FØR JEG BLE GRAVID..



 Tenkte det kunne være litt morsomt for dere å se litt hvordan livet mitt så ut før jeg ble gravid i bilder. Og ja, beklager kvaliteten. Som dere vet var jeg ikke akkurat blogger før jeg ble gravid.

Det er så ufattelig rart å tenke på at jeg aldri skal være “alene” igjen. At jeg alltid vil ha Leo og Noah uansett hva som skjer. Det er egentlig en veldig fin tanke! Jeg ser tilbake på den lille ungdomstiden jeg fikk før jeg ble gravid som 16 som en veldig fin tid. Jeg tilbrakte mye tid som en helt normal tenåring, var en del med venner og kjæreste. Sminke, hår, solarium, og klær var første prioritering, alt annet var egentlig ikke så veldig nøye. 

Selv om jeg fortsatt kun er 18 år, så føler jeg at jeg har vært gjennom mye i løpet av livet mitt. Jeg er sikker på at jeg har opplevd mer enn de fleste, både i negativ og positiv forstand. Jeg har slitt, gitt faen, og vært ute på kjøret. Skikkelig ute. Jeg har gjort mye galt, og jeg er ikke redd for å innrømme det. Jeg har gjort mye jeg angrer på, mye jeg tenker at jeg aldri i verden ville gjort i dag, men samtidig vil jeg egentlig ikke bruke ordet “angre”. Jeg har gitt faen i konsekvenser, og oversett. Men jeg har kommet meg inn igjen, og lært mye av det hele.

Jeg har aldri vært redd for åpne meg. Jeg vil ikke være redd for det heller. Alle mennesker kan forandre seg til å bli bedre versjoner av seg selv, og det vet jeg, for jeg har gjort det selv. Det er så ufattelig å tenke på hvordan noen av disse bildene ble tatt for to år siden. To år!

Men mest ufattelig av alt, er hvordan et så lite menneske kan forandre så inderlig mye!

18 kommentarer
    1. du burde få blondt hår igjen! Det så skikkelig fint ut!
      By the Way! Du virker som en god mor til Leo! Og han er kjempe skjønn!! ☺️

    2. Ååå, pokker… Var du 14-15 på bildene?? Shiit, jeg som har en datter som snart er 14… Jeg husker faktisk ikke at jeg var tenåring selv, hehe…
      Hihi, lurer på om jeg må låse henne inne et par år… Veldig gøy å se forskjell på deg som vanlig ungdom og nå som mamma…
      Hodet har du hvertfall på riktig plass 🙂

    3. Kjære, søte, fortryllende Jessica.
      Jeg har lest bloggen din fast en stund nå, men aldri vært den typen som kommenterer. Jeg er mer den som nikker anerkjennende med hodet av god settningsoppbyggning og eksepsjonell grammatikk, eller ler litt med på gode synspunkter du har på saker. Men så leste jeg gjennom kommentarfeltet og fikk meg en skikkelig trøkk. For tenk å være 16 år og få slengt slike hatske kommentarer rett i fleisen! Jeg hadde skrevet vemmlige svar tilbake til disse nettrollene, poengtert hvor imbasiler dem er. Jeg hadde blitt sinna og siden tenkt over kommentarene til nettrollene hver gang jeg var litt nedfor. Og der har du meg, en 21 år gammel jente.
      Men det var nå ikke dette som var poenget. Poenget var at du, kjære Jessica, du svarer på kommentarer og nethets med en slik affabel tankegang at “Ikke søren om jeg skal havne ned på nettrollenes nivå!” Du gir dem svar på at hva de gjør ikke er greit, men du gir dem ikke noe mer enn det. Ikke så mye som et nyss i deres retning. En 16 åring med en såååå eksemplarisk filosofi! Jeg blir målløs.
      Leo har en rettferdig, ung men moden mamma.

    4. “Jeg er sikker på at jeg har opplevd mer enn de fleste, både i negativ og positiv forstand”
      Her beviser du at du fremdeles er 16 år i hodet. For nei, kjære deg. Du har ikke opplevd mer enn de fleste. Hvordan i alle dager klarer du å resonnere deg frem til det? Du er selv et barn! Et barn!! Blir like oppgitt hver gang jeg leser unge mødre/ bloggere generelt skriver dette.. Har dere virkelig så lite selvinnsikt?

    5. B: Unskyld meg, men hva i alle dager vet du om hva jeg har opplevd? Jeg snakker selvsagt ikke bare om graviditeten og alt den brakte med seg, men fortiden min før det også. Hva vet du om det? Hva vet du om hvordan jeg har hatt det, og følelser jeg har kjent på? Nei, akkurat – Ingen verdens ting.

      Takk for at du i det minste besøkte bloggen min, da! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg