HVORDAN BLI TOPPBLOGGER

Hei dere! Her kommer et fryktelig etterspurt innlegg, nemlig mine beste tips til hvordan man kan bli toppblogger!

Overskrifter

– Overskrifter er viktig! Ha gode overskrifter slik at leseren får lyst til å klikke seg inn. Det er lov å overdrive litt, men ikke skriv at i overskriften at nå skal du avsløre ditt eller datt, også gjør du det ikke. Jeg overdriver selv en del med overskriftene, men jeg misleder ikke. Forskjellen er stor!

For eksempel: “Endelig!” istedenfor “Endelig hjemme”. “En innholdsrik dag” istedenfor “Dagen i dag”

Ikke ombruk!

– Ikke bruk bilder om og om igjen i flere innlegg. Det tar jo ikke lang tid å knipse et par bilder, så ta deg heller tid til å gjøre dette kontra å bruke bilder du kanskje allerede har brukt et par ganger! Det øker

Kvalitet på bilder

– Det er kjedelig med kornete og uklare bilder! Har du mulighet til å bruke et ordentlig kamera er det selvsagt aller best.




Unngå å bli en reklameblogg!

– Det kjedeligste jeg vet er blogger som kun har reklame i nesten hvert eneste innlegg. Så klart må vi bloggere ha litt reklame, men jeg personlig synes det blir litt mye med reklame i nesten hvert innlegg. Det blir så lite ekte at tusen forskjellige mascaraer er de beste du har prøvd!

Vær aktiv

– Det hjelper ikke å skrive 1 innlegg i uken om du vil bli toppblogger. Skriv hvert fall et per dag!

Ha et godt og ryddig design

– Jeg tror ikke jeg er alene om å klikke meg rett ut igjen om designet er fryktelig rotete. Er du ikke flink med design selv finnes det utrolig mange dyktige som jobber med dette for en liten slump med penger. Er du ikke interessert i å bruke penger på design, har også mange av disse gratisdesign. Et eksempel på personer som dette er KV DESIGN

Skriv om ting som engasjerer

– Følg med i media om diverse debatter, og skriv din mening om saken. Temaer som unge mødre er flittig brukt!

Markedsfør deg

– Bruk alle sosiale medier for alt det er verdt. Instagram, facebook, twitter etc. Del bloggen din, og oppfordre vennene dine til å gjøre det samme.

Finn ditt område

– Hva ønsker du å skrive om? Hvilken type blogg vil du ha, og hva vil du at den skal inneholde?

 Skriveegenskaper

– Det er jo ikke alle som skriver like godt, men jeg er sikker på at det meste kan læres. Pass allikevel på skrivefeil! Bli heller ikke sint om noen påpeker skrivefeil i kommentarfeltet ditt, dette hjelper jo bare å forbedre bloggen din med tanke på skrivingen.

Ikke forvent resultater over natten!

– Det tar tid å bygge opp bloggen sin, og det er ofte mye arbeid. Ikke bli skuffet om ting ikke går like fort som du trodde!

17 kommentarer
    1. du sykt fine bilde og blogg og innleg elsker den <3
      du he urolig søde unge og du er vaker kvar dag som går <3
      takk tips dine til meg over min blogg søde deg <3
      takk søde kommer får min blogg og på din blogg og av meg <3
      sko ønsker vaker som deg noke du vaker auge og hår <33
      kolig og vaker chette med her blogg snill jente <33
      du søde vaker dag og nydelig onsdag dag videre søde deg<3
      hadde gla vis du komme innom blogg kommer eller lest <3
      ikke slutt blogg stå videre elsker den sykt mye <3
      hopper mye lant på blogg og til 1 plass se din blogg kvar dag som går den skam søt jente wow søde unge he <3

    2. Hei!
      Skal bli mamma selv om noen Mnd, synes du har en veldig fin blogg og er veldig voksen av deg til å være 16 år og mamma! Du er flink 🙂
      Jeg lurer litt på om du kan skrive ett innlegg om hva man trenger å kjøpe inn til babyen til å begynne med. Alt av utstyr, klær( hvor mange av forskjellige størrelser osv)
      Bilder er også veldig fint 🙂
      Håper på svar og innlegg ☺️😬

    3. Du hadde jo ikke blitt toppblogger hadde du ikke blitt gravid i en så ung alder, det er jo derfor du har hatt så mange lesere i en periode. Du raser jo ned fra topplista nå, ser du går lavere og lavere for hver dag som går, fordi livet ditt blir mindre og mindre interessant.

    4. Malene; hun har ca like mange lesere hver dag, så plasseringen hennes på listen går opp og ned pga andres nivå over og under henne 😉

    5. Det som faktisk er helt sant er at du skriver myyye bedre enn mammatilmichelle, som er norges største mammablogg.. Selv syns dårlige skriveegenskaper gjør personen bak bloggen autoatisk mer barnslig og yngre. Er bare slik jeg føler det!:) Men du skriver utrolig bra, og bloggen din ER bedre enn Annas!

    6. Men det sier seg jo selv at når denne ungen blir 1,2,3,4,5 ++ år så er det ikke like interessant å lese om. Det sier seg jo selv.
      Jeg er innom denne bloggen av ren nysgjerrighet, fordi hun har født en unge i en så ung alder. Hadde hun ikke født dette barnet, så hadde jo ikke jeg kommet på å gå innom denne bloggen, det tenker jeg inkluderer x antall andre lesere.
      Hadde hun født et barn i en alder av 35, så er det jo ikke noe spesielt med situasjonen, noe som ikke trekker lesere.
      Så ”toppblogger” vil jeg si hun er fordi hun fikk et barn i en så ung alder.

    7. Samtidig som bloggnavnet drar lesere. Hvem vil vell ikke lese om en jente som ble gravid i en alder av 16 i en periode?
      Ingen hadde hatt noe spesiell interesse av å lese en blogg som het ”mammasom35”.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg