TAKK FOR ALT…

Når Leo fyller 6 måneder denne måneden, så har Fredrik og jeg vært sammen i 2 år.

2 år. Det er lang tid det. Det er over to svangerskap. 730 dager, for å være nøyaktig.

– Sommeren 2013 

– Januar 2015

Jeg liker ikke å være klissete, så derfor skal jeg prøve å la være. Jeg er ikke den type jenta som trenger at alt skal være så himla romantisk hele tiden, og det tror jeg er mye av grunnen til at vi fungerer sammen i hverdagen. Du foretrekker heller av vi sitter i sofaen og spiser hver vår pizza mens vi spiller GTA, enn at vi drar alene på en romantisk restaurant med roseblader over alt, vin, og hele sulamitten, og det er noe av det jeg liker veldig godt med deg. Bare det å finne noe man setter ekstra stor pris på i hverdagen.

Jeg forventer ikke at vi skal få masse alenetid med en sønn på snart 6 måneder, og jeg forventer ikke at vi skal ha masse tid til å pleie forholdet i løpet av en dag.

Dermed blir jeg heller ikke skuffet om det ikke skjer, og jeg blir positivt overrasket om det faktisk skal vise seg en dag at vi har tid. Vinn vinn – situasjon, spør du meg.

 

Det har jammen ikke vært mange som har trodd på oss, og det er fullt forståelig. Å være sammen med gutten du møter som 14 åring i lang tid er ikke akkurat veldig vanlig, jeg ser jo den. Og jeg trodde heller aldri at når jeg begynte å snakke med deg på facebook i slutten av 2012, at vi noen år senere skulle bo sammen og i tillegg ha barn sammen!

Takk for at du orker meg. Klagingen min, temperamentet mitt, og det at jeg tar all plassen i klesskapet, og at jeg av og til dytter deg ut av sengen om natten. Takk.

Det sies at man ikke kan elske noen andre, før man lærer å elske seg selv. Men jeg elsker kun meg selv med deg.

Takk for alt hittil. Håper vi får mange fine år i fremtiden sammen!

20 kommentarer
    1. Så du begynte å pule da du var 14 år. Kanskje enda yngre også. Ikke rart du endte opp i SE & HØR som ung mor da. Freak Show.

    2. Jeg ser du har fått så mye kritikk i det siste. Bare ignorer det Jessica, stå på uansett hva folk forteller deg. Jeg har fulgt bloggen din siden starten og jeg er leser den fremdeles hver dag! 🙂
      Kjæresten min og jeg ble sammen når vi var 13, og vi er fremdeles sammen!:)
      Stå på fine, vakre Jessica!:)

    3. Du er veldig ung, du kommer til å merke om noen år at 2 år er ingenting. Jeg har vært sammen med kjæresten min i 3 år, (er en del år eldre enn deg da) og jeg regner ikke det som lenge :-)!

    4. 6 måneder? Herregud, tiden går fort! Husker det som om det var i går at han ble født, og han er ikke mitt barn engang!:o

    5. Jeg møtte min kjære ektemann som 14-åring, og vi har vært sammen siden. Å bli sammen tidlig kan være en stor fordel. Stå på! Dere kommer til å klare dette fint. Gratulerer med 2 år!

    6. “Det sies at man ikke kan elske noen andre, før man lærer å elske seg selv. Men jeg elsker kun meg selv med deg.”
      Det var så fint!

    7. Hehehhe.. Du er ung jente du..
      Jeg har vært ilag med min mann i 6 år.. Regner ikke det som lenge. Hehehe.. 20-50 år er lenge.

    8. Anonym: Hahah er det mulig! For en 17-åring er det lenge å ha vært sammen med noen i 2 år.

      Kommer an på alderen til vedkommende. 2 år sammen som 40-åringer? Nei, ikke så lenge. Men når du er ung og 17 år gammel så er jo det 2 år av de 17 årene du har levd.

    9. Gratulerer med 2 år! Utrolig koselig, stå på dere to. Ikke bry deg om de negative kommentarene og tilbakemeldingene. Håper at dere får mange fine år sammen 🙂
      Ukens blogg er på bloggen, meld deg på om du vil 🙂
      Ha en fin dag!

    10. Kjære deg, slik som du svarer til andre passer du ikke som psykolog.
      Du kan ikke le av andre sine meninger eller si at det er lenge for to sytten åringer eller annet alder å være.
      Det er forskjellige meninger om hvor lenge som er lenge. Alle par eller flørter møter tunge tider og da kan man spørre “er det ikke bra at vi holdt ut ” For noen kan to år være ingenting, uansett alder.

    11. Du kan ikke si at det ikke er lenge for 40 åringer å ha vært sammen i to år. Tenk om de må ha diskurtert hvor hvem sitt hus de skal bo og bli kjent med barnet til den andre fra tidligere forhold.
      Arbeidslivet står på spill og du må planlegge det. For førtiåringer kan to være lenge eller ikke lenge. Tenk litt mer. Du skal liksom være reflektert og mer moden enn de fleste på din alder sier du?

    12. Anonym: Hvor mange kommentarer skal du skrive under dette innlegget da? Ser ip adressen er lik 😉

      Vet du, jeg klarer ikke ta deg seriøst så lenge du ikke tørr å skrive navnet ditt en gang. Lavmål

    13. Jeg vet? Men ønsker å si mer. Greit nok, bare ta meg useriøse selv om jeg er anonym, ingen som sier man må si navn

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg