I DAG INNSÅ JEG DET

 

Det var i dag jeg innså det.

Jeg sto i køen på apoteket for å kjøpe salve og q tips. Jeg drar opp vesken men finner verken kortet eller pengene mine. Det jeg derimot finner er bleier, våtservietter, biteringer i alle størrelser og fasonger og  sinksalve fra neutral. Jeg er sikker på at det tok hvert fall 4 minutter før jeg omsider fant en tohundrelapp. Jeg pustet lettet ut. Det var altså ingenting som hadde blitt borte, bare gjenglemt blant alle babyartikler som eksisterer på planeten vår.

Plutselig stemmer alt!

Hvordan jeg til tider helt uforventet kan snakke med babystemme til frysedisken og spørre ting som “Hva skal vi ha til middag i dag da, lille venn?” når jeg drar alene på butikken

Hvorfor skittentøyskurven aldri, og da mener jeg aldri, blir tom.

Og hvorfor jeg annenhver dag har hoppet ut dørene hjemme for å rekke ting, så stresset at jeg har glemt å ta på meg undertøy!

Jeg kommer inn døren hjemme og ser at rotet flyter utover gulvet vårt. Jakker i størrelse mini strødd utover gulvet og Fredrik møter meg med et fryktelig slitent blikk i gangen med en sovende liten gutt tett inntil seg.

Det stikker inni meg. Sånn type stikking som treffer deg når du nesten tryner i trappen på vei ned, vet du. Eller sånn type stikking som du får når du har glemt å innse noe du skulle innsett for lenge siden. Jeg er jo småbarnsmor!!

 

 

4 kommentarer
    1. Heia, trener du for å holde deg i form? 🙂
      Du ser flott ut.
      Kan du skrive et innlegg der du skriver din personlige mening om trening?

    2. Anonym: Hei du!

      Ja, jeg pleier egentlig å jogge annenhver dag, men det har glidd litt ut i ferien merker jeg.. 🙂 Tusen takk for komplimentet!

      Det kan jeg helt sikkert gjøre 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg