JEG INNRØMMER DET

Hei dere! Nå var det virkelig på tide med en ordentlig oppdatering fra min side.

Det var så fint å komme hjem igjen til guttene mine, men jeg må innrømme at det er godt med litt fri. Fri fra alt, og bare det å ha meg selv å tenke på. Det betyr selvsagt ikke at jeg ikke vil tilbringe mest mulig tid med familien min, det betyr bare rett og slett at jeg  er menneskelig og at jeg trenger tid for meg selv jeg også, som alle andre.

Jeg gikk rundt som et surrehue på alle togene jeg var på i går, trodde hele tiden jeg hadde glemt Leo og vognen når jeg skiftet tog – noe jeg måtte roe meg selv ned med at jeg umulig kunne ha gjort, ettersom Leo ikke var med på turen i utgangspunktet. Gud så rart det var!

Jeg kjente savnet veldig godt på turen hjem i går. Det var en annen baby på toget på Leo sin alder som smått hadde begynt med å si ” ma-maa” og da kjente jeg gleden over at jeg var på vei hjem til ham. På samme tid var det trist å dra fra Gjøvik igjen, men jeg kan jo alltids dra tilbake om en stund.

Jeg blir alltid bortskjemt når jeg får sove lenge noen dager, så derfor startet dagen i dag brått klokken 8. Leo og jeg slappet av og koste oss noen timer på soverommet før vi sto ordentlig opp, og vi tilbrakte dagen hjemme. Når Fredrik kom hjem fra jobb dro vi ut fordi jeg var for lat til å lage middag i dag! Helt ærlig. En kjempekoselig ettermiddag med guttene mine!

Håper helgen deres var bra og at mandagen har vært grei mot dere hittil! Nyt den siste dagen i August, det skal i hvert fall vi 🙂

13 kommentarer
    1. Det er så viktig å ta vare på seg selv også selv om man er blitt mor! Og det er godt med litt alenetid innimellom 🙂

    2. Tidlig å starte dagen kl 08 med småbarn?? Her er det rundt 05:30 at minsten våkner og vi står opp. Nyt så lenge han sover helt til 08 🙂 Men man venner seg til. He he 😀

    3. Jeg liker deg Jessica, men å være borte fra en baby på 5 mnder fra fredag til søndag, er for meg ikke Ok. Masse artikler som omhandler dette temaet også. Greit nok med litt alene tid, men en helg så tidlig er ikke bra for babyen, uansett hvordan man snur og vender på det.

    4. Du har lov å syntes det er godt å komme deg litt vekk, det gjør alle vi mammaer tror jeg, bare at mange vil ikke innrømme det 🙂 Du er en så god mor at om du nyter litt fri og ikke minst sier det høyt gjør ingenting! Nyt det , du får igjen deg selv av det – for den man er selv glemmer man litt bort når man bare blir sett på og ser på seg selv som mamma 🙂

    5. For noe tull at det ikke er bra for babyen at moren er vekke en stund! Eg reiste på en ukes ferie uten min lille på 3mnd og det gikk helt fint! Slutt å overreager på alt! Babyer tåler mer enn dere tror!

    6. Skulle ikke du dra hjem igjen på lørdag?
      Jeg synes ikke noe om å dra fra en fem måneder gammel baby. Han trenger mammaen sin når han er så liten, Noen timer er greit, men to døgn? Helt ærlig, jeg synes du er umoden. Har et barnebarn som er ca like gammel som Leo, mammaen forlater han knapt for å dra på handel en times tid. Babyer trenger selvsagt pappaen sin og, men aller mest mamma.
      Når du tok valget med å bli mamma, da tok du samtidig et valg om å sette barnets beste først, egne behov etter barnets.

    7. Jeg kjenner det provoserer meg av å lese kommentarer om at folk er så bedrevitende og har et fasitsvar på hva som er rett og galt, jeg ser ikke noe problem i at pappaen får ha ungen alene en hel helg, så lenge ungen ikke ammes er jo ikke det et problem siden den er jo trygg på pappaen sin og. Jeg pleier ikke være noe fan av blogger, men din har jeg fulgt siden ifjord en gang og elsker å lese den. Stå på, du er god! 🙂

    8. Jeg hadde ikke skrevet dette, om jeg ikke hadde hatt kilder til forskingen rundt dette. Rart ikke flere vet det. Har selv barn, og vil gjerne bort litt noen ganger, men med hensyn til babyen min, venter jeg til det ikke “går ut” over han. Som sagt sier jeg det ikke for å være slem. Kun med tanke på hva som er best for Leo. Som hun over her sa, så må man nesten bite det i det å vente litt med to dager fravær i noen måneder til. Men folk ser tydeligvis forskjellig på ting, og det er vel greit det også. Tross alt ikke mitt barn.

    9. Grunnen til at mor er viktigst for barnet når barnet er lite er jo mest på grunn av amming, hun ammer ikke og kan derfor dra bort litt

    10. Drit i all den forskningen, meste parten av det er bare bullshit anyways! Forskere tror de vet alt og best, newsflash!!!de vet ikke det! Mammaen kjenner barnet best og hvis hu føler det går bra med en helg, uke, måneds fri, så er det ho som vet best! Leo storkoste seg sikkert hos pappaen sin og eg ser ikke problem i å reise vekk litt! Har ingenting med å vere umoden heller, det som er umoden er slike kommentarer fra folk som ikke vet bedre selv! Så slutt å legg dere opp i andres saker!

    11. Herregud folkens. Det er ingenting som er galt med at Jessica reiser bort en helg. Se for dere dette scenarioet; Mor dør under fødsel, og barnet sitter igjen med pappaen. Mener dere da at han bare skal gi bort ungen til en dame da? Siden han umulig kan klare å ta vare på sitt eget barn et par dager?

    12. Tror dere Leo har tatt noe fysisk eller psykisk skade av å være med bare pappaen sin en helg? Som han kommer til å slite med når han blir eldre?
      Babyer har ikke begrep om tid. Men i tillegg så er Leo blitt såpass stor at han “klarer seg mer selv”. Han er ikke noe nyfødt spebarn som trenger kropp og nærhet fra mamma hele tiden, det går som regel over etter 3 mnd.
      Så hvis dere ikke drar fra barna deres er det helt ok, og det respekteres. Og hvis andre velger å reise fra barnet en helg, er også dette helt ok, og dette bør også respekteres 🙂 det trenger ikke forstås, men respekteres..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg