JEG SKULLE ALDRI HA GJORT DET

Klokken er 12.12

Jeg har sittet oppe siden klokken 8 i dag tidlig. Nå tenker du kanskje at slik er det når man har fått barn, og det er det jo egentlig også. Jeg har hvert fall inntrykk av at det er slik for de fleste. Men jeg fikk faktisk bare ikke sove. Jeg, som til vanlig er sikker på at jeg kan sove hele dagen om så. Leo ligger i skrivende stund og sover. Og klokken nærmer seg faretruende halv ett. HALV ETT!

Så.. Over til overskriften. Vet dere hva jeg fant ut at jeg skulle gjøre når jeg våknet i dag tidlig? Farge håret blondt! (eller bleike ihjel håret, som det også kalles) Dere vet, sånn som jeg gjorde i 9 klasse når jeg i tillegg gikk med et ansikt som lyste oransje på lang vei. Haha, jeg sier som jeg gjorde da, jeg skulle aldri ha gjort det. Så enda hvor mye jeg ba til hår-gudene, sitter jeg igjen med et hår som inneholder alle regnbuens farger. I starten visste jeg ikke om jeg skulle le eller gråte, men hittil har jeg gått for førstnevnte. Jaja, det er jo bare hår. Det vokser jo ut igjen om jeg skulle miste det, eller hva?

Tok også verdens fineste bilde av lillemann i går kveld før sengetid ♥

Men på Fredag, da skal jeg til frisøren for å bli lykkelig igjen. Kan ikke vente. I mellomtiden kan vi le av hvordan jeg ser ut, og dere kan være glad dere slipper å se på meg hele dagen, slik som for eksempel Fredrik. Ønsker dere en fantastisk lillelørdag, og lær av meg!

28 kommentarer
    1. Huff da! Hvem har vel ikke gjort samme feilen, igjen og igjen? 🙂 Jeg vet ihvertfall at det har jeg! Har hatt alle mulige farger på håret oppigjennom ungdomstiden, alt må jo prøves minst 1 gang, hehe! Syns forresten ikke det så noe særlig ille ut, jeg. Som de sier “alt kler den smukke” 😉

    2. ett lite tips- dra ned på walid (frisør)-rett ved Larvik sushi, han selger lillasjampoo som ikke er altfor dyr, gjort samme selv noen ganger, men lillasjampooen har heldigvis fjernet litt av gulskjæret 🙂

    3. anbefaler deg å gå til frisøren for å stripe det lysere! Jeg gjør det samme akkurat nå:) det sliter mye mindre på håret, men er selvsagt dyrere igjen..

    4. Malin: Det er ganske ille i virkeligheten (og på bildene selvsagt, men kanskje hakket verre i virkeligheten) så tror nok jeg må helbleike det når jeg drar til frisøren på fredag! Litt kjedelig er det, men det vokser jo ut igjen! <3

    5. Har nettopp farge håret blondt hjemme, schwarzkopf L101 er utrolig bra!! Mitt ble helt lyst med en gang, og jeg har farget håret blondt før og brukt annen og endt opp med likt som deg; men L101 funker kjempebra! 🙂 Også kjøp en lilla shampo; jeg bruker en fra joico, og et lilla skum som man skal ta i etter mam har dusjet i merket fudge, da får du perfekt blondfarge 🙂 lykke til!

    6. Hei! Oppdaget nylig bloggen din. Cred til deg som virker så ansvarlig og moden for alderen. Du formulerer deg veldig bra også 🙂 Jeg har egentlig ingenting med dette, men blir så misunnelig på at du er så ung, og dere skal kjøpe leilighet. Er ikke meningen å snoke i økonomien altså, jeg bare lurer på hvor gammel kjæresten din er? Så jeg kan innbille meg at han tjener godt, og at jeg en eller annen gang får mulighet til å kjøpe jeg også. Er så lei av å kaste bort penger på leie, men akkurat under studiene, klarer jeg ikke mer utgifter i måneden. Du trenger ikke svare altså! Lykke til med hårfargen, alle har vel gått på en sånn smel 😉

    7. Astrid: Hei du!

      Tusen takk for fine ord! Kanskje har jeg gjort meg litt uklar i innleggene mine, men vi skal ikke kjøpe enda! Vi skal “kaste bort” litt penger på leie noen år til. Vi sparer hvert fall egenkapital, og håper at det ikke er kjempelenge til vi får kjøpt noe eget! 🙂 Samboeren min er 18 år! Skjønner det veldig godt.

      Takk igjen! Ja, gikk på en smell selv i 9ende klasse, men lærer visst aldri.. 🙂

    8. Synes faktisk det ble en varm og fin farge jeg da 😉 Og nei det er ikke ironi! Og som de sier “alt kler den smukke”, så synes ikke du trenger å være så stressa jeg 🙂 Hilsen ei som digger deg

    9. Victoria:
      Åh, den skal jeg prøve!

      Og takk for informasjon, Victoria! Jeg spurte en frisør på nett om dette, men hun sa at det var så lite som gikk over i kroppen at det ikke skulle ha noe å si. Håper i hvert fall at det stemmer, hvis ikke skal jeg selvsagt ikke amme ham!

      Ikke sant! Og det blir såå varmt med det lange, mørke håret jeg hadde til sommeren. Skal i hvert fall ha det blondt til sommeren er over!

      Ha en kjempe fin kveld videre <3

    10. Hårfargen (blekingen) man bruker hos frisør er tilpasset deg og ditt hår, og er også mye mildere, men hvis frisøren mente det ikke var noe problem, så vet nok h*n det bedre enn meg 🙂 jeg så nettopp at det er fler steder som selger den, det er en mini-color treatment, så det på bloggen til annijor for en liten stund siden helt tilfeldig.. Hvis du søker på pearl silver Maria nila så kommer det opp noen fler som selger 🙂
      Takk du også <3

    11. Jeg har nå prøvd 2 ganger å få håret lysere fra brunt, men fargen vil ikke sette seg, det setter seg bare litt i hodebunn og det ser helt forferdelig ut, og finner heller ikke noen steder på nettet at håret endrer seg i svangerskapet sann at fargen ikke setter seg 😛 bare anbefalinger på at man enten skal bleke eller striper håret om man i det heletatt skal gjøre noe i svangerskapet. Hehe, men må vel gjennom et par steg til med farging vel, håper du får en fin lys farge på håret ditt, og lykke til. Kos dere vidre med Leo 🙂

    12. Jeg håper ikke du helbleiker noen som helst gang! Man ødelegger håret av det og har utrolig lite kontroll. Moren min er frisør, og hun helbleiker ALDRI hår. Det skader hodebunnen veldig masse og man vet aldri hvordan håret vil bli, eller om det i det hele tatt vil bli noe hår igjen. Jeg vil anbefale deg og ta en avfarging, og bruke stripehette. Det må nok gjøres opptil flere ganger. Det har jeg gjort og jeg gikk fra mørkt til helt blondt hår, og det er ikke slitt i det hele tatt 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg