DET ER HELT SANT!

Tro det eller ei! Ja, Babyen du ser i vognen er faktisk min. Det er ikke nevøen min, og ei heller lillebroren min. Og nei, jeg triller heller ikke tur med ungen til nabofamilien, så er den saken oppklart.

Jada, jeg er ikke dum. Når jeg knapt rekker opp til noen av hyllene på matbutikken forstår jeg at jeg ikke ser sånn kjempe-voksen ut. Jeg merker det spesielt godt når tar bussen uten sminke og blir spurt om jeg vil ha kvitteringen på barne-bussbilletten min.

Før når jeg var ute på tur med sønnene min og daglig møtte på setninger som “Åh, hvem er det sin da?” eller “Så nydelig han er!” før vedkommende så febrilsk rundt seg for å prøve å forstå hvor mammaen hans er, så pleide jeg å bli irritert.

Men det var før!

Mange av gangene har jeg til og med prøvd å være litt føre var. For eksempel når jeg har vært på shopping, eller en tur på andre steder hvor det er litt folksomt.. Det har hendt at jeg har tatt opp babygutten min i armene mine og sagt noe ala “Vil du opp til mamma litt kanskje, lille venn?” før det sekundet etter går noen forbi og forteller meg hvilken nyydelig lillebror jeg har.

Så nå har jeg gitt opp litt. Nå håper jeg bare de reagerer på samme måte når jeg bikker 40!

 

– Følg meg på Facebook HER!

23 kommentarer
    1. Stå på Jessica, du er en fantastisk mor!!! <3 <3 <3
      Jeg har en venninne som har fire barn. De tre eldste er fra første ekteskap, en gutt på drøyt 19 1/2, en gutt på snaue 16 1/2 og en jente på snart 13. Og lilleprinsessen på 15 mnd. 🙂 <3
      I fjor da lillepia var nyfødt stilte selvfølgelig eldste gutten opp og hjalp til med sin nye lillesøster. Han hadde fyllt 18 tidlig i januar og hun ble født like over 17. mai. Og han er kjempe flink med henne, det er så fint å se de sammen, og hun elsker storebroren sin. <3 I fjor, da hun var ca en mnd. måtte mammaen til tannlegen, og storebror stilte selvfølgelig opp og passet lillesøsteren. Jeg traff bror og søster og vi ruslet rundt på kjøpesenteret der tannlegekontoret også ligger. Og den stolte storebror fikk mange blikk, det er helt sikkert....... Etter en stund kommer det en lavmælt kommentar til meg i den ene munnviken, husker ikk nå hva han sa, men han var ikke så begeistret over å bli tatt for å være babyens pappa. Så på et tidspunkt fikk jeg overta vognen. Noe jeg ikke hadde det minste i mot.
      Senere da vi var oppe på helsestasjonen for å gi lillepia tørr bleie og en flaske melk, ble storebror igjen tatt for å være pappaen da han gikk til microen for å varme flasken. 🙂
      Skjønner jo at han ikke synes det er så kjekt å bli tatt for å være pappa, han elsker lillesøsteren, men pappa er han ikke!! <3

    2. Haha. Jeg er 26 år, 156cm lang og ser heller ikke så voksen ut. Jeg har tre barn og pleier ofte å få spørsmål om hvem sine barn dette er 😛 Ikke noe å bry seg om 🙂

    3. Du er en kjempeflink mor, Jessica! Ser skikkelig opp til deg! Stå på videre <3 Ha en fin lørdagskveld 🙂

    4. Ta det heller bare som et komplement 🙂 Tror ikke noen mener det negativt, og hvis de gjør er det leit for dem som har så dårlige holdninger.

    5. herregud, du er sinnsyk negativ på bloggen din. Og det at folk spør hvem sin unge det er sin, så må du nesten regne med det. Du er ung, herregud.

    6. Utrolig spennende å følge livet ditt , du er en kjempeflink mor ! Stå på !
      Er det bare meg eller er noen av bildene dine på bloggen til anna rasmussen ?

    7. Ei jeg kjenner på 26år skulle sjekke inn på et hotell i Oslo sammen med lillesøsteren på 14 og hennes venninne, da fikk hun spørsmål om det ikke var noen voksne sammen med dem 😛

    8. Når jeg er ute med barnebarnet pleier jeg å si, kom til bestemor he he. For jeg vil ikke bli tatt for å være SÅ gammel mamma..

    9. Synes du er vel mye opptatt av at du er så ung mamma.
      Jeg er ung bestemor. Ikke alltid like greit det heller. Var på kjøpesenter med barnebarnet mitt. Han var ganske vliter, lekte og vimsetlitt rundt. Jeg ba han stoppe, ikke så greit å holde følge med deg, sa jeg. Da smeller det fra ei dame; sånn er det går gamle damer får unger. Jeg bare smilte. Ja, det er kanskje det, ikke vet jeg, for dette er barnebarnet mitt. Å herregud, da må du ha fått unge når du var en unge sjøl da. Jeg bare smilte pent og takket for komplimentet.
      Du skjønner, til lags åt alle, kan ingen gjera….
      Så slutt å bry deg om dem som kommenterer, det nytter ikke å irritere seg over alt og alle.

    10. Haha! Jeg blir også tatt for å være barn. Var med lillesøster på 11 på konsert, da var jeg 19 selv, så kommer det bort ei dame fra norsk folkehjelp og bare: “ååh, er dere her heeelt alene dere da??”. Jeg svarte jo bare at ja, det var vi. Så lurte hun på hvordan vi skulle komme oss hjem etterpå. Jeg bare”næh, vi får vel bare ta t-banen da..” Og hun bare ” næmmen, det er jo så sent og greier, tørr dere det da?”
      Da ga jeg opp og bare tjatta med, så fikk hun bare bli sjokkert over at den lille 19-åringen klarte å ta banen hjem 23.00 på kvelden 😂

    11. Du må alltid ha negativ humor, da? Jeg synes også det blir for negativt og du har aldri positiv humor

    12. Du må alltid ha negativ humor, da? Jeg synes også det blir for negativt og du er aldri med positiv humor
      En ting til, slutt å lyve når du høre du er negativ. Mest sannsynligvis skulle du nok ikke ha noe humor her, du er ikke flink med det.Lær deg humor. Prøv også med positiv humor

    13. lykke til med å få gode inntrykk med å bli psykolog, synes du dummer deg ut. Du trenger ikke å ha negativhumor, for det er kjedelig og negativt i lengden 🙁 De som kan med humor, har faktisk ikke bare negativhumor.
      Du deler for mye av personlige historier som ingen bryr seg om.
      Ja, du ble gravid som 16 og mange lurer på hvem sitt barn det er, men det er normalt. Når man er 16 år og går rundt med barnet, så er det ikke alle som vil tro du er moren, nettopp fordi du er ung og det er viktigere ting i livet.
      Alle som er 16 år, skal egentlig leve og holde på med skolen. De skal få en god start med å få jobb og penger. En jobb og holde på med det du brenner for. Få lærere til å fortelle hvor de kan utvikle seg mer, osv.
      Ha en skikkelig tenåringsliv. Greit du tjener penger på bloggen, men det er ikke sikkert du kommer til å gjøre det en gang. Vi burde alle satse på en jobb som der vi er sikker på vi kan holde på og at det ikke er slik at andre skal være en driver for at man skal gjøre det, for at man skal tjene noe på det.
      Du er ikke i stand til å ta vare på et barn, når du er så ung som du er.
      Du drømmer om å bli psykolog, da tror jeg abort ville ha vært valget. Du bare sitter og drikker te eller gjør mammating i hverdagen, hvor i all verden er arbeidsevnen din til å jobbe deg frem til det 6 års profesjons psykologi utdanningen. Etter utdanningen vil du virkelig ha grunnlaget for å ta til deg et barn, men nå er du bare ung og tror du har all tid i verden på å bli psykolog. Det krever enormt med psykologistudiet og det å ha et barn på slep og mye annet arbeid kan være vanskelig, for begge deler trenger oppmerksomhet.

    14. Til deg som kommenterte 30.08 kl 15.08
      Ja, det er litt tyngre å ta utdannelse når man har barn, men umulig er det ikke. Det er snakk om å prioritere tiden sin. Jeg tok lang utdannelse med tre små barn, gikk helt fint det. Synes det var lettere å studere enn å jobbe, men man må prioritere å jobbe med studiene når man kan, ikke ta en tur på kafé, osv.
      Så hvis Jessica vil bli psykolog, så klarer hun fint det.
      Forøvrig ser jeg rødt når noen anbefaler å ta ta abort fordi det ikke passer med en unge akkurat nå. Det bør du faktisk tenke på før du skiller lårene fra hverandre. å drepe er barn (høres sikkert grusomt ut, men det er det du gjør, ferdig med den saken) kun av egoisme burde vært forbudt.

    15. hvilken utdannelse tok du da? Jeg sa aldri at man ikke kunne bli det, jeg sa det krever en del og prioritering er ikke alltid lett og med et liv, kan det bli veldig varierende med hvordan det går, fordi du kan ikke se utfallet på neste dag

    16. Jeg syns ikke du ser så himla ung ut jeg 😛 ikke gammel altså, men ikke sånn at jeg hadde trodd det ikke var din unge 😛

    17. Hei!
      Jeg forstod innlegget ditt godt;) jeg er i 20-årene men ser visst ganske “liten og ung” ut! får jeg hvertfall ofte høre. Spesielt på jobb ;P ser for meg at jeg får mange blikk den tiden jeg går rundt med mage og babyvogn (som jeg håper ikke er aaaltfor lenge til;) )
      Og du, bloggen din handler tross alt om å være ung mor, og sånne hverdagslige innlegg er helt perfekt og gøy å lese! Så jeg håper du klarer å se forbi mange av kommentarene her. Jeg blir selv provosert over folk (barn?) sine holdninger… Hvor er foreldre hen når det gjelder oppdragelse av nettbruk.
      Klem fra Larviksjente 🙂 🙂

    18. jeg er 20 år, ser ikke spesielt liten ut, men fikk allikevel folk som stirra etter meg når jeg var gravid. Sånn skikkelig åpenbart, å nå når jeg er ute å triller vogna får jeg enda flere blikk.. Jævlig irriterende egentlig.. Hva faen er det du ser på ? er ikke jeg god nok til å være mamma eller hva? tenker jeg, hva er det de tenker på så får dem til glo så inni helvete lenge å åpenbart. Frekt syns nå jeg

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg