HVA ER DET SOM SKJER MED VERDEN?

Når jeg først så dette lo jeg meg nesten halv ihjel. Men alvorlig talt.. Dette er jo faktisk helt på tryne? Hvem i alle dager sminker babyen sin? Gud, det er så mange syke mennesker der ute..

 
Vi får bare håpe det er tull, eller hva? Det håper jeg ihvert fall jeg. Eller et eller annet stunt for å få litt oppmerksomhet. Ikke at det gjør selve saken noe særlig bedre, altså.


Hva tenker dere om å sminke babyer? Hva med hull i ørene? La babyer være babyer tenker jeg. Selv om kropps- og utseendefikseringen har tatt helt av blant ungdommer, tenåringer og nå til og med yngre barn, kan vi vel la de stakkars babyene få lov til å slippe å gå med påtegna bryn og hull i ørene? Grøss.

30 kommentarer
    1. Helt grusomt at folk tar hull i øran på babya, og sminke dem om det e tilfelle. Barnemishandling spør du meg(!) Om man ikke ser på ungen sin og tenke at den e helt perfekt som den e, og må gjøre sånne ting før å “pynte” den opp, da e det nåkka som skurre.

    2. Nå til dags er det jo tydeligvis morderne og ta spraytan på 4åringer, med sminke og manikyr, sp hadde ikke forundret meg at noen gjør dette med sine barn også. Kvalmt. La barn være barn tenker nå jeg. I mine øyne er barnet litt perfekt presis som det er! Ingen sminke og spraytan osv trengs på dem..

    3. Må bare si at jeg hverken er mamma eller særlig interessert i babyer og vanligvis syntes jeg mammablogger er dritkjedelige hehe..Likevel finner jeg alltid innleggene dine morsomme å lese:D stå på fine jessica!!!

    4. Som du sier, helt på trynet!! Er det mulig. La barn være barn. De kan få hull i øra når de selv ønsker det. Det å sminke barn er helt høl i huet!! Lord ass..

    5. Syns det er helt på tryne at folk gjør sånne tingen la barn være barn! Min datter drev å holdt på med mascaraen min og prøvde å ta på selv (den var ikke åpen), siden hun hadde sett meg gjort det! Så jeg tok på ho litt på vippene hennes for å se åssen hun reagerte på det, men det ble jo selvfølgelig tatt av med en gang igjen 😉

    6. Hei!:D
      Jeg lurer på en liten ting; uttaler du navnet ditt med “norsk j” eller med engelsk? Hvis du forstår hva jeg mener?:P

    7. Har sett sminka babyer I Oslo allerede I 1984 jeg, hadde sminket sort på tårekanten og en rød prikk mitt i pannen og selvsagt hull i ørene. Tror barnet var ca 1 år. Helt sykt spør du meg. Ser de andre kommentarene også syns det, så blir forhåpentligvis ikke en trend.

    8. Hahahaha.. ler så jeg griner!
      Har 2 barn selv, og hadde aldri falt meg inn og gjøre sånn mot mine barn! Hvordan kommer folk på det?! Datteren min fikk hull i ørene da hun var 4år gammel, men det var KUN for at hun selv spurte! Men tokk de ut igjen etter max et par måneder! Og hun vil IKKE ha ørepynt igjen! Men og gjøre det på babyer og små barn som ikke kan sI hva de vil eller ikke blir helt feil I mine øyne!

    9. Nei, det er ikke greit å sminke babyer og små barn. Men hull i ørene er faktsisk en tradisjon og helt naturlig i enkelte land og jeg mener at folk må få ha sine tradisjoner i fred.
      Jeg synes du har hatt en fin og herlig blogg, men nesten alle de siste innleggene dine oser av kritikk og negativitet. Selv klager du over at du ble sett ned på og kritisert da du gikk gravid, og nå fordi du er en ung mor.
      Så er du overhodet ikke bedre selv? Du begynner å minne om en annen blogger som og var flink å kritisere andre og rose seg selv opp i skyene. “Meg perfekt, alle andre er totalt udugelige”
      Vi bare si; se til hun som ligger på topp på blogglisten, der er det ikke mye kritikk av andre. Og hun var mye, mye yngre enn deg da hun ble mamma første gangen.
      Har du ikke noe positivt å si om andre, la være å si noe.

    10. Jeg syntes ikke noe om sminke på babyer. Syntes babyer skal Være babyer og de er perfekte som de er! 🙂
      Jeg kunne heller ikke tenkt meg å ta hull i ørene på min baby. Det kommer når hun ønsker det selv:)

    11. Det med sminke er jeg enig i ,men ikke det med hull i ørene, det må faen meg være lov uten at folk skal kritisere!

    12. ANONYM OVER :
      Grunnen til at hun unge jenta ligger oppe på toppen er fordi hun liker å skape spekulasjoner over henne og hennes barn. Hun kommer konstant med overskrifter ala “dette er faren” for å så si at hun ikke vil dele hvem det er. Hun skaper også spekulasjoner rundt hvem hun er sammen med for å så si at hun ikke vil si hvem hun et sammen med! Og det mest råttent av alt er å stenge kommentarfeltet for å så si “del dette innlegget videre hvis du vil at jeg skal sitte og datten”
      Elendig blogger. Bare så det er sagt 🙂

    13. Syntes ikke de forskjellige kulturene skal bli kritisert her. Man gjør som regel det man syntes er best for sine barn. Min mann er fra Kurdistan, og der sminker noen øynene til babyene med noe sort for å skåne øynene mot solen. Og hull i ørene er vanlig hos mange, også her i Norge. Syntes ikke vi skal komme her og kritisere alle andre kulturer for hva de gjør med ungene sine.

    14. Hahaha!! Ikke meningen å le, men det bildet var bare.. rart!! Det er IKKE naturlig/normalt å sminke øyenbryn på babyen sin.. Helt enig med deg – la babyer være babyer 🙂

    15. Det e èn ting å “sminke” babya for solbeskyttelse (som må være det einaste grunnlage før å gjøre det) enn å sminke før å pynte. Helt grusomt og ufyselig at uansett menneske fra ubetydelig religion, kan finne på å gjøre sånt. Selvom mange i Norge e flink å ta hull i øra på babyan sine, så blir det ikke nåkka meir greit. Hadde det vært mine døtre som gjor det på sine unga igjen, hadde dem fått seg en ordentlig ørefik.

    16. Du er en fantastisk flink blogger Jessica, og du gir leserne dine noe verdt å lese! Hun over her som sier du er bare negativ i det siste, tar veldi feil. Skjønner hva hun tenker på, men hun blander negativ med betydelige og viktige saker(innlegg) 🙂 Stå på videre! Veldi morsomt å lese bloggen din! (Bedre enn Nr.1mammabloggen)

    17. hahah håper det er tull med de øyenbryna! Haha off…
      Hull i øyrene når ungen er gammel nok til å si om hun(evnt han?) vil selv 🙂

    18. Når man først skal være så syk å sminke babyen sin, så kunne de hvertfall vært finere, hahahaha

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg