ALT SOM KAN GÅ GALT, VIL GÅ GALT

Hei dere!

Det er så rart det der, altså. Med en gang ting ser bra ut, så kommer det alltid noe i veien. Er det en forbannelse kanskje? Haha, ikke vet jeg. Men jeg følte meg hvert fall passe forbannet når jeg sto opp i dag tidlig og innså at jeg hadde fått brystbetennelse. Jippi! Noe så fantastisk deilig. For ikke å snakke om hvor herlig det var at vinduet på soverommet var igjen og det var omtrent 50 milliarder varmegrader der inne, så i havet av feber og sykdomsfølelse kokte jeg nesten ihjel i det jeg våknet. Det er så typisk meg å få det på verst tenkelige tidspunkt. Jaja, jeg har i hvert fall fått antibiotika etter en formiddag som ble tilbrakt på legevakten, så ting blir jo bra igjen. Og godt er det!

 


Nå skal Fredrik hjem på grunn av skolen i morgen, Leo og jeg kommer til å savne han så masse. Men det er jo bare snakk om to dager, så det går jo greit!

Ellers venter jeg besøk i morgen av ei venninne, så det blir utrolig koselig. Resten av dagen her blir veldig rolig, ikke bare fordi Fredrik har dratt, men også fordi jeg er et par (hundre) timer på etterskudd med tanke på søvn. Godt jeg ikke har en skikkelig dårlig dag ellers, for selv om jeg sitter her med brystbetennelse og noe jeg tror er en begynnende halsbetennelse, er jeg hvert fall i godt humør. Hilsen hypokonderen.

Uansett, ønsker alle en fin dag videre, så snakkes vi senere i dag ♥

EDIT: Vi var ute i nøyaktig 20 sekunder for å ta et bilde, Leo ble ikke kald. Det var godt og varmt ute i tillegg.

29 kommentarer
    1. Kan ha vært bare for et bilde at Leo ikke hadde på bukse^ Men det er sant som du sier, hadde det vært sånn at han var ute uten bukse så er det alt for kaldt for en liten baby. Men jeg tror Jessica passer godt på lille Leo så tror ikke det er noen fare for det altså 😀

    2. God bedring! <3
      Selvfølgelig noen som klarte å finne noe de kunne kommentere på dette innlegget også..Alt for å stille deg i dårlig lys som mamma^^ er det mulig?! Du er fantastisk flink Jessica, og jeg håper du forstår det selv om noen alltid må hakke på deg 🙂

    3. Åå! Det er så typisk! Haha
      Jeg har lest bloggen din i noen uker og du ser ut som imor for lille Leo! Er så teit at folk må ha fordommermot unge mødre, det spiller da ingen rolle om du blir mor som 16 åring eller 40 åring, det viktigste et at du er en god mor uansett, noe du absolutt ser ut til å være!
      Jeg bare lurte på en ting, hva er det du har tenkt å gjøre til neste år? Skal du begynne på vgs da i tilfelle hvilken linje har du ønsket som 1.valg?
      – Anna 😘

    4. Anonym: Tuusen takk <3

      Haha, ja!! Morsomt at de leser bloggen kun for å spre negativitet, skulle tro det fantes andre ting å bruke tiden sin på. Tusen takk! Jeg gjør mitt ytterste for Leo 🙂

    5. Hvorfor ut å ta bilde i 20 sek?? kunne du ikke tatt et teppe rundt han? nyfødte trenger nærhet å det å kjenne noe varmt og godt inntil seg. Selv om det var varmt ute så burde du tatt klær på han! lue å bukse? hvor lang ti tar det liksom. latskap.
      Når sønnen min var nyfødt hadde jeg alltid et teppe rundt han så han fikk noe inntill seg, har trossalt lugget godt og varmt (trangt) inni magen din i 9 mnd. Uansvarlig, om du er 16 eller 40.

    6. Tipper det kommer et innlegg om noen dager hvor overskriften er “ørebetennelse hos Leo” eller “Leo’s første forkjølelse)…! Kle for gudsskyld på ungen din,selv for de 20 sekundene! Du og han føler tempratuere på to vidt forskjellige måter!

    7. Helt ærlig folkens..Har dere ikke noe bedre å drive med enn å slenge dritt? Hvis dere synes alt Jessica gjør og skriver er så forferdelig, hvorfor gidder dere i det hele tatt å lese bloggen hennes? Dere er så tragiske alle sammen

    8. Nå må folk gi seg med “kulda”! Jeg bor i nabobyen og det var sommer varme i dag! Jeg hadde gjerne gått i shorts om jeg hadde vist hvor varmt det var. Det har vært 18 grader i skyggen og de står i sola hvor det var minst 25 grader. Det er varmt nok for en liten baby. De tåler mer enn dere tror 😉 Og alle barn er forskjellige, noen barn elsker å være pakka inn og dulla med mens andre barn kan ikke fordra det og skal helst ha på lite klær og er ikke like på den kosen. Og NEI, et barn blir ikke syk av å være ute! Det finnes ikke noen mystiske bakterier eller virus ute som kommer når man er dårlig kledd. Blir man syk er det fordi man har et underliggende virus/bakterie i kroppen. En mor kjenner barnet sitt mye mer enn en fremmed gjør.

    9. Kulde er en ting, men det er viktig å passe på å ha en jevn kroppstemperatur. Hodet til en 4 ukers baby er alt for stort til å bære for nakken ennå. Derfor er det viktig å holde på hodet slik at han ikke plutselig hiver hodet bakover. Nydelig gutt

    10. Jeg bor 15 min unna gjøvik. Har vært på gjøvik i hele dag,hvor det var 16 grader! Og ha,mye varmere i sola. Det forsvarer ikke å droppe bukse og lue. Det har blåst jevnt og trutt,DESSUTEN er huden og hodet hans ekstremt utsatt for sola. Så han kan derfor bli solbrent etter bare en liten stund,samt ørebetennelse. Well,well… Lærer nok.

    11. oh, jisses da folkens… Slapp nå litt av… Gutten har det helt fint, Jessica passer veldig godt på gutten. Det ser jeg… Og hva vet folk om gutten ikke er sterk i nakken allerede og kan løfte hodet sitt helt fint selv?? Min ene sønn løftet hodet selv så fort han var ute av magen, han reiste seg også opp i stående på den legesjekken før man reiser hjem fra sykehuset… Så Jessica gjør ingenting galt her…
      Med så mange besserwissere og hønemødre rundt her så er det et mysterium at unger i det hele tatt vokser opp uten å bli sydd puter under armene på!!

    12. Kjære kjære dere det virker som dere leter etter feil, ved alle bilder bare for å ha noe spydig og kommentere. Jeg tror Jessica har kontroll på hva hun gjør.

    13. Det var da veldig til krasse kommentarer her.Slapp av litt da.. hun var ute i 20!! sekunder…kan dere ikke bare la vær å kommentere hvis dere ikke har noe positivt og komme med??
      Er helt sikker på at Jessica vet hva hun gjør, og at ho gjør det beste for barnet sitt.
      Hilsen en mor på Snart 37…..

    14. Dere som skriver at gutten kan få ørebetennelse av å ikke ha lue på, viste dere at det er ikke pågrunn av luften som kommer inn i ørene men faktisk luften man puster inn gjennom nese og munn som gjør at msn får ørebetennelse. Men greit nok man skal være forsiktig. Jeg synes Jessica er en god mor så slutt å kritiser henne for hva hun gjør å ikke gjør det er hennes valg, å man vet aldri hvor varmt det er der når man ikke bor der.
      Du kan være stolt over deg selv Jessica du er fantastisk flink som ung mor

    15. Hei alle som syns det er fælt å se lille Leo uten bukse/lue/sokker, ja, dere mener vel sikkert at han skulle hatt på seg Reima vinterdress også! Jeg tok bildet av Leo og jessica, og jeg kan bekrefte at det ble knapt 20 sekunder ute i det fine, varme vårværet vi ble velsignet med i dag:) jessica vet godt hva hun driver med, og ingen tar så godt vare på Leo som hun og Fredrik. Om dere vet så mye om babyer, kjære bedrevitende mødre, burde dere også skjønne at noen sekunder ute i vårsola i dag verken gir Leo ørebetennelse eller forkjølelse. For alt jeg vet får han ikke solforbrenning på så kort tid heller:) Han er ikke laget av krystall, selv om man såklart skal være forsiktig med å utsette babyer for trekk og kaldt vær:) håper dere kan tenke litt lenger enn nesa deres neste gang dere kommenterer på den måten. Takk på forhånd:)

    16. Jeg syntes det er morsomt at folk som kommenterer her ikke har bedre å bruke tiden sin på enn å slenge dritt! Jeg er ganske sikker på at 98% av de som legger igjen negative kommentarer ikke har barn selv og derfor burde de i utgangspunktet ikke kommentere på sånt! Jessica vet sikkert selv hva sønnen hennes trenger, hun kjenner han best av alle. Og faktisk, folkens: om de står midt i solen og han hadde vært for varm, så er det nesten farligere enn å være kald!

    17. Ut frå det eg ser på bilda og lese her på bloggen, Ser det ut so Leo har det veldig bra:)
      Forkjølelse kan ein vell få uansett om ein e godtPåkledd eller ikkje? Babyen min på 7 veker er klart å bli Godt forkjøla endå eg har hatt på godt med kler Når vi har vert ute!
      Stå på😀

    18. Jeg er veldig sikker på at Leo verken blir syk eller får halsbetennelse av å stå knappe 20 sekunder ute i sola. Voks opp. Er ganske sikker på at moren klarer helt fint selv og passe på hva Leo ikke tåler og hva han tåler. Lage så mye drama av ett bilde som ble tatt ute i varmen.

    19. Ute i 20 sekunder for å ta ett bilde av sønnen sin på knapt en måned uten strømpebukse, why? Hvorfor måtte den strømpebuksen så absolutt av for dette bilde? Forkjølelse kan barnet få uansett om de er godt kledd eller ikke, men det får da kanskje være litt grenser for ett så lite spedbarn mener nå jeg. Ikke akkurat første gangen det er et bilde av Leo uten strømpebukse.

    20. Anonym: Du skal nok ikke bekymre deg, han fryser aldri og det er alltid godt og varmt i rommet når han ikke har på seg strømpebukse. Alt man skal bry seg om, altså…

    21. Hvis “anonym kl. 19.14” har det så kaldt inne hos seg selv at barnet konstant må gå med strømpebukse, så bør “anonym kl. 19.14” kanskje heller fokusere på sitt eget barnehold, enn andre sitt!

    22. du sjønner vel at hun elsker det barnet, jeg tror i hvert fall ikke hun lar det skje noe som gjør han syk,det er bare et bilde hun går sikkert rett inn igjen med han og varmer han, tenk før du skriver. hadde vært smart av deg i hvert fall. Jeg tenker kansje ikke før jeg skriver men jeg støtter den riktige parten.jeg har kansje skrivet noe i mot Jessica men jeg hater henne ikke jeg syntes bloggen hennes er kjempe fin og beundrer henne utroig mye vet du hva jeg er ikke anonym en gang jeg står opp for det jeg sier og du nummer 19.14 jeg heter Aleksandra og er 10 år gammel.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg