JEG TRODDE ALDRI DETTE SKULLE SKJE.

I dag har det for veldig mange skoleelever vært første skoledag for et nytt skoleår, og jeg kjenner at det gjør litt vondt å ikke være med i år heller. Den dårlige samvittigheten kommer sakte men sikkert, men samtidig kjenner jeg at jeg egentlig ikke burde ha det.

Det har vært ekstremt uvant for meg å se alle venner og bekjente gå på skole, men å ikke være med selv. Jeg trodde aldri i hele vide verden at dette skulle skje, men jeg savner faktisk skolen. Å ikke måtte anstrenge seg for å være sosial, og bare det å ha en hverdag som innebærer skole og jobbing med innleveringer, frem mot eksamen. Jeg tror kanskje det er slik at man gjerne savner det man ikke har selv, for de jeg har snakket med som går på skole kunne veldig gjerne tenke seg å ha fri et par år!

Noen ganger føler jeg at jeg ikke gjør noe nytte for meg ved å gå hjemme, men så kommer jeg på at jeg faktisk gjør noe som er ekstremt viktig og ikke minst givende; nemlig det å gi barnet mitt en god og trygg oppvekst ved å gi ham han all kjærlighet og oppmerksomhet han trenger når han enda er så liten. Det kunne jo vært slik at jeg måtte ha sendt han i barnehagen nå, og han er jo ikke en gang 5 måneder enda! Jeg føler meg heldig som har valget, og som kan velge å være hjemme med ham – selv om det forutsetter at videregående måtte vente. Det er jo ikke alle som kan velge slikt, og noen må jo rett og slett bare tilbake på skolebenken.

Det er dager hvor jeg føler jeg bare bør komme meg på skolen, dager hvor jeg bare ikke fatter hvorfor jeg ikke har startet tidligere med å ordne barnehageplass og det hele, men heldigvis husker jeg at Leo kun er baby én gang, og at videregående ikke drar noen steder.

 Utdanning kan man jo faktisk ta hele livet!


Håper alle som har tilbrakt dagen på skolen i dag hadde en flott start på skoleåret! Gleder meg til det blir min tur! 

13 kommentarer
    1. Du gjør det bra :)Jeg synes synd på deg nå.
      Leo er kjempesøt og han trenger foreldrene sine.
      Jeg trodde jeg leste at du skulle ta videregående på deltid på pc og slikt?

    2. Hvorfor prøver du ikke å få det tilrettelagt? Ta noen fag f.eks., slik at året blir over to år. Da blir det korte dager i to år. Jeg fikk heldigvis gjort ferdig første halvår i tredje + to fag. I januar starter jeg på andre halvår. At jenta mi da er ni måneder og skal i barnehage føler jeg går greit, da jeg har korte dager og god kjennskap til de ansatte.

    3. Med nettstudier får du nå arbeidet med skolen. Det er ikke noe å tenke på at du ikke er på skolen slik som andre. Alt kan gjøres på nettet og da fullfører du skolen.

    4. Det er ei tid for alt. Sosialisering må kanskje skje i andre former, men erfaring som du får både som mamma, og blogger er viktig lærdom. Dessutan er du yrkesaktiv og betalar skatt. Takk for at du bidrar til fellesskapet. 🙂 Håper du nyt dagane slik dei er for deg!

    5. Synes du gjør riktig valg for gutten din, jeg. Min erfaring fra flere år med utdanning, er at de som tar utdanning etter at de har fått barn ofte er mer motiverte og strukturerte når de studerer. Dermed får de også bedre karakterer. Du får med deg en modenhet gjennom denne erfaringen som dine jevnaldrende ikke får, og det er ganske mye verdt senere! Og som du sier, det er NÅ han er liten og trenger deg som mest. 🙂

    6. Studier er etter vgs.. Og student er man ikke på vgs, da er man elev. Spurte om studentbevis da jeg gikk på vgs og fikk beskjed at student var jeg ikke. Så da ble det elevbevis

    7. Bare slapp av, du har god tid til å ta utdanning. Om du så velger å vente 1 eller 5 år, så ordner det seg alltid. Men vil anbefale å ta utanningen før en eventuell unge nummer 2. Det kan jo selvsagt gå fint med 2 unger også, men jeg har ingen unger og utdanningen er vanskelig og krevende nok som det er. Men som jeg sa, det vil nok alltid ordne seg! 🙂

    8. Kjenner meg igjen. Er i samme situasjon som deg nå! Men tenk så heldige vi er som har muligheten til å tilbringe den dyrbare tiden sammen med barnet vårt. Jeg er så glad for at det er meg(og pappaen selvfølgelig) som skal være med på de første krabbetakene og de første skrittene skatten tar 🙂

    9. Hadde en super dag! Det var tre jenter i klassen som hadde barn selv, og en som var gravid i 5. månede! Kjempe spennende 🙂
      Det er aldri for sent

    10. Fikk barn selv I en tidlig alder 😊
      Nå har jeg endelig startet på VGs
      Og har hatt en super første dag! 😊
      Angrer ikke på at jeg tok noen år fri
      For å tilbringe tiden min med gulljenta
      Mi❤ støtter valget ditt 😀👍

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg