DEN NYE GENERASJONEN

God kveld alle sammen!

I dag har vi slappet av hjemme, og det trengtes virkelig etter gårsdagen .Det skal sies at jeg til tross for få timer med søvn i natt prøvde å få med meg Fredrik ned på bryggen på Peppes for å ta oss en milkshake tidligere i dag, men det uten å lykkes. Fredrik la seg i motsetning til meg rimelig sent i natt, og lille bestemte seg for at det var på tide å stå opp allerede klokken 08:00 i dag tidlig. Det vil si; jeg har hatt en rimelig trøtt samboer subbende rundt i leiligheten i dag. Men men, det er mye man klarer når man må!

Leo har endelig sovnet igjen etter relativt mange våken-timer, så nå koser han seg i babynestet sitt i sofaen. Været har vært helt herlig i dag, så nå angrer jeg meg litt for at jeg ikke tok meg en liten trilletur ut allikevel. Får håpe det blir like bra i morgen!

Er ikke bodyen til Leo bare helt herlig? Husker jeg kjøpte den i uke 20 i svangerskapet, og endelig passer den! 


Det er fortsatt litt rart å tenke på hvordan Leo sin generasjon vil bli. Kanskje mest fordi det er rart å tenke på at han en dag skal begynne på skolen, få seg venner fra samme generasjon, og til og med kanskje starte med idrett. Det er veldig merkelig å tenke på hvordan den bittelille babyen min “skal bli” et eget individ (misforstå meg rett her) med en egen personlighet og væremåte. Bare tanken på å sende ham avgårde på første skoledag føles så ufattelig fjern, og det er den jo for så vidt enda også, men samtidig er det “bare” 6 år til. 6 små, korte år. Som sikkert kommer til å rase forbi!

Med den nye generasjonen kommer jo også fremtiden, som i grunn er ganske skummel å tenke på. Hvordan kommer samfunnet vårt til å være å vokse opp i? Kommer alle barn til å sitte oppslukt i ipadene sine? Kanskje kommer han til å lese alt jeg har skrevet her i bloggen om graviditeten og tiden etterpå også? Eller kanskje blogg-fenomenet er borte for godt. Uansett hvordan det blir, så gleder jeg meg enormt til å våkne opp hver eneste dag klar til å gi Leo den beste fremtiden han kan få.

Nå må jeg starte på litt kveldsmat slik at vi får spist før midnatt! Håper dere nyter de siste timene av søndagen ♥

15 kommentarer
    1. Du bør kose deg med Leo alle dager 🙂 Det blir bare mer og mer spennende jo mer han utvikler seg, fra å kunne krabbe, begynne å gå, snakke og etterhvert så ser du at han mer og mer blir en liten person med meninger 🙂
      Gleder meg til å se utviklingen hans her på bloggen din 🙂
      Så må dere ha en kjempe fin søndags kveld videre♥

    2. Kos deg med lillegutt så masse du kan. De vokser så fort og når den dagen kommer at de er voksne, så sitter mamma der og lurer på om de vet og kan alt du ønsket for dem….. rart….. syns det var igår at mine på 17 og 20 var som Leo! Så – nyt hvert sekund av tida! Selvom det er sykt slitsomt og mye som skjer…. mye som skal rekkes og forventninger og krav! Klem 🙂

    3. Har bemerket meg en ting som jeg må kommentere, jeg syntes du klager veldig ofte på hvor tilig dere står opp, å at babyen våknet imellom Kl 8-11, synes dere virkelig dette er tilig? Jeg var akkurat fylt 17 da datteren min ble født, og fra hun var 6mndr var det morgen morgen mellom 5 og 6:)
      Så jeg tror dere må forbrede dere på andre tider..legg dere tidligere, og beregn bedre tid til ting.
      Håper dere nyter baby dagene for plutselig er han stor å trenger ikke hjelp til noe<3

    4. Tina: Hei!

      Så dumt du føler at jeg klager, det var jo overhode ikke hensikten.

      Fredrik sovnet så sent at han kun hadde sovet noen få timer når Leo våknet klokken 0800. Dermed ble det ganske tidlig for han, vil jeg si. Og Leo pleier fryktelig sjeldent å være lys våken klokken 0800, så da blir det jo tidlig for oss når det først skjer. Tror det handler om hva man er vand til 🙂

      Vi forsøker å nyte dem fullt ut! Er virkelig en herlig tid!

    5. Du er så flink og reflektert, viktig å tenke på disse tingene fordi da ser du også for deg hva slags verdier og hvordan du ønsker at ting skal bli – selv om som du sier, at du ikke vet! Men hver dag er en dag nærmere, en dag med ny lærdom, snart finner du svar <3 Kjempe stolt av deg Jessica, håper jeg blir en like flott mor som deg om den dagen skal komme!

    6. Hei, ville bare si att du skal være gla så lenge Leo sover helt til kl. 8! Jeg kan ikke huske når vår 9mnd gamle gutt har sovd til kl. 8 sist. Oftest våkner han mellom kl. 06.30-7. Dere må bare endre på rytmen deres. Da sønnen vår var så liten som Leo er nå så gjikk vi å la oss samtidig som han ca. 21 tiden. Vill ikke virkke negativ, men sånn er det bare.

    7. Hei! Kan du lage et innlegg hvor du lager en oversikt over hvilke apps du har på telefonen? Evt anbefalinger osv, hadde satt veldig pris på det :-))

    8. Hei! Vi er 2 jenter som skriver en bachelor oppgave om blogging, og trenger sårt 250 svar på vår spørreundersøkelse. Om du hadde hatt mulighet til å poste den her på bloggen for oss ville det vært utrolig snilt!! 🙂 eller eventuelt om noen ser den her i kommentarfeltet og har lyst til å ta den 🙂 TUSEN takk! https://bino.qualtrics.com/jfe/form/SV_2tok8fuq0gpLtw9

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg