VEIEN VIDERE

Hei, og god formiddag dere ♥

I dag har jeg og Leo vært på helsestasjon og veid ham, samt hatt en samtale med helsesøster, og det gikk veldig bra. Han følger kurven sin helt perfekt, og veier nå 4980 gram! Herregud, han begynner å bli stor allerede. 

Det var min første trilletur helt alene med Leo, og han var en liten engel hele tiden. Lå bare stille og sov så og si hele tiden! Det er forresten helt fantastisk vær i Larvik, så det gjorde jo ikke akkurat turen noe verre. Ellers har det vært en litt småhektisk, men superfin dag hittil. Nå er Fredrik på kjøretime, og jeg skal straks innta det første måltidet mitt i dag. 

Det er veldig mange som lurer på hva som skjer videre med utdanningen min, og det forstår jeg veldig godt, for det finnes unge foreldre som ikke klarer å fullføre utdanningen sin – noe som er veldig synd. Men er det en ting jeg skal fullføre, så er det den. Jeg starter allerede til høsten, jeg har søkt meg inn til videregående og vil høyst sannsynlig komme inn siden jeg har rimelig gode karakterer fra ungdomsskolen. 

Jeg er litt usikker på om jeg bør starte på videregående eller ta året som privatist, selv om jeg heller litt mot privatist Jeg vet veldig godt at jeg ville klart det på begge måter, men jeg tenker på hva som er best for Leo og ikke minst for oss. Om jeg starter på videregående vil jeg helt sikkert få den sosiale delen, som jeg har hatt utrolig lite av i graviditeten, ettersom jeg måtte gå ut i veldig tidlig permisjon som jeg tidligere har nevnt her inne. Jeg føler vel at jeg stengte meg litt inne i graviditeten, jeg tok jo kontakt med noen av vennene mine, men vi traff hverandre sjeldent. Om jeg tar året som privatist vil jeg jo ha den “friheten” jeg har nå, ingen skole som må rekkes, og jeg kan legge opp til læringen på egenhånd. Men jeg vil ikke få den sosiale delen på samme måte. Starter jeg på videregående vil også bloggen definitivt få mindre tid – med tanke på at jeg da har skole som tar store deler av dagen, i motsetning til å ta året som privatist, hvor jeg kan styre litt selv.

Det var forresten en del som lurte på om jeg kunne begynne å skrive hvor klærne til Leo er fra! I dag har han på en body fra kappahl, og sokker vi fikk i barselgave. Super fint!


Det eneste jeg kan si med sikkerhet er at jeg starter til høsten. Utdanning er for meg superviktig, og den er kun blitt enda mer viktig etter at Leo kom til verden!

Nå står nettshopping for tur, vi snakkes ♥

9 kommentarer
    1. Bra at utdanning er viktig for deg, jeg synes det er så synd for de som ikke fortsetter utdanningen. Jeg tror nok du kommer til å klare deg kjempe fint uansett hva du velger å gjøre videre, stå på! 🙂

    2. Utdanning er viktig å bra du sier det selv,men en annen ting som er viktig er tiden med leo som liten. Den får du aldri ijenn. Syntes det hørtes tidlig ut å starte til høsten.. Glad jeg var hjemme til min sønn var 1 1/2 år.
      Du kOmmer jo inn til neste år også.

    3. marte: Jepp! Men så skriver jeg også at jeg muligens tar året som privatist, og da er jeg jo hjemme med Leo selv om jeg får gjort unna skole, så det er jo et godt alternativ 🙂

    4. Vi fødte nesten samtidig bare jeg noen dager før. Jeg tenker også det samme som deg at det er utrolig viktig og fullføre utdanningen sin! Jeg tenkte hele graviditeten at jeg skulle begynne på skolen igjen. Men nå vet jeg ikke riktig ennå hva jeg skal. Har lite lyst og dra fra jenta mi fra 8-4 vær dag omtrent jeg får helt vondt i magen av og tenke på det, men samtidig så vil jeg bare bli ferdig med dette. Tiden vil vise. Lykke til hvertfall 😉

    5. Forstår veldig godt at du ønsker friheten av å være privatist nå som du har Leo å ta deg av 🙂
      Har du vurdert å ta 1. året på deltid? Gå vanlig skole, men kun ha noen fag. Da kommer du i gang, du får det sosiale og samtidig ikke for mye tid borte fra lillegutt?:)
      Privatist studier krever ganske mye mer jobbing i forhold til det å gå på skole. Det er hvertfall min erfaring:)
      Uansett hva du ender opp med ønsker jeg deg lykke til! 🙂 Du får til alt du vil!

    6. Jeg er helt enig, utdanning er kjempeviktig! Jeg for min del har satt utdannelsen på vent litt, jeg tenker at den lille er bare liten i en så veldig kort periode av livet at jeg mye heller vil ha med meg det enn å stresse med skole og jobb. Nå er han 1 år, og til høsten er jeg klar for jobb, skole og det verden ellers måtte ha å by meg ! 🙂 NYT tiden, ikke stress, for denne første tiden er over før du aner det. Lykke til videre! 🙂

    7. Ser han ofte kun har på seg body.. Hvorfor det? Her blir lillesuppa kald om hun ikke har på bukse. 😮

    8. Ida Knutsen: vi har alltid god temperatur inne, og vi bor i toppetasjen så da er det ekstremt varmt! Været er også fantastisk om dagen, så det er så varmt at han blir faktisk svett om han har på seg mer enn body. Vi passer selvsagt på 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg