JEG KAN IKKE TRO DET!

Det finnes faktisk rettferdighet i verden, dere. Det hadde jeg ikke trodd.

Endelig er det lovlig med homoekteskap i USA, det tok jammen meg sin tid. Vi er jo tross alt i 2015! Jeg kjente at jeg ble helt rørt når Barack Obama twitret “#LoveWins etter kunngjøringen om at homofilt ekteskap var lovlig. Jeg har alltid synes at loven mot homofilt ekteskap er helt på trynet. Vi kan gjerne lukke øynene våre og late som om at homofile ikke eksisterer ved å nekte dem å gifte seg, men de vil ikke forsvinne av den grunn – de vil bare ikke gifte seg.

Jeg blir flau over mine medmennesker som bruker bibelen som argument og snakker om det ikke er meningen å være to av samme kjønn i et forhold eller ekteskap. Jeg tror mange av oss glemmer at kjærlighet er så mye mer enn det å reprodusere seg selv. For selv om det kanskje ikke er “meningen” at to av samme kjønn skal være sammen, fordi man ikke kan få barn på den måten, betyr ikke det at det er noe mindre riktig. Kjærlighet er kjærlighet.

Foto: The white house

For meg er det veldig viktig å oppdra sønnen min til å se at alle er like mye verdt og at alle har like mye rett til å gifte seg og til å være sammen, homofil eller ikke. Vi må huske at ingen er født homofob, det må læres.

Nå venter jeg bare spent på at homofile skal få lov til å gifte seg i kirken her i Norge på lik linje med alle heterofile. For det skulle helt ærlig bare mangle!!

7 kommentarer
    1. Godt reflektert. Du skriver så variert og “livlig”, koser meg med å lese enn hva du skriver…. 💕

    2. Fantastisk at det endelig er lovlig!! #LoveWins
      Har selv en homofil kompis som er vokst opp i kristen familie. Når han endelig turte å si det til moren sin, ble han sendt til psykolog for å være homofil!!!!!! Det endte med at han var der en gang og hun fortsatte.
      Han ble akseptert til slutt men det tok lang tid. Tenk å gjøre det mot sitt eget barn.. Helt på trynet!!
      Hurra for kjærligheten!!!

    3. Jeg ble og rørt og veldig gla da jeg leste at homofilt ekteskap endelig er blitt lovlig. Har heller aldri skjønt den loven. Kjærligheten er mellom 2 personer som elsker hverandre uansett kjønn.

    4. Dessverre er det mange kristne som blir framstilt/framstiller ting feil.
      Kristne er ikke i mot homofile, men de er for at ekteskapet skal være mellom mann og kvinne ut fra det Bibelen sier. De som har kjempet hardest for at homofile skal få gifte seg i kirka (også her i Norge), er ikke de som går i kirka til vanlig. Det har blitt sånn at kirka skapes og formes av de som ikke bruker den til vanlig.

    5. Homofile har lov til å gifte seg i en kirke i Norge, men en prest har full rett til å velge om han/hun vil la et homofilt par få gifte seg i kirken.

    6. Står i bibelen at det skal være en mann og kvinne, som skal gifte seg. At de skal så bli ett. Det STÅR og det er sånn det er innenfor den religionen. Derfor er det demmes vending som følger bibelen at de mener slikt. Hvis du så skal apselut skal mene imot bibelen må du dra inn alle andre religioner også. For vi kristne må få lov å stå for det vi mener og det som står svart og hvitt i bibelen! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg