Her har du lykkejegeren din.

Jeg advarer mot sterke bilder.

Foto: Tv2.no

Jeg fant dette på TV 2 nyhetene sin Facebookside i går kveld. Om ikke bildet var nok i seg selv, så var hvert fall kommentarfeltet det.

“Alle bilder trenger ikke vises!” står det så fint, gjentatte ganger i kommentarfeltet. Tv 2 blir sterkt kritisert for å vise bilder som dette. Men hvorfor i alle dager skal vi skjermes for virkeligheten? Deres virkelighet, faktisk. For vi glemmer vel ikke at dette er virkeligheten til disse menneskene, eller?

Jeg håper du ser dette Carl I. Hagen. Her har du lykkejegeren din.

Sov godt i natt.

“You have to understand –

That no one puts their children in a boat, unless the water is safer than the land”

11 kommentarer
    1. De skal skjules fordi familiene ikke ønsker bilder av sine døde barn på nettet. Tror ikke du hadde synes at det var så veldig gøy at lille Leo var avbildet død oppskylt på en strand.. Bare en tankevekker

    2. Anonym: jeg er helt uenig med deg, jeg hadde ønsket at bilde av mitt døde barn skulle blitt vist, hvertfall når barnet dør av en så syk grunn. Vi må få opp øyene og ikke være så trangsynte og begynne å hjelpe NÅ!!! Tenk om det hadde vært oss med barna våres i armene..

    3. Har så smått fulgt blogger din en stund og syns du gjør en veldig fin jobb☺ Beundrer hvor flink du er å hvor sterk du er som ikke blir revet med i disse anonyme kommentarene!
      Men det har seg sånn at jeg klarer ikke å ikke kommentere det lengre, hvorfor kan man ikke støtte opp og skryte av blogger i stede for å rakke ned og alltid ha noe negativt å si?! Hvilken glede får du som ikke engang tørr å skrive ditt navn og stå for alle disse meningene du kommer med. Rett og slett feigt!!! Er ikke rart det blir krig i verden når man bare har negativ fokus og sjalusi å komme med.
      Stå på videre og kos deg masse med babyen din😊

    4. Nå har dem begynt å sultestreike også, ser du ikke hvordan dem har oppført seg etter at dem ikke fikk ta toget videre til Tyskland? De nekter allerede nå å følge lover, hvordan skal det da se ut i fremtiden?
      Kopiert fra Ole Hovengen “Når jeg tenker på flyktninger tenker jeg på folk som forsøker å redde livet. Enkelt husly, mat men først og fremst fred. Når kravene strekker seg så langt ut over disse grunnleggende behovene, at man velger å passere det ene trygge landet etter det andre, ser jeg ikke en flyktning, men en velferdsmigrant.”

    5. Kjenner jeg blir tårevåt hver gang jeg ser disse bildene av uskyldige mennesker! Håper akkurat som deg at Carl I. Hagen ser dette! Håper at hans meninger kan endre seg; for disse uskyldige menneskene trenger all den hjelp de kan få!

    6. Vi gikk igjennom en avisartikkel på skolen for noen dager siden hvor overskriften lød slik “båtflyktninger er ikke lykkejegere, de er livsjegere”
      De flykter for å finne ett liv, sitt liv som de mistet blant kriger og annet tull. Må si den traff meg midt i hjerterota! <3

    7. Jeg skjønner ikke at dere bryr dere om ham.Det mange som dør i Syria og andre steder men ingen bryr seg om dem.Men når han lille gutten dør så er det liksom verdenumdergang.Er ikke rasisme altså men sier min mening.♥

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg