TIL DERE MED EN TRAVEL HVERDAG!

Hei alle sammen!

I dag tenkte jeg å dele enda en oppskrift med dere, et veldig godt middagstips til dere som har det litt travelt. Som dere kanskje allerede vet er jeg inne i en periode hvor jeg spiser så og si bare sunn mat, null godteri, brus, eller annen snacks, ettersom jeg trenger å få et sunnere kosthold. Jeg har egentlig med tiden blitt glad i å lage mat, men ikke like glad i følge oppskrifter. Plutselig en dag fant jeg opp en suppe som Fredrik sa at jeg bare “måtte dele på bloggen siden det var så godt” Så da gjør jeg det!

Du trenger

2 Ganske store gulrøtter

600 g kyllingfilet

2x 165 ml kokosmelk (Jeg liker egentlig den fra go-tan best, men her brukte jeg blue dragon)

1 hønsebuljongterning

2 ss ingefærkrydder (Jeg bruker noen ganger mer, det er bare å smake til!)

2 ts cayennepepper

1 boks med minimais

2 dl vann

Litt matolje til steking

Reddikspirer (kan sløyfes)

 

Ettersom jeg ofte har det travelt, føler jeg dette er en veldig enkel, rask og god middag. Du setter all kyllingen i ovnen på 200 grader og venter til den er halvstekt. I mens kan du gjøre andre ting, og det er veldig kjekt. Når du ser at den nærmer seg ferdig tar du den ut, skjærer den i mindre biter, river opp gulrøttene med en potetskreller (det går mye raskere enn å skjære dem opp i terninger!) og steker det på høy varme i en stor kjele med olje til kyllingen er gjennomstekt.

Deretter tilsetter du kokosmelken, og så vannet. Så tilsetter du alt krydderet og buljongen, før du avslutter med vann og minimais. La det koke mens du rører, så er det ferdig på ca 7-10 minutter. Pynt med reddikspirer og det er ferdig.

Det er veldig godt å tilsette andre grønnsaker også. For eksempel paprika og løk.

God onsdag til dere!

12 kommentarer
    1. Hei! 🙂 Jeg leser bloggen din hver dag, og jeg må bare si du er en fantastisk person, du er et av mine forbilder, og jeg ser veldig mye opp til deg! Jeg elsker bloggen din også, og synes du fortjener 1.plass på topplisten! Jeg skulle ønske jeg hadde det like bra som du, Leo og Fredrik har det, dere er virkelig en så fin familie! Stå på Jessica! Og btw, den suppen så veldig god ut! 😀

    2. mmm, det der så veldig veldig godt ut… jeg ble sulten jeg gitt… og jeg har egentlig akkurat spist!! Hehe… Testes ut på freddan tenker jeg…

    3. Ser kjempegodt ut, men jeg ville nok ikke kokt den allerede gjennomstekte kyllingen i 7-10 min, da blir den lett seig. Ha oppi den halvstekte kyllingen tilslutt, eller fres rå kylling i kjelen først så den får en god stekeskorpe, og så la den putre i suppen til den er ferdig. Det tar ikke mange minuttene. 🙂
      Viktig å behandle råvarene riktig.

    4. Therese: Hei!

      Tror jeg skrev at den skulle være halvveis gjennomstekt? Eller hvert fall ikke helt ferdig? Uansett så var det det jeg mente 🙂 min ble helt nydelig, ikke seig – men skjønner godt at den kan bli seig om man koker den når den allerede er ordentlig gjennomstekt.

      🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg