JEG KJENNER AT JEG ER SJALU

Du kikker opp på meg fra vognen, godt pakket inn i alskens tepper og med bamsen liggende ved siden av deg. Du smiler litt og lager noen uforståelige lyder, før du igjen lukker øynene dine med et skjevt smil om munnen din. Tenk å være så uviten og lykkelig? Jeg skulle ønske det var meg, jeg.


Forestill deg at hver gang du lager et lite snøft, så står det to mennesker klare til å mate deg, til å bære deg til å sovner, og til å gjøre alt du trenger. Du selv trenger ikke løfte en finger i løpet av dagen. Du blir kledd på, kledd av, badet, og ja, du trenger ikke en gang gå til doen. Det er jammen meg noen som fikser det også for deg. Så er ikke utvalget av mat noe særlig å skryte av, men det skulle i hvert fall jeg kunne klare å leve med.

 Du kan sovne hvor som helst, og ingen vil kikke rart på deg eller tro du er fullstendig gærn. Ikke fordi du er nokså bortgjemt i fine dypvognen din, men fordi det bare er sosialt akseptert for sånne som deg. Med andre ord, ingen hemninger!

Du er sjefen. Menneskene (eller mennesket) som passer på deg lever etter deg. Høres ikke det deilig ut? Du trenger bare å gi et lite skrik, hikst eller en annen form for lyd, og du vil en etter en få servert tingene du kan ha behov for.

Om jeg er sjalu? Bare litt. Littegrann.

6 kommentarer
    1. Utrolig bra skrevet, Jessica!
      Åh, som jeg lengter tilbake til barndommen og ingen bekymringer annet enn at jeg ikke rakk barne tv eller ikke fikk være ute 5 minutter lenger…

    2. Eg brakk ryggen i vinter og dei første vekene var eg nesten som ein baby, måtte ha hjelp te å komme meg opp av senga/sofaen, hjelp te å kle på meg, hjelp te å lage mat. Ja hjelp te det meste. Er no glad eg e betre men ikkje frisk enno, men vart gla når eg klarte dei tingene att.

    3. Ja skulle selv ønsket mange ganger at livet var så enkelt igjen 😉
      Så fint og koselig innlegg, skjønner godt at du er litt sjalu jeg, hadde vært det selv 🙂 hehe

    4. Haha, litt sånn jeg følte meg når jeg føda lille før 3mnd siden:) lå på fødestua med epidural (som tok bort all smerten mine) hadde “ledninge” overalt, så fikk ikje rørt mæ! Fikk vanndrivende og antibiotika i veneflon i ene hånda, blodtrykksapparat på den andre hånda og epidural som gikk i ryggen. Jordmor sa jeg måtte tisse siden det var lenge siden jeg hadde gjort det(hun sa at fødseln blir lettere med tom blære) så hun sporte om jeg ville ha et bekken under meg å tisse i eller gjøre det i bleien, jeg sa jeg godt kunne gjøre det i bleien. Kom også nr2 i bleien da siden hodet til baby presset mot entarmen.. Ble matet og fikk drikke på flaske av jordmor^^ samboeren satt i et hjørne å så på, jeg ble sint hvis han kom nært meg, og jeg aner ikke hvorfor :p

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg