ENDELIG SVAR!

Nå tenkte jeg å svare på noen av spørsmålene fra dere som kom inn for noen dager siden! Jeg har prøvd å samle inn en del av de, men jeg har ikke hatt kapasitet til å svare absolutt alle som har kommet inn både på innboksen, mail og i kommentarfeltet. Håper dere er fornøyd!

 

Hvor i Larvik bor dere?

– Det vil jeg naturligvis holde for meg selv! Det eneste jeg kan si er at vi bor sentralt, men allikevel ikke rett i byen.

Hadde du bodd for deg selv om du ikke hadde hatt Leo?

– Ja, det hadde jeg. Jeg flyttet ut før jeg ble gravid!

Hvorfor klager du så mye i innleggene dine?

– Vet du, dette synes jeg er et veldig dårlig spørsmål. Hensikt med innleggene mine er aldri å klage, og det tror jeg de fleste forstår. Det jeg imidlertid prøver å få frem i innlegg hvor du kanskje mener at jeg “klager” er at alt ikke er perfekt. Bak fasaden så finnes det dårlige dager, vonde dager, slitsomme dager, og det synes jeg er viktig å få frem gjennom bloggen min. Jeg vil ikke at det å være en ung mor skal se ut som et glansbilde, for det er det virkelig ikke.

Dessuten, om jeg ikke “klager”, så vil jeg få kommentarer på at jeg later som at alt er perfekt, og hvis jeg “klager” dvs; skriver innlegg som viser at alt ikke er perfekt, så får jeg høre at det er galt. Man kan ikke tilfredsstille alle, og som noen nevnte i kommentarfeltet her for noen måneder siden så bør det heller ikke være noen mål. Jeg skriver rett fra hjertet, fordi det er det som gjør meg ekte. Liker du det ikke, så er det selvsagt helt greit, men da trenger man heller ikke å lese.

 

Skal Leo døpes?

– Det skal han! Har jeg kanskje glemt å fortelle dere det? Han skal døpes 9 august og jeg gleder meg som et lite barn!

 

Hvor mange barn vil du ha totalt? 

– Aner ikke foreløpig. Først tenkte jeg bare Leo, men tanken på at jeg aldri skal gjennomgå et svangerskap igjen gjør meg ganske trist, så kanskje to? Eller tre?

 

Hvis du får ei jente neste gang, hva skal hun hete?

– Det tror jeg helt ærlig aldri at Fredrik og jeg kommer til å bli enig om. Jeg liker Åshild, han liker Jeanette. Jeg har allikevel tenkt på at Leo og en lillesøster som heter Leah hadde vært søtt, men Fredrik var ikke enig. Kanskje Jenna? Ja, tror det.

Hvilke andre guttenavn enn Leo vurderte dere?

– Marco og Axel. Glad vi kom frem til Leo!

Hva synes du om Fredrik sin spilling?

– Hehe! Jeg synes han skal gjøre som han vil, han vet at Leo skal ha mest oppmerksomhet i løpet av dagen, og jeg tror han klarer å regulere det fint selv!

Hva skal du studere?

– Jeg skal studere psykologi 🙂

Når kommer videoen fra leiligheten ut?

– Den kommer så fort jeg har fått inn flere møbler her! Dere vet, i overigår fikk jeg pakken min fra nettet med tv benk og stoler til frokostbordet på kjøkkenet, men tv benken var feilsendt. Eller, vi skulle hatt to forskjellige pakker, men fikk den samme i begge… Så det tar nok litt mer tid enn jeg hadde tenkt! Gleeeder meg til dere får se, og skal laste den opp til Youtube så alle får sett!

Synes du at du fortjener plassen din på topplisten?

– Ja, det gjør jeg. Jeg har jobbet hardt for å komme dit jeg er, og gleder meg til fortsettelsen.

Ha en fantastisk kveld!

25 kommentarer
    1. Flotte besvarte spørsmål. Psykologi er en ting jeg også virkelig ville ha studert dersom jeg hadde valgt om igjen. Stå på og du vil nå dit du vil. Kjempeflott blogg. 🙂 ønsker deg og dine en kjempeflott sommer.

    2. Jeg bor i Larvik og har truffet deg før på nattby! Jeg er kanskje liten men mi store drøm nå er og kunne gjøre det bra på skolen og få studere psykologi. Jeg har selv vært hos psykologer etter mange vanskeligheter i livet der jeg har trengt og snakke med en psykolog og etter det begynte jeg og se mer positiv på livet og tenkte etter at det er mange mennesker i verden som trenger en psykolog, trenger en med råd og litt snakk. Jeg starter i det siste året på barneskolen til høsten og neste sommerferie har jeg tenkt til og sette litt tid til og lese til ting som kommer frem på ungdomsskolen. Gleder meg for hvordan det blir om 5 år for meg. Men jeg får egentlig bare ta det som det kommer.
      Om du hadde fullført psykologi tviler jeg ikke noe på at du kommer til og bli en god psykolog! Jeg ser virkelig opp til deg som mange andre og jeg tviler ikke i det hele tatt på at jeg startet og se på deg som et stort og godt forbilde, både som mor men også det at du tenker på skolen! // Ønsker deg og resten av familien din en super sommer videre 🙂

    3. Du fortjener så absolutt topplisten! Dette er en blogg jeg syns er koselig å lese, og den kvaliteten håper jeg ikke forandres. Det at man kan klikke seg inn her og lese om hverdagen, og at du klarer det så fint, liker jeg veldig godt.
      Jeg gleder meg også til fortsettelsen. Jeg vil at du skal klare det bra, og bli en toppblogger som mammatilmichelle og sophieelise. 🙂

    4. Hvordan kan du si at du SKAL studere psykologi, når du har flere år igjen på vgs? Burde heller si “ønsker”, da du ikke har noen anelse om du kommer inn på studiet 😉 K

    5. Ser at gledesdreperen over her prøver å spre negativiteten sin! Jeg tror du kommer til å få til akkurat det du bestemmer deg for! 🙂

    6. Må si meg enig med anonym. Er som å si at man “skal” studere medisin. For all del, ikke umulig, men anbefaler alle å fullføre vgs før man sier hva man “skal” studere. Og tro meg, vgs er vanskeligere enn ungdomsskolen. “Nærmere 5 i snitt” er dessverre ikke nok til å komme inn på profesjonsstudiet i psykologi.

    7. Du burde nok fullføre videregående, før du sier hva du skal studere. Psykologi profesjon er vanskelig og du burde ikke akkurat bli gravid, før du har fullført det. Du har jo gjort livet litt vrient å studere psykologi.

    8. Jeg leser psykologi nå på videregående. Det er vanskelig og interessant. Det er rart du velger å beholde et barn også har du et ganske stort håp i livet. Psykologi er ikke lett.
      Du har ikke engang klart videregående. Du ønsker også å ta videregående på deltid…..

    9. Du kommer til å bli akkurat hva du selv vil bli. Om det ikke er om 5-7 år er det kanskje om 15-20. Du er fortsatt ung! Blir oppgitt av de som sier at det kommer til å bli vanskelig med en kid, å kunne bli psykolog. Du kommer jo ikke til å være 24/7 med ungen til han blir 18 år, liksom. Så dette vil du klare så fint så! Heier på deg 😀

    10. Nå går det ikke lenger an å søke fra årstudium og inn på profesjonsstudie i psykologi, noe som tilsier at du må 5,5 og gjerne høyere for å komme inn, så forbered deg på at dette kan bli en drøm som ikke går i oppfyllelse!

    11. Er fast leser, men aldri kommentert før nå, og følte jeg bare skulle komme med innspill med tanke på alle dere som omtrent dømmer Jessicas psykologiønsker i hjel før hun har startet vgs. Går selv profesjonsstudiet, og vil bare si at for det første er det ingen problemer å kombinere med barn – har flere i klassen som klarer med både et og to barn uten problemer. JA, det er et slit å komme inn, men det er jo bare fint å ha et mål å jobbe mot (+ lettere å gjøre det bra på vgs når man har et mål). Og selve studiet er ikke noe værre enn andre studier, vi har f.eks mye praksis som gjør det “lettere” (misforstå meg rett!) enn f.eks en bachelor i psykologi som har mer teori! (hvertfall på universtetet jeg går på, vet selvfølgelig ikke hvordan de andre er). Og skulle ikke karakterene tilsi profesjonsstudiet, kan man gjøre mye spennende med en bachelor og evt. master 🙂
      Må bare legge til at du virker som en veldig bra mor, ønsker deg masse lykke til mot studiet. Det kommer til å være verdt det! 🙂

    12. Men i all verden,hva er det for noen stygge nett troll som skriver over her da?! Dere som har skrevet disse stygge kommentarene til denne flotte,sterke 17 åringen som virkelig gjør sitt beste både med morsrollen og alt annet,og som åpent deler med oss lesere at hun har et klart og flott mål om hva hun vil studere videre,hvorfor i alle verdens dager skal dere da komme med noen sånne kommentarer?! Skam dere!
      Jenta er 17 år! Selvfølgelig kan hun klare dette! Stå på Jessica! Hold fast i målene dine,og ikke la noen fortelle deg noe annet!
      🙂

    13. Du får til det du vil, ikke la noen andre komme her og fortelle deg noe annet bare fordi dem kanskje har mislykket selv. Det vil alltid være de som prøver å tråkke deg ned på deres nivå og fortelle deg at du ikke får til ditt og datt, men du må prøve så godt du kan å bare heve hodet skyhøyt over de:-) heier på deg, søte, flinke deg<3 gleder meg til du kan fortelle disse negative taperne at du er ferdig utdannet! TENK hvor deilig det blir da😄

    14. Psykologi på videregående er lett.
      For de som synes videregående er vanskelig, burde de gå yrkesrettet på VGs. Da kommer de seg ikke mye lengre.
      At det sitter mennesker og sier at: “fordi du er mor så har du gjort det vanskelig for deg selv”, og ikke kjenner deg, finner jeg merkelig.
      Når man er mor, er man flinkere til å prioritere, man får en motivasjon en aldri hadde før, og man gir mer enn hva man trodde var mulig.
      Hvor mange mødre er det ikke som har tatt utdanning? Jeg kjenner FLERE som har blitt lege, tannlege, psykolog, jurist og alt mulig annet selv om de fikk barnet før endt studie. Så dette er bare tull.
      Du kan bli akkurat det du vil.

    15. Hallo, man er altså da ikke noe nettroll bare fordi man påpeker at psykologdrømmen kan bli hard for ei jente som fremdeles ikke en gang har begynt på videregående.

    16. Hvilken morsmelk erstatning bruker du? har du prøvd forskjellige, og eventuelt hvilken syns du fungerer best?

    17. Unnskyld meg dumme anonymer. Jessica kan bli akkurat hva hun vil? Hvem er dere som kan komme her å si hva hun ikke får til? Rett og slett barnslig og ordentlig fjortis. Jessica er kun 98, første året på videregående gikk bort i graviditet og fødsel. Skulle likt å se dere holde ut det mens dere fullførte 1året.
      Slutt å døm andre! Hva hun velger å gjøre påvirker ikke deres liv? Nei så hold dere unna og gi faen i å sende noen sånne kommentarer.
      Barnslige barn.
      Masse lykke til jessica 🙂 jeg vet du får det til!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg