HVA HAR SKJEDD?

Helt siden jeg fikk barn har jeg følt at tiden har flydd fordi! Derfor, har jeg tenkt til å lage et innlegg hvert halvår for å oppdatere meg selv (og dere som henger like langt etter som meg) på hva som har skjedd. Høydepunkter, og litt tilbakeblikk!

Synes ikke dere også at 2015 har flydd forbi? Ikke for å skremme dere, men tenk at i dag er det kun 4 måneder igjen av året? Helt vilt. Jeg skulle vel egentlig gjort dette for to måneder siden, ettersom jeg tenkte å ha et høydepunkter -blogginnlegg for hvert halvår som går, men så glemte jeg litt av det, men her kommer i hvert fall høydepunkter fra januar til juni i år!

JANUAR 2015:

 

Vi hadde akkurat flyttet til en ny leilighet etter 6 lange måneder i en hybel på 20 kvm. Det var en stor lettelse, og vi flyttet inn 1 januar! Vi var superfornøyde, spente, og veldig glade. Jeg hadde allerede vasket alt tøyet til Leo sikkert 3 ganger til tross for at det var over 2 måneder igjen til termin, og jeg koste meg med innredning og gikk hjemme mens Fredrik gikk lange dager på skolen.

 Jeg tok det rolig med bloggen helt til 27 januar, hvor jeg startet for fullt, og hvor jeg daglig har oppdatert dere siden.

FEBRUAR 2015:

Jeg var på møte med min flotte kontaktperson i nettavisen/side2 rundt 18 (?) februar og ble side2/nettavisen blogger, med det også veldig lykkelig! Det var en stor drøm i oppfyllelse. Jeg sørget for at jeg sto på hardt med bloggen denne måneden for å vise at jeg var sterkt motivert for å fortsette med den gode blogginen min. Det følte jeg også at jeg fikk til. Jeg måtte selvsagt holde det hemmelig at jeg hadde vært på møte, men avslørte det etter hvert!

Vi handlet mye! Både til leiligheten og til Leo. Det første bildet av Fredrik ble også delt, og jeg skrev om den tunge tiden under graviditeten her på bloggen. Det ble veldig godt tatt i mot! (Takket være flotte lesere!)

Jeg fortalte dere at babyen kom til å bli født ved hjelp av keisersnitt, og mange spørsmål tikket inn! Vognen vi hadde bestilt kom endelig, og vi begynte å forstå at det nærmet seg med stormskritt. I starten av måneden gjorde jeg også mitt aller første intervju, og jeg var vilt nervøs! 

Jeg delte bilder av den daværende leiligheten vår!


Fredrik og jeg feiret også vår andre valentine’s day sammen, denne gangen var jeg veeeldig gravid!

Bodø sin lokalavis lage en sak om meg og et av mine mest leste blogginnlegg

MARS 2015:

Jeg ble mer og mer spent, og holdt det hemmelig når Leo skulle komme til verden. Jeg var livredd for at noen skulle avsløre den store nyheten før meg, og stengte derfor veggen min på facebook i samme slengen.

Jeg husker at når jeg gikk hjem fra butikken denne måneden så hadde jeg alltid så fryktelig vondt nederst i magen. Kanskje fordi jeg bar på tunge poser? Ikke vet jeg. Det var mye av grunnen til at jeg trodde han ville komme tidligere, da disse smertene var ekstremt vonde!

Jeg delte mine siste magebilder dagen før operasjonen, og prøvde sterkt å hinte til at NÅ var det like før. Det var det mange av dere som forsto 🙂

En sliiitsom måned. Mye stress, smerter, bekkenløsning, og en del telefoner til føden. Men Leo holdte seg inne han (til tross for at jeg hadde en fornemmelse om at han skulle komme tidligere), og 23 mars kom han endelig, etter mange måneders venting.

Jeg postet bilder av meg selv 1 uke etter fødsel, og det ble godt tatt i mot! Jeg hadde ikke gått ned mye, men valgte å drite i hvordan folk mente at jeg så ut. Jeg kom jo ikke til å se sånn ut resten av livet heller!

– Fødebagen! Lagde én til meg, én til Leo, og én til Fredrik.


 Vi reiste hjem fra sykehuset 27 mars, og gledet oss stort til hverdagen hjemme. Dagene som fulgte satte meg ut. Jeg ante ikke hva jeg gikk til, og jeg kjente at det sjokkerte meg på alle plan. Det var fortsatt en fantastisk fin tid, og vi gikk en del på kafé, tilbrakte en del tid med mamma som var på besøk, og prøvde ellers å venne oss til den nye tilværelsen som foreldre.

 

APRIL 2015

Vi begynte å få inn litt rutiner, og ting kjentes litt lettere ut. Det ble mye oppstyr rundt et innlegg jeg skrev  etter at jeg hadde fått mye kritikk for at jeg gjerne satt lettkledd i nærheten av Leo (Les innlegget HER) Det var generelt veldig mye aktivitet i kommentarfeltet mitt denne måneden, og svært mye engasjement!

Fredrik delte sitt første gjestinnlegg her på bloggen, og det ble godt tatt i mot! Da skrev han om hvordan det var å være pappa som 18-åring.

Fredrik og jeg gikk mange runder før vi helt i slutten av måneden bestemte oss for at vi skulle inkludere (og med det også, eksponere) Leo mer i bloggen. Inntil dette var det ingen bilder av Leo med ansiktet ordentlig synlig, og jeg var veldig påpasselig med hva jeg la ut av bilder av ham. Det er alltid to sider av en sak, også når det kommer til dette med eksponering. Generelt en måned jeg husker svært lite av, da jeg tror jeg tilbrakte store deler av måneden i ammetåka.

– Det aller første ordentlige bildet av Leo delt på bloggen!

Jeg fant ut at jeg plutselig hadde rast ned i vekt og gått ned 12 kg siden fødsel.

Dessuten var jeg for første gang i Gjøvik for å vise frem Leo til venner og familie! 

– Leo klar til å reise til Gjøvik!

MAI 2015

Jeg startet å by mer på meg selv gjennom bloggen. Jeg begynte å dele mer om meg selv, og ikke bare tanker som jeg hadde. Jeg dro til Oslo med søsteren og moren min for et lite hotellopphold, og det var kjempekoselig!

 

Senere ble det brått bestemt en tidlig morgen at jeg ville farge håret mitt blondt! Det gikk mildt sagt til dundas, og både dere og jeg fikk oss en god latter når jeg delte bilde av hvordan det så ut.

MEN, etter relativt kort tid med så mange forskjellige hårfarger i håret, dro jeg til frisøren, og resultatet ble overraskende bra:

En fæl opplevelse fant sted i den gamle opplevelsen, jeg sovnet fra en kokende flaske og våknet av brannalarmen som jeg kan takke gudene for at eksisterer.

Jeg feiret også 17 mai i Larvik for andre gang, men denne gangen ikke bare med Fredrik!

Jeg videoblogget for dere for aller første gang, og jeg slet med å få det til, selv om det omsider gikk! Jeg kom også med store nyheter: Vi skulle flytte til noe større! Kresen som jeg var ville jeg bare ha det aller fineste og nyeste, og da ble det slik. I slutten av måneden var jeg også i Gjøvik en tur.

Juni 2015:

Måneden startet med 17-årsdagen min 7 juni. Den tilbrakte jeg med den lille sønnen min og Fredrik! OG jeg fant ut at jeg var Norges største ungblogg, i aldersgruppen 0-17 år! Det var og er veldig stort for meg.

Jeg var i Sandefjord hos min venninne Marita, og tilbrakte litt tid med både datteren hennes og Leo sammen!

Jeg avslørte hele sannheten om hvorfor jeg ikke fødte naturlig. Den kan du lese HER. Ja, jeg hadde fødeangst. Det var en lettelse for meg å slippe å skjule det lenger.

Jeg startet med å planlegge Leo sin dåp, og lagde invitasjoner som senere ble sendt ut.

Vi hadde sett ferdig “Orange is the new black” Og jeg ble dødsforelsket i Ruby Rose, samt at jeg gråt over at det var lenge til neste sesong! Jeg fikk mange nye serietips av dere.

Jeg tenkte på familieforøkelse med å skaffe oss et dyr! Det gikk fort over da vi så at vi ikke kunne ha dyr i leiligheten vi leide i…

Leo og jeg var på stranden og koste oss. Det ble ikke mange strandturer, ettersom været generelt var så dårlig i juni. Trist, men sant. Vi prøvde å kose oss så mye som mulig når vi først var der, og Fredrik var ute med noen kompiser.


Jeg postet bilder av kroppen min 3, måneder etter fødsel! Jeg fikk mye kritikk.

 

Jeg var på babyshower til min flotte gravide venninne! Fineste Marthe.

Jeg avslørte med tungt hjerte at noen hadde ropt stygge ting etter meg på gaten. Jeg kom meg fort over det, men ville dele det med dere for å gjøre meg helt ferdig med det.

Leo lo for første gang på interiørbutikken KID her i Larvik! Det glemmer jeg aldri.

Fredrik la igjen en liten hilsen her på bloggen på bursdagen min, og samme dag var vi ute å spiste med moren og broren hans. Kjempekoselig!

Jeg innrømmet også at jeg vil ha en til!

Det ble også veldig mange deilige kvelder ute på bryggen for å spise god mat med familien min, som tilbrakte store deler av sommerferien sin her i Larvik. Vi nøt tiden, og juni gikk fort!

Okei, dette innlegget tok lang tid! Håper dere likte det, og en god tirsdagsklem sendes dere!

 

8 kommentarer
    1. Sitat: “Vi hadde akkurat flyttet til en ny leilighet etter 6 lange måneder i en hybel på 20 kvm”.
      Men i tidligere innlegg og poster så skrøt du jo over at dere hadde så fin og stor leilighet før dere flyttet også og jeg mener jeg husket at du en gang før skrytet hadde nektet at den forrige plassen var bare på 20kvm.
      Jmf kommentarfeltet i denne blogposten:
      http://jessicaenerberg.blogg.no/1437917288_omskjring.html#comment
      Anonym: Så du tror ikke jeg hadde klart meg uten bloggen? Hehe, bodde i fin leilighet lenge før bloggen tok av
      Du bodde i fin leilighet og flyttet til den stusselige på 20kvm som du nettopp flyttet ut av og til der du bor nu?
      Anonym: Bodde jeg nettopp på 20 kvm? Hæ?
      Jeg bodde på 73 sammen med samboeren min før jeg i det hele tatt begynte å tjene penger på bloggen.
      Da forstår jeg ikke hvorfor du klaget over at det var så lite plass der for noen innlegg tilbake, for 73kvm er mer enn nok til tre personer hvorav den ene er en baby.
      Anonym som postet innlegg klokken 23:14:
      Vi ville ha mer plass, så da ordnet vi oss mer plass 🙂
      ….
      Hva mer lyver du om, Jessica? Hvor pengene kommer fra kanskje?

    2. Anonym: Hei stalker!

      Jeg bodde i en leilighet på 73 kvm før bloggen tok av. Dit flyttet vi i Januar. Jeg fikk ikke en gang kontrakt med nettavisen før i slutten av februar. ERGO: Tjente jeg ikke på penger når jeg flyttet til den fine leiligheten.

      Hvor har jeg lyvd? Tror muligens du bare har misforstått grådig.

    3. Anonym: Det var når jeg først flyttet til Larvik i juni 2014 🙂 da var jeg jo bare en person, og trengte derfor i utgangspunktet ikke mer plass enn en liten hybel.

      Når det da kom frem at jeg var gravid, ville ikke Fredrik at jeg skulle gå gravid alene i hybelen, ettersom han fortsatt bodde hjemme hos foreldrene sine i Larvik. Dermed flyttet han inn, og vi letet etter noe vi kunne flytte til sammen. Det fant vi, og oppsigelsen vår var på noen måneder, dermed måtte vi vente til januar.

      Så da flyttet vi til den på 73 kvm i januar, og da tjente jeg ingen penger på bloggen.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg