EN GANG MÅ VÆRE DEN FØRSTE!

Hei dere!

Gjett hva? I dag har Leo fått smake ordentlig på noe annet enn morsmelk og morsmelkerstatning! Han fikk pæremos, og likte det kjempegodt, men han fikk bare smake litt da. Det var så morsomt å se hvordan han reagerte på å få smake noe helt nytt. I kveld skal han få bittelitt grøt, og sist gang jeg prøvde (da tok jeg nemlig bare litt grøtpulver i melken hans) var det nok ganske hardt for magen hans, for han var veldig urolig den neste natten. Derfor gir jeg bare litt og litt for hver dag som går, og så følger jeg med på hvordan han tar det.

Ellers ble jeg godt tatt i mot på Gjøvik her i går kveld! Mamma, Leo og jeg var ute til lunsj tidligere i dag, og vi har ellers lekt med Leo og han har fått store mengder oppmerksomhet, noe han alltid får når vi kommer hit. Kjempekoselig! Akkurat nå er han veldig trøtt, så jeg skal straks legge han så han får hvile litt før jeg tenker meg å nettshoppe litt høstklær!

God mandag til dere!

– Følg meg på Facebook HER

18 kommentarer
    1. Er lurt å begynne å gi de små grøt på morgenen, så hvis de får vondt i magen så går det ikke utover nattesøvn 🙂

    2. Heia :), har fulgt med på bloggen din kjempe lenge å synes det er interesant å følge med på ka dokk gjør.
      Syns dokk er kjempe flinke foreldre, å stå på!

    3. Bruk Malt i grøten og i morsmelkerstatningen, så går det nok bra med magen 🙂 og gi svisker i 4 mnd glass 🙂 er spennende å se når barna begynner å spise noe annet enn melk 🙂

    4. Så fin lille Leo er! <3 Er så spennende når de små skal prøvesmake noe nytt. :-))
      Hvilket kamera bruker du?
      Mange varme klemmer til deg og lille Leo fra meg og Emily! :-)) <3

    5. For en fantastisk nydelig unge! Han har utrolig vakre øyne som lyser opp 🙂 alltid morsomt å se de smake på noe nytt 🙂

    6. Bland sviskemos i grøten 🙂 Hjelper her. Eller malt, men det har jeg ikke så mye erfaring med. Siste måltid her er melk, så hun ikke blir hard av grøt (og kosen 🙊).

    7. Malt ekstrakt er veldig kjekt, anbefaler det : )
      Og plast skjeer : ) men det vet du sikkert ^^
      Er så morsomt når de små begynner å smake på litt annen mat : p

    8. Det er veldig vanlig at barna blir urolige av grøt på kveldstid den første tiden. Det går over etter en uke eller to. De må bli vant til det, så går det over 🙂

    9. Ett lite tips gi grøt på dagtid, kan bli veldig tørst av det, og siden han reagerte med har mage sist, det enda lurere og ta det på dagtid i starten 😊
      Synes du er flink 🙂

    10. Så utrolig søt han er 😊❤️ hvis du vil kan du følge meg på instagram -> LisellStensson 😊❤️ Hadde vært veldig koselig 😊❤️

    11. Helt vanlig at de blir urolig i magen av grøt. De har mage på størrelse med et egg kanskje mindre, den har aldri fått annet enn flytende før. Ei lita teskje maltekstrakt (skal ikke stå i kjøleskap) i grøten er lurt. Står sammen med vitaminer og sånt på dagligvare, og er faktisk anbefalt av helsesøstre ved hard mage. Pære kan og hjelpe på hard mage, men vær forsiktig med å introdusere for mye nytt på kort tid.

    12. Våres datter ble også hard i magen da vi begynte med grøt på kveldene. Men det finns en grøt med svisker og den er kjempe bra! Den gjør hun ikke hard i magen så den gir vi hver kveld 😊

    13. Jeg må si jeg blir ekstremt imponert over deg 🙂 DU er jammen en flink mor! Er stadig innom bloggen din.
      Jeg har i dag skrevet et humoristisk innlegg på bloggen om hvordan det er å være småbarnsforeldre og for en kvinne gravid. Jeg har fått god respons og om du ønsker og føler for det ta gjerne en titt – håper jeg kan få deg til å smile en gang, da er målet mitt nådd 🙂
      Ha en god dag videre 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg