EN OPPFORDRING!

Hei dere!

Da har jeg fått av mange cm av håret mitt, og det var faktisk veldig deilig! Jeg gjorde det egentlig fordi jeg ville gi hår til Little princess trust, en organisasjon som lager parykker til jenter og gutter som har mistet hår i kampen mot kreft. Dette gjør de av hår som blir sendt inn, og jeg ville jo selvsagt bidra med det jeg kunne, så da klippet jeg håret mitt hjemme, rett av!

Det var ikke før senere at jeg så på nettsiden at de ikke tok ikke mot hår med splittede tupper! Som dere vet var håret mitt ikke klipt på over ett år, og det var veeeldig slitt. Det gjorde meg jo selvsagt veldig trist, så derfor kom jeg på at jeg kunne tipse dere lesere om dette!

Du kan sende inn hår så lenge håret ditt er sunt (altså ikke veldig slitt), så lenge håret ditt er lenger enn 17 cm alt i alt, og at det ikke er i en crazy farge (typ blå, lilla, rosa osv) 

Du vasker håret ditt, tørker det(!!), fletter det, og klipper rett av. Jeg skal love deg at det er veldig befriende! Og det finnes vel ikke en bedre følelse enn å hjelpe noen i kampen mot kreft! 

Dette er ikke et sponset innlegg, da hadde det vært merket. Jeg synes bare det er så fint å kunne bidra med å spre budskapet da jeg sterkt ønsket å hjelpe selv, men ikke hadde muligheten. Så fort håret mitt har vokst ut igjen og er sunt skal jeg jammen meg sende en god del med hår selv!

Trykk gjerne på “liker” knappen under dette innlegget så vi kan spre budskapet videre slik at så mange som mulig kan få informasjon nok til å hjelpe.

Stor klem, nyt fredagskvelden!

25 kommentarer
    1. Altså, du sier penger ikke er noe problem å kjøper ting i hytt og pine. Hva med å faktisk klippe/farge håret hos en som har peiling? Er ikke rart håret ditt er slitt og ødelagt hvis du aldri tar vare på det. Menmen, enhver sine prioriteringer. Jeg syns hvertfall det er viktig å ta vare på det jeg har 🙂

    2. Ta vare på håret er å dra til frisør å klippe/farge to til fire ganger i halvåret. En som ikke gjør det, tar da ikke vare på håret sitt. Hår blir flisete, og det trenger pleie og klipp hos frisør regelmessig for at det skal se bra ut. Det er da ingen hemmelighet.

    3. Veldig bra!!
      Kommenterer aldri blogger, men har et behov for å si til deg at du er utrolig flink til å oppdatere bloggen din ofte!! En av de aller beste jeg vet om! Liker spesielt innleggene dine der du skriver meningen din.

    4. Den første anonyme: Må du komme med dritt? Kan du ikke være glad for at jessica er så omtenksom og snill. Jeg tror ikke du ville klippet håret ditt selv, for å gi det bort til de som faktisk trenger det. Jeg synes håret til Jessica ble helt nydelig <3 skal selv snart klippe bort noen cm, og har hår ned til rumpa og er 15 år 🙂

    5. Er en anonym ekspert oppe i kommentarfeltet her som tror han/hun kan alt om stell av hår. Alle har forskjellig hår: Noen har hår som vokser ned til bakken, andre har hår som nekter å bli lengre enn ned til skuldrene. Noen har tykt hår, noen har tynt hår. Noen har hår som lett får slitasje, andre har hår som tåler ekstremt mye. Selv klipper jeg håret kanskje én eller to ganger i året, og håret mitt er verken slitt eller har splittede tupper.
      Greit nok at hun nevner i innlegget sitt at tuppene er splittet, men det i seg selv synes jeg ikke er en grunn til å dra til frisør. Håret kan se veldig fint ut selvom:) Uansett hvor mye penger man har så vil man være forsiktig med bruken av dem. Kan hende hun ikke synes det er verdt det å bruke 800 kr på klipp og stell 2-4 ganger i halvåret.

    6. Nå er jeg frisør da, så jeg vet at det er bedre å la en fagutdannet klippe/farge det enn å gjøre det hjemme med speil og kjøkkensaks :p er ikke det åpenbart?😂

    7. Anonym: Helt utrolig at du klarer å ta fokuset bort fra budskapet i denne oppfordringen! Flott at du er frisør, flott at du tar vare på håret ditt, men vet du hva; det er HELT urelevant i denne settingen. Dette handler om barn som rammes av en sykdom hvor de faktisk mister alt håret sitt. Vær så snill og glem yrkesstoltheten din i noen minutter og la jenta få bidra med en fantastisk oppfordring!

    8. Så utrolig fint at du skriver om dette! Jeg har selv leukemi, og det er beintøft, så at snille mennesker velger å donere bort håret sitt er fantastisk! 🙂

    9. Først og fremst vil jeg si at jeg elsker bloggen din, og at Leo er helt nydelig! <3 det ser ut som om dere har det kjempefint og at dere utgjør en flott liten familie! Jeg kunne ønske jeg visste om dette da jeg klipte håret mitt til rett over skuldrene i mai. Hadde hår til ca rett under brystet tror jeg, og det hadde vært fint å kunne gjort noe bra med det, siden det ellers skulle kastes uansett. Synd at de ikke kunne ta i mot håret ditt, men utrolig bra tanke! (:

    10. Først og fremst vil jeg si at jeg elsker bloggen din, og at Leo er helt nydelig! <3 det ser ut som om dere har det kjempefint og at dere utgjør en flott liten familie! Jeg kunne ønske jeg visste om dette da jeg klipte håret mitt til rett over skuldrene i mai. Hadde hår til ca rett under brystet tror jeg, og det hadde vært fint å kunne gjort noe bra med det, siden det ellers skulle kastes uansett. Synd at de ikke kunne ta i mot håret ditt, men utrolig bra tanke! (:

    11. Først og fremst vil jeg si at jeg elsker bloggen din, og at Leo er helt nydelig! <3 det ser ut som om dere har det kjempefint og at dere utgjør en flott liten familie! Jeg kunne ønske jeg visste om dette da jeg klipte håret mitt til rett over skuldrene i mai. Hadde hår til ca rett under brystet tror jeg, og det hadde vært fint å kunne gjort noe bra med det, siden det ellers skulle kastes uansett. Synd at de ikke kunne ta i mot håret ditt, men utrolig bra tanke! (:

    12. Først og fremst vil jeg si at jeg elsker bloggen din, og at Leo er helt nydelig! <3 det ser ut som om dere har det kjempefint og at dere utgjør en flott liten familie! Jeg kunne ønske jeg visste om dette da jeg klipte håret mitt til rett over skuldrene i mai. Hadde hår til ca rett under brystet tror jeg, og det hadde vært fint å kunne gjort noe bra med det, siden det ellers skulle kastes uansett. Synd at de ikke kunne ta i mot håret ditt, men utrolig bra tanke! (:

    13. Først og fremst vil jeg si at jeg elsker bloggen din, og at Leo er helt nydelig! <3 det ser ut som om dere har det kjempefint og at dere utgjør en flott liten familie! Jeg kunne ønske jeg visste om dette da jeg klipte håret mitt til rett over skuldrene i mai. Hadde hår til ca rett under brystet tror jeg, og det hadde vært fint å kunne gjort noe bra med det, siden det ellers skulle kastes uansett. Synd at de ikke kunne ta i mot håret ditt, men utrolig bra tanke! (:

    14. Først og fremst vil jeg si at jeg elsker bloggen din, og at Leo er helt nydelig! <3 det ser ut som om dere har det kjempefint og at dere utgjør en flott liten familie! Jeg kunne ønske jeg visste om dette da jeg klipte håret mitt til rett over skuldrene i mai. Hadde hår til ca rett under brystet tror jeg, og det hadde vært fint å kunne gjort noe bra med det, siden det ellers skulle kastes uansett. Synd at de ikke kunne ta i mot håret ditt, men utrolig bra tanke! (:

    15. Først og fremst vil jeg si at jeg elsker bloggen din, og at Leo er helt nydelig! <3 det ser ut som om dere har det kjempefint og at dere utgjør en flott liten familie! Jeg kunne ønske jeg visste om dette da jeg klipte håret mitt til rett over skuldrene i mai. Hadde hår til ca rett under brystet tror jeg, og det hadde vært fint å kunne gjort noe bra med det, siden det ellers skulle kastes uansett. Synd at de ikke kunne ta i mot håret ditt, men utrolig bra tanke! (:

    16. Først og fremst vil jeg si at jeg elsker bloggen din, og at Leo er helt nydelig! <3 det ser ut som om dere har det kjempefint og at dere utgjør en flott liten familie! Jeg kunne ønske jeg visste om dette da jeg klipte håret mitt til rett over skuldrene i mai. Hadde hår til ca rett under brystet tror jeg, og det hadde vært fint å kunne gjort noe bra med det, siden det ellers skulle kastes uansett. Synd at de ikke kunne ta i mot håret ditt, men utrolig bra tanke! (:

    17. Trodde du de ville ta i mot et par små usle hårlokker på type 6-7cm?
      Som i tillegg var flisete?
      Ja det var omtenksomt gitt…

    18. Her må det ha skjedd noe rart! Internettet klikket og ville ikke poste kommentaren, så jeg prøvde et par ganger.. Nå går det ikke å slette noen av kommentarene heller, siden jeg brukte en annens iPad. Hehe, beklager for spam (:

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg