NÅ ER JEG FAKTISK LEI

Hvorfor i alle dager blir jeg sammenlignet med Anna Rasmussen?

Det er ikke noe personlig ment mot henne spesielt, for jeg liker ikke å bli sammenlignet med noen uansett hvem det er. 

Jeg er meg selv. Ja, vi ble begge gravide i ung alder, ja, vi er på topplisten begge to (selv om hun ligger langt over meg!), men betyr det at vi er like? Og hvorfor blir i så fall ikke absolutt alle unge mammabloggere sammenlignet med henne? Er det bare de som “lykkes” (om jeg kan si det) med bloggen sin som ligner henne? Og er ikke det i så fall litt snodig? Jeg vil si man er ganske korttenkt om man trekker sammenligninger mellom to ukjente mennesker på bakgrunn av to likheter. Alvorlig talt.


Tanken om at jeg i det hele tatt skulle havne på topplisten når jeg startet å blogge var ekstremt fjern. Spesielt ikke med tanke på at det er så fryktelig mange flinke mammabloggere i alle aldre der ute nå! Før bloggen min hadde noe særlig med lesere ble jeg aldri sammenlignet med henne, så hvorfor gjør jeg det nå? Fordi jeg er så heldig å ha fått mange lesere som gjør at jeg kommer lenger opp på listen? Og hvorfor ligner jeg i så fall plutselig på henne etter å ha fått flere lesere? Det er jo litt rart?


Jeg tar det opp fordi jeg synes det er litt trist. Trist at jeg blir sammenlignet med noen når jeg bare prøver å være meg selv, og trist at man aldri kan gjøre noe eller stå for noe lenger uten å bli sammenlignet med andre. Jeg vil faktisk påstå at de som leser bloggene våre ser at vi er to vidt forskjellige mennesker med forskjellige meninger, skrivemåter, og selvfølgelig, blogger. 

33 kommentarer
    1. Jeg ville heller sammenlignet deg med Pappahjerte jeg 🙂 Neida, bare tuller. Du er perf, og jeg ser deg 100% som Jessica og tenker ikke på noen andre når jeg leser dine innlegg

    2. Syns det er synd at du skal bli sammenlignet med henne. Dere er to forskjellige personer. Ja dere ble mamma i ung alder begge to, men dere er ikke like 🙂 Stå på, leser bloggen din hver dag, du er omtrent den eneste jeg leser fast. Du er kjempe flink! 😀

    3. er stolt av deg💙 så lenge du kan være en god mor, for den ungen, som du har fått? Så er det helt perfekt🔝💯

    4. Kan du ta bilder av deg med hestehale og legge ut her på bloggen ❤️ Virker som du blir veldig fin med hestehale- selv om du er kjempefin fra førav❤️💕

    5. Skjønner absolutt ikke hvorfor dere blir sammenlignet 🙂
      Synes du er en bedre blogger enn henne! Men liker dere begge veldig godt!
      Du er kjempe flink 🙂

    6. Dere er ikke like i det hele tatt. Du virker helt ærlig mer fornuftig enn henne. Dessuten er humoren og ironien du bruker i innleggene dine HELT annet enn Anna!

    7. Skjønner godt du blir irritert. Dere er ikke like selvom dere har noe til felles. Hun lever på å lage “skandaler” og komme med overskrifter som virket fangene. Hun får også flink til å få sine unge følgere til å tro at hun har mye å komme med. Å skrive hvert innlegg som samtlige innlegg hvor hun får lesere til å synes synd på henne er faktisk bare latterlig. Hun er ansvarlig for sitt eget liv. Bloggen hennes er faktisk en av de dårligste på topplisten. Din er variert og virker ekte. Du gjør en god jobb jessica!

    8. Altså, dere er ikke like men faktisk helt forskjellige! Du virker så ekte og ikke minst hyggelig mot dine lesere men hun skal alltid virke så overlegne mot sine ! du er en ny bedre blogger, som også tåler litt kritikk uten å stenge kommentarfeltet og kaller deg et så stort mobbeoffer!
      Stå på! Du er iallfall best I forhold te min mening!;))

    9. Dere er ikke like. Men designet på bloggen med header og alt er veldig likt. Kanskje derfor? Første jeg tenkte når jeg gikk inn på bloggen din før jeg så hva innlegget handlet om var “hun prøver for hardt og ligne bloggen til Anna”
      Men flott blogg og stor respekt

    10. Jeg ser INGEN likheter mellom dere to. Ikke engang i bloggen, tbh liker jeg din blogg bedre, du skriver mye mer modent og barnet ditt har ikke lært å ta ”pose” i en alder av 4. no offence mot Anna Rasmussen, bare en reaksjon.

    11. Jeg vill ikke være teit her. Har aldri sett bloggen din før idag, å det første jeg tenkte på var Anna, da jeg så headeren din.. Den er “helt” lik, dus+barnevogn.. Det var liksom første inntrykket jeg fikk, og tror det er viktig for mange andre enn bare meg..
      ….leste litt videre bare for å se, å nei du ligner ikke en gang. Så det jeg bare vil frem til er, se litt nermere på første inntrykket om du ikke vil bli sammenlignet med Anna 🙂

    12. Teit å skulle sammenlikne bloggere eller mennesker med hverandre sånn egentlig, alle er jo forskjellige, selv tvillinger(også de to idiotene som oppererer seg likt og deler mann for å være helt like) synes likevel du ligner en smule på Jennifer Lawrence 😉 hehe
      God helg!

    13. Nei, du og Anna er ikke mye like, bortsett fra dere er unge mødre begge. Du virker mye mer jordnær og fornuftig og en bedre blogger (mer variert) er du også.

    14. hei sann , istedet du må tenker på den lille barn som du har , at du er mamma og har mye ansvar , men hva gjøre du krangling på nettet hvem er det best og populær , dumt

    15. Anonym: Tror du har misforstått grådig her 🙂 Hvor i alle dager krangler jeg med Anna om å være mest populær? Skjønner ikke hvordan i alle dager du kom frem til det!

      Jeg skriver til og med at Anna er langt over meg på listen, noe hun også er 🙂

      Jeg skrev et innlegg om at jeg ikke ønsker å bli sammenlignet med andre enn meg selv. Kan du være så snill å forklare meg hvordan du fikk tolket og vridd på innlegget til at vi krangler om å være mest populær?

    16. Lol, du er langt i fra en Frk. Rasmussen.
      Hun er rene reklamebloggen som på en måte lurer 10-12 åringer å bestille vaskemiddel. (Ja det er 18års grense, men er ikke vanskelig å lyge på nett)
      Ellers går hun i være perfekt hele tiden, og at barna hennes må være perfekte med kun merkeklær.
      Du viker mye mer oppegående enn henne. Dette er ikke frekt ment mot Anna, men just saying.

    17. Jeg liker bloggen din kjempegodt. Jeg kjenner deg jo ikke, men den virker så “ekte” liksom. I kontrast til Anna sin som er et falsk bilde med mye løgner. hun fremstiller et glansbilde bassert på mye løgn. Hun sier hun bor alene, men bor i en leilighet i morens hus. Moren hjelper henne hele tiden med alt, hun har mye mere hjelp enn mødre med barnefaren boende sammen. Og da synes jeg det er synd at unge jenter sitter å leser og tror at hun gjør alt dette på egenhånd, og tror at livet hennes er slik hun fremtiller det. Jeg har ikke noe imot måten hun lever livet sitt på, eller hjelpen hun får, men jeg synes det er avskyelig at hun lyver om det. Hun er et forbilde for mange unge jenter, og derfor burde hun være ærlig. Hun trenger ikke dele ting hun ikke vil, men hvertfall være ærlig om det hun legger ut. Du er yngre enn henne, men virker så utrolig mye mere oppegående, reflektert, og ærlig. Poenget mitt var vel at jeg skjønner ikke helt hvorfor dere blri sammenligenet heller, siden bloggene deres er veldig forskjellige. Sorry, dette ble langt. 🙂

    18. Retter du håret ditt eller er det naturlig på bildene ovenfor? Og hvis du ikke har rettet det- kan du legge ut bilde av deg med rettet hår? Haha kanskje litt rart å spørre om men det hadde vært gøy å se 😋

    19. Jeg syntes det faktisk er teit og skrive et innlegg som dette, ialefall når det er mye hat om Anna.. Og hun stenger kommentar feltet fordi folk skriver stygt om ungene hennes btw. Dere er ikke like nei, men sånne innlegg er ikke vits..

    20. Til annonym: Jeg likte innlegget jeg, Jessica reflekterer jo over hvordan bloggene er ulike. Hun kritiserer ingen . Jeg ser heller ikke noe Anna hat. Synes du virkelig det er sunt at unge jenter sitter å leser en blogg som er basert på løgner? Og som Anna tjener masse på. Burde hun ikke fortelle sannheten? Og om Anna får så mye dritt i kommentarfeltet at hun velger å stenge det burde hun kanskje ikke blogge. Det finnes mange andre yrkesveier for unge mødre 🙂

    21. Dere er ganske forskjellige. Hun har to barn med to forskjellige fedre og er ganske umoden. Du skriver bra mens hun skriver så dårlig at det noen ganger er vanskelig å forstå hva hun sier. Også dette med at hun skaper spekulasjoner for å så klage på at folk spekulerer bare for å få klikk. Haha jeg forstår hvorfor du ikke vil bli sammenlignet med henne hadde ikke jeg likt heller 😛

    22. Rebecca: Jeg mener ikke at det er noe galt med henne i det hele tatt, beklager om du fikk det inntrykket rebecca! 🙂 Jeg bare liker ikke å bli sammenlignet med andre, og er lei av å bli sammenlignet med henne da vi er to vidt forskjellige mennesker, hvis du skjønner?

      Håper du får en fin kveld <3

    23. Jeg synes overhode ikke du er lik Anna. Du virker mye mer moden og reflektert. Du bruker heller ikke barnet ditt som en levende reklameplakat. Så har hun jo det tullet med og holde barnefaren “hemmelig “.. Ett sært påfunn og kun for og holde på de 10-12 år gamle leserne sine. Også så utrolig barnslig. Det blir da masse spekuleringer rundt att andre menn er faren , skjønner ikke att de gidder det og forstår heller ikke att M.S står frem med att det er han som er pappaen. Hun sier det er for og beskytte han mot bloggen og lesere ?! For han har jo ikke valgt og være på bloggen , men det blir så selvmotsigende .. Hva da med barna , dem har da hvertfall ikke valgt og være offentlige personer , men tydeligvis ikke like nøye med dem. Kjendiser beskytter jo barna sine så godt de bare kan , for det VET att ett liv i rampelyset er tøft , så skjønner ikke hvorfor hun påfører barna dette. Man kan se på barnestjerner og hvordan det går med dem , ofte svært dårlig. Så noen gjør tydeligvis alt for penger , “selger” også si egne barn.
      Du virker likanes og grei , og skriver nyansert om småbarnslivet 🙂
      Kanskje litt frekt det jeg skriver om Anna , men jeg har absolutt ikke sansen for det hun driver med!

    24. Skal ikke kommentere Anna her, men du finnes ikke på noen som helst måte lik. Du har humor og ironi, du er reflektert og skriver om ulike ting, og jeg håper du fortsetter med å spare Leo mest mulig i bloggen.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg