NEI, JEG HYLLER IKKE OVERVEKTIGE!

Jeg hater det argumentet. “Hvorfor må vi hylle alle overvektige og dra de slanke og sunne ned i gjørma?” Du må ha misforstått grådig om du mener at innlegget mitt hyller overvektige. Jeg tenker bare mye på hvor mye kroppsfiksering det er i samfunnet vårt og hvor mye unge jenter får gjennomgå i forhold til kroppspress. Fikk også høre at jeg var diskriminerende som kun nevnte unge jenter, for dette gjelder også unge gutter. Hvilket jeg for så vidt er helt enig i, men det er da helt klart mest kjent blant unge jenter, og da falt det meg veldig naturlig å nevne jenter som et eksempel.

Proteinfabrikkens reklame som jeg skrev om i innlegget er neppe med på å minske dette presset, og det trenger man da ikke å være rakettforsker for å forstå. Jeg hyller mennesker som klarer å stå i mot det ekstreme kroppspresset i dagens samfunn, jeg hyller de som ikke sulter seg eller trener ekstremt mye kun for å oppnå “sommerkroppen” og det er de eneste jeg hyller.

Forresten så fikk jeg høre at jeg så overvektig ut. Og takk til deg som skrev dette, for det viser bare eksakt hva poenget mitt er. Verden er syk.

7 kommentarer
    1. Kanskje vi burde hylle de overvektige, de må tross alt ta imot mer dritt fra sine omgivelser enn oss ordinære dødelige.

    2. Jeg er tykk, men jeg er ikke tykk i hode. Jeg er smart snill og veldig grei og jeg bærer alle mine kilo selv og dør jeg for tidlig fordi jeg er tykk så blir det mitt problem. Jeg betaler min skatt og jeg tar min del i samfunnet. Okei, dere kan synes jeg er stygg og ekkel, men jeg har en familie som elsker meg allikevel og jeg stiller virkelig opp for andre mennesker. Ja jeg er tykk, men jeg er vel like mye verdt for det?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg