JEG ER SÅ STOLT!


Åh, i dag er jeg så ufattelig stolt av lillegutt!

Jeg har brukt en del tid på å lese litt for meg selv, og litt for Leo fra «spedbarnsboken» som vi fikk på sykehuset når Leo ble født, og der står det mye om utviklingen hans fremover. Det er små beskrivelser om hva som er vanlig fra måned til måned som barnet vokser. Jeg har lest på hva som er vanlig for de små å kunne når de er 7 og 8 måneder, og jeg innser at Leo kan mye av dette allerede!

7 måneder:

Rulle fra rygg til mage: Dette har han gjort lenge allerede!

Griper etter føttene og flasken sin selv: Dette har han også gjort lenge allerede! Han elsker føttene sine, og vil gjerne holde flasken selv (selv om han ikke klarer å holde den alene så lenge)

Reagerer på navnet sitt: Det har han gjort siden han var hvert fall 5 måneder!

8 måneder:

Skifter gjenstander/leker fra den ene hånden til den andre: Dette lærte han seg forrige uke!

Sitter alene uten støtte: Gjort siden han var 5 måneder og to uker gammel!

“Irriterer” deg bevisst for å være morsom: Dette eelsker han å gjøre når vi skal for eksempel ta på sokker. Med en gang de er fremme spreller han med beina og river dem av seg, for å så le etterpå. Spesielt når han ser at jeg blir oppgitt fordi han må ha på sokker når vi skal gå på tur! Haha!

Det er selvsagt mye han ikke kan enda, men jeg gleder meg så mye over alt han kan og alt han lærer. Vi øver på å snakke sammen hver dag, jeg leser for han, og vi synger. Jeg måtte bare ha noen å skryte til, dere som selv har barn vet jo hvor utrooolig stolt man blir ♥ 

Del gjerne i kommentarfeltet om du vil skryte litt av babyen din du også! Det er så morsomt å høre om hva de små kan!

God søndag til dere!

11 kommentarer
    1. så flink han er du har al grunn til å være stolt 🙂
      sånn var babyen min å på samme alder i dag fyller ho 1 år ho kan gå med støtte, rundt bordene og reiser seg uten støtte 6 tenner har ho fått sier flere ord som hællæ ( hei ) hade, mamma,pappa, borte , tetei, tante 🙂

    2. Oi, skjønner godt at du er stolt! Han er jo kjempeflink! 🙂 Sønnen min som er en dag yngre enn Leo er også kjempeflink til å sitte selv og “stå”, men han er ikke så gira på å flytte på seg når han ligger på gulvet enda, men alt til sin tid 😀 Er så utrolig mye spennende som skjer hver uke synes jeg, nesten vanskelig å henge med! Hihi! Vi er heldige! Ha en fin søndag <3

    3. Monica: Ja, han er det! 🙂

      Åh, så herlig! Og så flink!! Helt enig med deg, det er så spennende og givende å følge med på utviklingen til de små <3 og du har rett, vi er kjempeheldige begge to!
      Ha en fin søndag du også <3

    4. Følger ikke med på den, for hun har gjort alt før hun skulle i følge boka… Eneste er vel at jeg kjente tann i går 🙂 6 måneder tre dager etter Leo 🙂

    5. Min lille på 9 uker rullet fra mage til rygg i går, samt at han begynte å le skikkelig høyt og det er såå herlig, men litt “trist” at de vokser så fort. Lille Leo er såå søt💙💙

    6. Gud så utrolig pen du er når du smiler med tennene, blir en helt annen person :O Stå på, du er en fantastisk mamma

    7. Bittelille nurket mitt på 8 mnd har begynt å stå oppreist allerede, og har gjort alle tingene du skrev om over laaaang tid! Tiden går aaalt for fort 🙁

    8. Tantepia her holdt flasken med føttene lenge før hun nådde den alderen Leo har nå!! <3 <3 Artig å se hva de lærer og hvor mye de forstår allerede veldig tidlig!!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg