NOE HAR FORANDRET SEG

Det var litt rart å se alle vitnemåls-utdelinger på facebook i går! Synes også det var ganske merkelig at vennene mine er ferdig med første videregående, og jeg har ikke en gang begynt. Synes av en eller annen grunn at det var litt vondt samtidig, fordi jeg kjente litt på at jeg burde ha vært ferdig nå selv – til tross for at jeg vet at det ville vært helt umulig med formen min i svangerskapet. Jeg vet jo at det ikke er lenge til jeg får startet på utdanningen min selv, men det er fortsatt litt.. Ja, rart og for meg litt trist. Spesielt siden jeg synes det er så viktig!

For et år siden i dag var jeg på avslutningen min på ungdomsskolen med alle vennene mine i Gjøvik, og jeg hadde pakket det siste til jeg skulle flytte til Larvik. Ekstremt merkelig å tenke på! Samtidig er jeg veldig glad for den store forandringen, selv om ikke jeg ikke legger skjul på at jeg savner Gjøvik litt.

I dag er dagen vi har ventet på, endelig fredag! Og sommerferie for alle dere som går på skole! Det må være ekstremt deilig. Fredrik har jo også sommerferie nå, og han er ferdig på skolen! Veldig rart at Fredrik skal være lærling til høsten når jeg mest sannsynlig begynner på skolen.

I dag har jeg i hvert fall vært ute på bursdagslunsj med Marthe som blir 18 i dag! Vi gikk også litt i byen og kikket, og det var som vanlig veldig koselig. Herregud, tenk at det bare er et år til jeg selv blir atten? Det føles faktisk skikkelig surrealistisk. Synes ikke det er lenge siden jeg var konfirmant! Nå må tiden roe seg litt ned, jeg merker at jeg strever litt med å følge med. Det gikk for alvor opp for meg at jeg virkelig nærmer meg voksen når storesøsteren min fylte 18 nå i høst. Gud, så rart.

Nå skal vi i hvert fall snart bort til moren til Fredrik for å spise middag. Håper alle får en fantastisk fredag ♥ Vi snakkes senere i kveld!

8 kommentarer
    1. alt til sin tid 🙂 jeg rakk å bli ferdig med 1. Året på videregående mens jeg gikk gravid. Startet 2. Året når datteren var ca 7 måneder – og deretter lærlingetiden. Men jeg er faktisk veldig glad for at det ble slik. Kom i klasse med de som var året mindre enn meg. Men 2 av de jeg gikk i klasse med er den dag i dag bestevennene mine, så er glad jeg måtte vente ett år 🙂 men jeg hadde heldigvis så stort fokus med å bli ferdig med utdanningen, og da gikk det.

    2. Feel you.. Skulle vært ferdig med 3. klasse i år 🙂 Starter heldigvis i januar, så halve året har jeg gjort ferdig, pluss to fag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg