FULLSTENDIG KAOS

Hei dere ♥ Og beklager for sen oppdatering i dag!

Fredrik var ikke bedre i dag heller, så da ble han dessverre hjemme fra skolen i dag også. Håper virkelig han blir bedre til imorgen når vi skal dra hele veien til Gjøvik!

Denne uken har igjen gått utrolig fort, fikk helt sjokk når jeg i dag så at det var torsdag. Trodde oppriktig at det var tirsdag eller kanskje onsdag! Pakkingen har vi derfor ikke kommet så langt med, og for ikke å glemme å gjøre det rent her før vi drar avgårde! For å si det sånn, soverommet vårt trenger meg sårt. Er jeg den eneste som river ut hele klesskapet hver gang jeg skal finne noe å ha på meg? Eller når jeg skal pakke? 


Her ser dere både kaoset OG hva jeg synes om at jeg klarte å rote så usannsynlig mye når jeg skulle starte pakkingen. Så typisk meg..

Så, jeg har ikke mangel på ting å gjøre i dag. Soverommet må ryddes, badet må vaskes, og så står pakkingen for tur.

Husker dere forresten at jeg fortalte dere at jeg rakk å veie 70 kg før fødsel? I går fikk jeg veid meg, og jeg har rast ned i vekt. 12 kg på 3 uker, og det uten å i det hele tatt prøve. Amming er magi!! Vil allikevel poengtere at jeg ikke stresser med vektnedgang, men ville dele det med dere siden jeg selv ble rimelig overrasket. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så fy-fy å ønske seg tilbake til kroppen man hadde før graviditeten. Jeg ville aldri i verden slanket meg eller gjort drastiske tiltak for å gå ned i vekt, men det gjør meg jo glad at jeg er på vei til å bli “gamle meg” hvis dere skjønner? 

Uansett. Nå skal middagen lages og rydding straks begynne! Ønsker alle en flott torsdag videre ♥ (nå holdte jeg faktisk på å skrive onsdag.. Skjønner dere eller? haha)

14 kommentarer
    1. Hehe. Kjenner meg igjen dær.. Ser av og til ut som at klesskapet mitt bor på gulvet 😮
      Og du er ikke den eneste som ønsker deg tilbake til som du var før du ble gravid, tror det er helt normalt, jeg synes i allefall ikke det er fyfy, og så bra du ikke stresser med det, tror det kommer ganske så naturlig bare man ikke overdriv med usunn kost. Jeg selv har snart gått ned 20 kg siden fødselen for 6 uker siden 😀

    2. Amming er bra. Funker på vekta. Men husk at 8-9 kg forsvinner automatisk ved fødsel pga livmor, blod, baby osv 😉

    3. 8-9 kg forsvinner så absolutt ikke automatisk nei. Jeg gikk opp 6 kg i hele svangerskapet, så det betyr ikke at så så mange kilo forsvinner av seg selv.. Og baby her veide 4 kg, så det var ikke pga liten baby heller 😉 stå på jessica, og vær stolt av at kiloene raser av! Selv har jeg gått ned 10 kg siden fødselen for 2 uker siden (og ja, jeg er tynnere nå enn FØR svangerskapet :P). Amming er GULL!

    4. Du må for all del ikke bevisst slanke deg mens du ammer. Grunnen til det er at det naturlig frigis giftstoffer (toxiner) fra fettet når man slanker seg, noe som vil gå over i melken siden mye av melken består av fett.

    5. Er selv gravid i uke 30, og kjenner jeg allerede nå gleder meg til å bli som før, forhåpentligvis! Har heller ikke kjempestor mage til å være 30 uker på vei, men så finnes det heller ikke noen form for tålmodighet i meg, så gleder meg til de siste 10 ukene er forbi!

    6. Anonym 00.24
      Ehh. Babyen veier jo for det første noen kg.. Det samme gjør morkake og fostervann, så jo, 5-6 kg forsvinner automatisk. I tilegg til dette får jo mange en del vann i kroppen også, så alt i alt heter det vel at en graviditet veier rundt 10kg. Når det er sagt så er jo det selvsagt litt individuelt, men det er relativt vanlig å gå ned rundt 10kg etter fødsel, uavengig om man legger på seg 3kg eller 30. Forskjellen er jo at om man bare legger på seg noen få kg så vil jo kroppen din ha gått ned under svangerskapet, og du veier da mest sannsynlig mindre etterpå en før du ble gravid..uansett, med mindre man er veldig overvektig, ikke stress.. Det er mye bedre å ha fokus på babyen i tiden etter fødsel. Trening og slanking har man god tid til senere:)

    7. Du kommer helt sikkert til å bli deg selv igjen 🙂 Gratulerer som mamma og kos dere i tiden fremover!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg