammen med mine barns far da jeg var 16, nå skal vi straks feire sølvbryllup 🙂
      Så det kan gå bra. Kjenner mange som fant seg kjæreste og fikk barn da de var langt over 20 år som senere ble skilt 😉 forholdet kommer helt ann på deg og kjæresten. Man må jobbe sammen og sette pris på hverandre hver dag, det er viktig! Vær snille mot hverandre så går det nok bra 🙂

    17. Jeg ble sammen med min mann da jeg var 15.I dag er jeg 30 år og har vært sammen med mann i over halve livet mitt,har 5 barn og vi har det bedre sammen enn noen gang.Ikke alltid enn skal høre på hva andre sier;).

    18. Har trua på deg og Fredrik! Ikke bry deg om hva folk sier, det er som regel folk som har det dritt med seg selv og ønsker at du skal bli dratt ned til nivået deres. Søstra mi møtte mannen sin når hun var 16, hun fikk barn når hun var 18, og nå har de vært gift i 10 år. Vis at dere kan slå statestikken. Dessuten virker dere som et par som vil være sammen og elsker hverandre. Og ikke bare er sammen for å ha noen å være sammen med.
      Håper dagen din blir super!

    19. Nå har riktig nok ikke jeg og samboern barn, men vi ble sammen dagen før han fylte 16 og vi har vært sammen i over 4!! år nå! 😉 Noen forhold varer helt fra ungdommen, og det funker ikke om man ikke gir sitt alt i forholdet og holder seg sammen.

    20. Dere holder nok sammen! Ikke hør på hva alle andre negative folk mener! Bo og jeg ble sammen når jeg var 14, fikk første barn når jeg var 15. Har 4 barn nå (som vi ikke har omsorgen for da, lang historie , bv sin skyld) og nå nr5 på veg. Denne gangen er jeg fast bestemt på at vi skal klare det, og vi står på for hverandre.! Snart vert sammen i 10 år og fortsatt nyforelska!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg