TANKER OM ET NYTT BARN

det har blitt en del baby snakk på jessica sin blogg i det siste, fordi hun savner veldig å gå gravid som dere sikkert vet. 

jessica sa egentlig at hun ikke ville ha noe mer baby snakk på bloggen på en stund men siden jessica har nevnt at jeg gjerne vil vente noen år med flere barn og det var noen som lurte på hvorfor, så ville jeg svare litt på det.

jeg er syns det er veldig kos med Leo. Kunne ikke tenkt meg noe bedre. men selv om jeg syns det, betyr ikke det at jeg vil ha en til nå med det samme. det er et vannvittig stort ansvar å ha barn. det koster mye, både penger og energi. selv om vi hadde fint hatt råd til en til er det ikke sikkert at energien hadde sagt det samme. vi er begge unge, har skole og jobb og selv bare det er slitsomt. men det er selvsagtt verdt det. 

jeg har veldig lyst på en til baby. og om noen år vil det bli en realitet. tror det også er bra for Leo å få en søster eller bror. selv har jeg en bror og vet at jeg ikke ville vært den samme idag uten han!

Også vil vi gjerne nyte det når leo er baby for han er jo ikke det for alltid. han skal få vår oppmerksomhet for seg selv en stund til! 

16 kommentarer
    1. Veldig klokt tenkt av deg.
      Det er mye ansvar og kan garantere at hvis du syns det er travelt med et barn så er det ingenting mot to.
      En annen ting å tenke på at der er kun nå dere kan gi Leo all oppmerksomhet. Når neste baby kommer må dele på oppmerksomheten deres.
      Bare det å gå gravid med nr.2 når en har en liten baby fra før er heller ikke så lett.
      Har selv 4 barn så har jo en viss erfaring. Har 3 år mellom de tre eldste og 19 mnd. mellom nr.3 og 4.
      Nyt babytiden med Leo,dere er jo unge og har god tid på å utvide familien.

    2. Jeg skjønner ikke hvordan dere har råd til en stor leilighet, dyr vogn , et barn, matbudskjett og hele pakka.. Skjønner det bare ikke ..

    3. Kjæresten din skriver mye feil på dette innlegget. Innlegget er vanskelig å lese pga av feilene.
      Neste gang prøv og rette å formulere bedre på et lite innlegg ( til typen din ) Jeg synes dere godt kan vente med et barn til. Dere er unge og barn er ikke verdt da.

    4. Skulle gjerne hatt et lite barn, god råd, et sted og bo, og med kjæresten! Det hadde bare vært perfekt. Misunner dere så masse. Stå på videre! 🙂

    5. Anonym: Hei!
      Jeg retter ikke innleggene til kjæresten min. Da ville du nok sett det 🙂 om du ønsker det kan jeg godt rette fremover?

      “Dere er unge og barn er ikke verdt da”? Hva mener du?

      Ha en fin kveld!

    6. Anonym: Nei, det skjønner jeg godt at ikke alle skjønner. Men så er det jo slik at noen har bedre råd enn andre av ulike grunner! Vi har jo begge jobb, så det hjelper jo på det også 🙂

      Ha en fin kveld!

    7. Og jeg synes det er topp at dere greier dere bra økonomisk. Ingen ting er bedre enn det. Og når tiden er inne så blir det sikkert topp med en liten baby i hus, men som dere selv sier så er dere unge og når tiden er rett så ja da får vi se hva som skjer. I mellomtiden så skal jeg lese bloggen og jeg kan godt vente en stund jeg, hihi.

    8. Ja, helstil rett innleggene hans! Barn skal egentlig ikke være en del av livet til noen som er unge. Du skal få lov til å leve fritt og uten at du må ha kontroll på et barn. Du har vell nok med penger, ja! 🙂
      Når man er ung og går skole, så kan man fullføre det og vare leve opptil man føler at nå kan man planlegge et barn. Nesten ingen planlegger et barn når de er så unge som du og det sier ihvertfall at man helst ikke burde få det, abort er en løsning, angrepille og sikkert flere muligheter :*
      Jeg skjønner ikke hvorfor du blir så overrasket med at noen ikke synes unge mennesker skal få barn?

    9. Hei!:) ville bare si at som ung mamma til 3
      Små selv , for et klokt og fint innlegg og så
      Utrolig flinke å gode foreldre dere virker som!
      Skjønner ikke helt hva folk skal kommentere
      Ufint ? De er unge, gjør en knall jobb, tjener
      Penger og forsørger barnet sitt! Akkurat som
      Som alle andre foreldre? Det er sånn det er, om
      Man er ung eller gammel. Ingen er bedre og
      Egnet foreldre enn andre , så syns folk skal feie
      For egen dør !:) syns ihvertfall dere virker helt
      Nydelige med sønnen deres , ønsker dere alt godt!!

    10. Overrasker meg at mennesker fremdeles ikke skjønner hvor mye bloggere tjener. De kan da tjene langt mer enn utdannede.
      Og til deg oppe her som selvfølgelig velger å være anonym.
      Jeg har problemer med det du skriver, men ber deg ikke om å få noen til å rette på det? Bare det at du ser et velfungerende ungt par som velger å ta vare på barnet, og fremdeles sier at abort og angrepiller er et tilbud sier litt om deg. Det er da ikke ditt valg? Skjønner ikke at mennesker kan sitte å slenge så mye ufint til noen de ikke kjenner. At bloggere stenger kommentarfeltet sitt, har jeg full forståelse for. Ufine, spydige mennesker har jeg ikke noe til overs for, og det burde ikke andre finne seg i heller.
      Mange som får barn når de er 25 og oppover kan da sitte på NAV eller som lærling uten at noen går til angrep på dem. Så hvorfor gjøre det mot to gode foreldre som har MER enn nok av penger og ikke minst det viktigste, kjærlighet å gi sitt barn.

    11. Så enige med Louise
      Økonomiske situasjon skal du ikke tenke så mye på når du får et barn. Skal tenke på hva som er rett får dere mest deg for du må ta et valg å beholde og ikke. Så ikke bry deg om slike dumme kommentarer som du er ung bla bla… Lettere en gjort. Prøv å ikke hør med dem. Dere virke veldig gjennom tenkt og gode foreldre.. Stå på videre 😃 klem 😊

    12. Til de som er kritiske til disse ungdommene, dere bør lese en viss annen blogg. Hvis dere har behov for å korrigere folk så gi det til noen som faktisk trenger det. Jeg kan tipse om ei blond nordlandsdame på 22 år driver en blogg, og som virkelig trenger gode råd. Hun har ikke lært hva prevensjon er for å si det sånn.. Gravid med nr 3 ingen utdanning og ingen jobb eller barnefar. Så kritikerene til disse flotte ungdommene vet tydeligvis ikke at det finnes folk som er helt på trynet der ute.

    13. Bra Fredrik er fornuftig her, for det vil jo bli mindre tid med spillkvelder sammens med kameratene hvis det blir en baby nr 2 nå.

    14. SERIØST! Du som skriver kommentaren 00:22. For det første så har du ekstremt mange skrivefeil selv, så må kanskje rette deg selv før du ber noen andre rette sine feil. For det andre så forstår jeg ikke hvorfor hun skal forstå at ENKELTE ikke synes at unge mennesker skal ha barn. Hva man synes er en ting, hva man sier er noe helt annet. Man skal ikke mange årene tilbake da det var helt normalt å bli mamma som 17/18 åring. Hører man hva regjeringen sier er jo de bekymret fordi vi stadig blir eldre før vi får barn. Det er jo faktisk et problem. Det å si at man kan ta abort hører heller ikke hjemme. Synes det er bra at en viser ansvar for den situasjonen en har kommet i og gjør det beste utav det. Det står faktisk respekt av det. Kjenner jeg blir fly forbanna. Enkelte personer skulle ikke hatt tilgang til sosiale medier. Å klare å slenge ut så mye dritt sier jo bare noe om den enkeltes oppveskt og oppdragelse. Men takk for at du viser min dine vemmelige og usaklige kommentarer hvordan vi andre mødre ikke skal oppdra våre barn.
      Stå på dere! Jeg synes dere gjør en kjempe jobb 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg