UKENS LESERSPØRSMÅL #3

Hvorfor har du ikke begynt å smile mer på bilder? Du skrev jo at du skulle gjøre det, er så synd at du ikke gjør det..

– Så utrolig dumt at du ikke føler du ser forskjell! Det beklager jeg. Jeg føler selv at jeg har gjort så godt jeg kan spesielt nå i det siste, men haater å smile med tennene, og er kanskje det du sikter til? Jeg tok hvert fall et hvor jeg smiler med tennene i går på roterommet vårt! Klarte å rive ned gardinene (som jeg for så vidt gjør hver eneste dag) når jeg tok bilder, så jeg fikk DEN flombelysningen i ansiktet mitt, men jaja!

Kan du lage et innlegg om hvilke apps du har på telefonen? Evt anbefalinger osv?

– Det kan jeg helt sikkert!

Ammer du Leo nå eller pumper du å gir det på flaske, eller gir du mme? Hvordan går ammingen?

– Jeg har slitt skikkelig med ammingen, og det har jeg ikke lagt skjul på gjennom bloggen heller. Det er vel noe av det som overrasket meg mest etter jeg ble mamma, trodde virkelig ikke det skulle være så vanskelig! Jeg har vært innstilt på amme fra dag 1 siden jeg vet det er det beste for barnet. I starten fungerte det ikke overhode, så derfor måtte jeg pumpe meg å gi det på flaske. Etter noen uker forsøkte jeg å legge han til, og det fungerte veldig fint plutselig! Så var det veldig vondt igjen, og så kom brystbetennelsen og ting ble bare verre. Det er fortsatt utrolig smertefullt, men jeg gjør så godt jeg kan. Så han får morsmelk!

Hvor er antrekket til Leo fra? (Bildet under)

– Det er fra Name it!

Hvor gamle er søstrene dine?

– Lillesøsteren min Jennifer blir 14 i juni og storesøsteren min Julie er 18 år 

Hvor lenge har du blogget?

– Jeg startet denne bloggen i oktober 2014, da var jeg gravid i uke 17! Dere som har fulgt meg fra starten av vet kanskje at jeg har hatt mange pauser, så blogget veldig av og på helt frem til rundt 20 januar, da startet jeg fast. Det er så utrolig morsomt å se hvor langt jeg er kommet med denne bloggen på bare disse månedene! Vil takke alle som er innom hver dag og som følger meg, setter kjempe stor pris på det!

Hvor er kosedressen fra? (Bildet under)

– Den er fra Kappahl sin newbie-kolleksjon! 

Jeg får også mange spørsmål som “Blir ikke Leo kald? Stakkars liten” eller “har han ikke på seg strømpebukse?! Herregud, uff..” når jeg poster bilder av ham uten sokker eller strømpebukse på. Tenkte å svare dere en gang for alle. Nei, selv om Leo ikke alltid går med strømpebukse eller sokker så blir han ikke kald. Vi bor i toppetasjen i bygget vårt, og med været vi har om dagen er det så varmt her at han svetter om vi har på ham mer. Og uavhengig av været passer jeg selvfølgelig alltid på temperaturen i rommet! Får en del kommentarer hvor mange skriver “min sønn/datter ble iskald om hun ikke hadde på seg det og det” Ja, det kan godt hende – men det blir i grunn veldig dumt å sammenligne slik ved mindre du bor her med oss og kjenner på temperaturen vi har her inne hver dag. Jeg håper dette oppklarer litt, for det er så kjedelig for meg å motta så mange kommentarer som går på dette, jeg ville da aldri i verden latt være å ha på ham verken strømpebukse eller sokker om jeg visste at det ble for kaldt for han.

Alt det du får til i hverdagen overrasker meg! Synes du det er blitt litt “enklere” nå som Leo er et par uker?

– Jeg overrasker meg selv noen ganger også, døgnet går jo så fort at jeg er forbauset over at jeg rekker så mye som jeg gjør noen dager! Ja, det har egentlig det. Ting går litt mer av seg selv og vi er mer inn i rutinene, hvilket jeg synes gjør det hele en god del lettere.

Husk at dere mer enn gjerne må kommentere inn ønsker til innlegg! Tar selvsagt ønskene deres i betraktning når jeg skal skrive nye innlegg ♥ Vi snakkes senere i dag!

21 kommentarer
    1. hei jeg vill bare se at du er en utrolig flink mamma jeg er stolt over deg at du klarer deg så bra det må du bare vite du er og utrolig fin takk for at du følger meg på instagram betyr mye du er en super flink mamma stå på ❤️

    2. min sønn, William, er 8 mnd! Han har
      nesten aldri på seg sokker, bare når vi
      drar bort 🙂 og strømpebukse? Hallo det er
      jo så varmt ute nå! De som har sagt disse
      kommentarene til deg kunne jo prøvd å ha på
      så mye klær selv? Hihi 🙈 du gjør en super jobb!
      kos deg så mye med lille gullet ditt 🙂
      Hilsen en mamma på 18 år 🙂

    3. Har aldri kommentert her før, men har fulgt bloggen din en stund. Først må jeg få si GRATULERER med Leo!
      Jeg må si jeg er imponert over hvor reflektert du er! Det er ikke mange (heller ikke voksne folk) som klarer å skille mellom viktige og uviktige ting å “ta opp”. Du skriver så saklig, når det er noen som “klager” på deg!
      Synes du virker som en fantastisk mor Jessica, og du er utrolig fin, og ikke minst utrolig fint smil! Lykke til videre til deg og Fredrik!<3

    4. Kan du lage en sånn video en gang, ”en dag i vårt liv” ellernoe, sånn hvordan en dag for deg, Fredrik og Leo er? 😀

    5. Jeg har ikke brukt verken strømpebukse eller sokker på min gutt i hele vinter, brukte bare sokker om vi skulle ut. Han er nå 11.mnd. Kledde han jo godt når vi skulle ut, men så fort vi kom hjem så blei sokker tatt av. Om ikke jeg gjorde det så blei han illsint av varmen. Så om du ikke har sokker eller strømoebukse på inne så har det da ikke noe å si for noen. Noen babyer er varmere enn andre babye, man kjenner sin egen baby best !

    6. Hei! Ville bare si at du har en veldig fin blogg. Du skriver så bra og virker som en tøff og modig jente 🙂 Fortsett med den gode jobben du gjør!
      Hilsen fra en småbarnsmamma.

    7. Du var utrolig nydelig når du smilte med tennene! Fortsett med det 😀
      Og alt du skriver er så utrolig bra, digger bloggen din!

    8. Babyer skal ikke være for varme, uansett om han hadde frøse BITTELITT hadde det ikke vært farlig. Er bedre for babyer å være litt for kald enn for varm! Spesielt dersom de sover da jeg har lest at det KAN forårsake krybbedød i noen tilfeller.
      du virker som en fantastisk god mamma, og ikke minst en fantastisk god person. Lille Leo er heldig som har så gode foreldre som han har 🙂 kjempefint bilde også, forresten!

    9. Datra vår har også ofte bare Body på seg og vi bor i første etage i hus! Spiller ingen rolle hvilken årstid det er så lenge temperaturen INNE er okei. 😉

    10. Hei, ville bare si at du var kjempe nydelig når du smilte med tennene! Du bør definitivt begynne med det! Kjempe nydelig🎶

    11. Er så tåpelig at folk er så spekulerende og dømmende!! At han ikke har sokker eller strømpebukse på er vel ikke noe å henge seg opp i. Ingen babyer er like. Noen er kalde av seg, noen er varme. Mor vet som regel best. Uansett hvor mange unger hun har.

    12. Må bare få sagt det… Såå godt det var å se et ordentlig smil fra deg her 😉 hehe, et sjeldent syn egentlig. Vil gjerne se mer av det 🙂 Med det samme vil jeg si at du gjør en kjempejobb både som mor og som blogger. Keep going! Jeg følger deg hver dag. Hilsen mammaen til ei 2 årig prinsesse.

    13. Hei! Du gjør en skikkelig bra jobb! Og Leo er så søøt😃 Stå på videre, dette klarer du helt fantastisk❤️
      Jeg har noen spørsmål:
      Får du og Fredrik mye alene tid sammen til å gjøre ting ilag?
      Har du noen planer for hva du skal gjøre når Leo er blitt gamlere?
      Hva pleier du og Fredrik vanligvis å gjøre sammen hvis dere har tid for dere selv?:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg