JEG ER IKKE KLAR!

“Tenk at om fem dager så er han 4 måneder gammel?” Jeg ser bort på Fredrik med store øyne.

“Ja, og før du vet ord av det er han 16 og har kjæreste” Ler Fredrik

Det er ikke første gangen jeg har hørt det, at årene og månedene bare renner fra deg og du plutselig sitter igjen med en halvvoksen 14 åring ved middagsbordet. Veldig rart, spør du meg. Jeg er ikke klar for at Leo skal bli stor, jeg har jo akkurat innsett at han endelig er her etter 9 lange måneder?!

Alle vi møter sier at han er blitt en så stor gutt, og det er jeg jo enig i, han er jo faktisk blitt stor! Han er knappe 4 måneder og jeg vil tippe han veier 8 kilo nå straks. Han har veldig snart vokst ut av 62 i klær! Men allikevel.. For meg er han jo lille Leo, og da er det så fryktelig rart å tenke på at han en dag vil være voksen. En voksen mann, faktisk. Herregud, så utenkelig? 

Jaja, jeg kan jo bare håpe at årene går tregt og at Fredrik plutselig vil ha en lillesøster om noen år, så jeg får oppleve alt om igjen..♥

12 kommentarer
    1. De skal ikke begynne å stå før 6 mnd, og sko er best å ikke ha på før 1år grunnet fotstillingen kan bli feil:)

    2. Anonym: Skoene var bare på for bildene 🙂 Han står med støtte fra oss, og jeg har forhørt meg med helsesøster om at dette var helt greit da han er fryktelig sterk i rygg og nakke 🙂

    3. Man skal ikke holde de i armene, nei! Men holde de oppe med god støtte er langt i fra skadelig. Haha. Kjenner meg virkelig igjen, har en liten gutt som har rundet 8 måneder, begynt og reise seg opp, og si mamma. Uff, lille babyen min begynner og bli stor!

    4. vis man ikke skal holde barna slik som på bilde hvor skal man holde de da haha?? Man skal ikke dra de i armene heller..
      tullprat slutt og bland dere i andres oppdragelse. og holde barna slik har blitt gjort siden mennesker har eksistert..:-)
      klem klem <3

    5. Synes du er flink med Leo jeg 🙂 så lenge han er klar for det selv, gjør det ikke noe at han står oppreist med støtte. Hadde du latt han sitte alene på hardt underlag i en alder av 4 mnd, ja da hadde jeg skjønt om folk hadde kommentert, men for all del! la vær å kommentere slike nedvergende kommentarer, merker at anonym leter etter noe å kommentere på når h*n har gransket bildet og lagt merke til at ungen har på seg sko. Nei vet du hva! Du er super flink, er ikke bare bare å få et barn i tidlig alder!! 🙂

    6. En baby på fire mnd kan fint stå litt på beina med støtte. Han kan fint sitte med støtte, og han må gjerne ha på små sko innimellom for å pynte seg.
      Slutt å være hysterisk og “skal ikke, skal ikke”, det ender vel snart med at ungene må gå med hjelm til de er 18.
      En tommelfingerregel er at hvis babyen begynner å sutre, er mistilpass, så er den mest sannsynlig sliten og lei av å sitte, evt stå med støtte. Da legger man barnet ned, enkelt og greit 🙂 Stå på, pynt gutten din og gjør som du føler for, magefølelsen til mammaen er sjelden feil.

    7. Ja tenk det, den lille søte gutten vil en dag være en mann som må barbere seg og kanskje bli litt flau når noen pene damer kommer forbi 😀

    8. Så stor han har blitt 🙂 Min på over 10 mndr er samme størrelsen.. Går så fort, vil at han skal være baby for alltid! OK, kanskje ikke for alltid, men en god stund til!

    9. Bare la være å tenke på det. Nyt hvert minutt å hver kosestund. Tror man blir mer klar som tiden går. Det ligger i vår natur. Jeg gråt i 14 dager bare når sønnen min begynte i barnehagen å jeg ikke fikk se han hver time av dagen. Men man blir vant til det å. Nyt tiden ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg