DET STØRSTE MAN KAN OPPLEVE

Har dere noen gang tenkt på hva det største dere kan oppleve er? Hadde du spurt meg for et år siden hadde jeg muligens svart “solarium”, men i dag vet jeg at det for meg er barn. Å få barn.

Denne bitte lille gutten her, altså. Dere forstår det når dere får barn selv, det er så unikt og givende. Jeg er så takknemlig for at jeg er blitt mamma. Og det er så ufattelig rart at han har vært inne i magen min? Og at han ikke fantes for nøyaktig et år siden. Er ikke det helt merkelig? 

Matchende dobbelthaker og det hele! Sorry Fredrik, ikke bli sint! Synes det var så fint av dere ♥

Etter jeg ble mamma har jeg også møtt en helt ny verden av bekymringer, men det regner jeg med er helt normalt. Det er så rart hvordan så mange ting forandrer seg både rundt deg, og med deg selv når du får barn. Du får et helt nytt syn på verden og deg selv, og ting blir helt annerledes. Å bli mamma var også veldig forskjellig fra hvordan jeg trodde det kom til å bli, men det er kanskje fordi det krever mye mer enn det man klarer å forestille seg.

Jeg kan faktisk ligge å se på ham mens han sover i flere timer om så. Det må jo høres helt sykt ut, og jeg er klar over det, men det er virkelig sånn det er. Jeg skulle så ønske at jeg kunne forklare alt med ord til dere, men jeg tror ikke det er mulig. Jeg tror du må oppleve det selv for å forstå. Enda hvor klisjéaktig det høres ut!


Hadde jeg visst hvor mye det kom til å kreve, så er det ikke sikkert jeg ville hatt barn i dag, men jeg er veldig glad jeg ikke visste, for jeg visste heller ikke hvor mye glede det innebar, og hvor innmari verdt det alt strevet kom til å bli ♥

11 kommentarer
    1. Hvilke andre navn hadde dere på navnelista til Leo, og hva skulle ham hete hvis han var jente? 🙂 nydelig gutt dere har 🙂

    2. Jeg skjønner på en måte hva du snakker om. Når jeg ser mødre, uansett alder, med små barn(spesielt babyer) nå for tiden blir jeg skikkelig misunnelig og får lyst på barn selv. Men jeg er bare 17 og fyller 18 i sommer, og jeg vet at jeg burde vente til jeg er ferdig utdannet før jeg blir gravid…

    3. Barn er absolutt den største gaven noen sinne!
      Din lille Leo er nydelig.
      Sønnen min, Leon fyller snart 3 og jeg kan fortsatt stirre på han i flere timer mens han sover😍

    4. Angående bekymringer. Jeg synes det er vanskelig å sende dattera mi og pappaen en tur på butikken i bilen, livredd for at de skal komme i ulykke. Tør ikke ta karuseller selv lenger, tør ikke flyselv, livredd for bagateller som egentlig ikke er farlige, men som i mitt hode blir store spøkelser?
      Ingen kan noen gang forestille seg hvor mye jobb det er å bli mamma. Man kan ha hørt fra venner og familie, men det er først når man står med sin egen baby at man får det smelt rett i fleisen. For det er pokker så mye jobb. Men den lønner seg med alt strevet, for det er jo strev som går til gode for den lille klumpen!
      Og det med å ligge å se på babyen når de sover ? vet ikke hvor mange ganger jeg har gjort det. Helt fantastisk. Kan liksom ikke stirre seg mett nok på de, og at de virkelige er våre!!! Kan vi ha skapt noe så perfekt? Og så kommer panikken igjen, at vi har ansvar for de og om vi gjør alt rett..
      Men disse tankene kom like fort hos meg som var 31 da min datter ble født som hos deg, så det er ikke deg det er noe unormalt med ? det er bare sånn det er å bli mamma. Vi er endret for alltid. Og takk for det ? for for en fantastisk endring dette er! Tenk å kjenne på denne enorme forelskelsen til et barn. Den ubetingede og ubegrensede kjærligheten som man alltid bare har hørt om, og som foreldrene våre har snakket om (men som jeg i alle fall aldri har skjønt noe om). Nå skjønner jeg både hva de føler for meg, og hva jeg føler for min datter.
      Og som du sier på slutten, hvis jeg hadde visst hva jeg gikk til er det ikke sikkert jeg hadde gått gjennom det, men jeg er glad at ingen vet ? for da hadde det ikke blitt så mange av oss. Men når vi først har gått gjennom det er vi jo ikke i tvil ? og vi gjør det jo gjerne igjen!
      Jeg synes du har en kjempefin blogg, og du skriver så voksent! Jeg respekterer deg for de modige valgene dine! Synes selv jeg var vågal som kastet meg uti det her som 31-åring…haha! Du har kloke tanker, og du virker som verdens beste mamma for sønnen din!
      Ikke ta til deg alle de negative kommentarene du får, det er bare folk som er misunnelige. Det hadde jeg også vært ? når jeg ser hvor godt du takler rollen din!
      Ha en super uke ? du skjønne, gode mamma! Som er superfin med lyst hår, og som stråler når du smiler med tennene dine! Vakker!

    5. Og alle mine ? tegn skal nok være en bindestrek tror jeg. Var i alle fall ikke meningen med spørsmålstegn hele vegen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg