JEG ER IKKE VELLYKKET

Jeg er en 17 år gammel mamma uten utdannelse, annet enn ungdomsskolen.

Den setningen er alt som skal til for å svare på spørsmålet “Er jeg egentlig vellykket?” 

Men det er i følge samfunnet vårt.

Jeg er vellykket. Jeg har klart det som faktisk betyr noe for meg her i livet: det å tørre å gjøre akkurat hva man vil, uavhengig av hva andre måtte mene om det. Jeg er ikke vellykket fordi jeg ikke har utdannelse (enda), jeg er vellykket fordi jeg er fornøyd med livet mitt. Jeg elsker det livet jeg lever, jeg er god mot de rundt meg, og jeg gjør alltid mitt beste. Jeg er vellykket fordi jeg har klart noe helt på egenhånd, jeg har båret frem et barn i en alder av 16. Jeg er stolt av meg selv.

For meg handler ikke det å være vellykket om hvor lang utdannelse du har, om du har mange venner eller om du er administrerende direktør i et stort firma. For meg er det å være vellykket å ha utrettet noe, å ha klart noe selv. Å ha klart å være ærlig mot seg selv, og å ha levd et liv man kan stå inne for i ettertid.

Og at samfunnet tenker det motsatte fordi jeg ikke har mastergrad, det er faktisk helt greit.

For vellykkede mennesker har nok med å bruke tiden sin på de som gjør livet verdt å leve.

6 kommentarer
    1. Fantastisk innlegg! Skal jeg være ærlig så har jeg ikke tenkt over det slikt før, og du har rett! Du er moden og flink blogger. Fortsett slikt, du er god!

    2. Jeg har heller ingen utdannelse enda, droppet ut av vgs, pga årsaker. Går nå på skole. Man trenger ingen utdannelse for å være vellykket. Man kan lykkes på så mange andre ting. Du har lykkes med å være en god mor for Leo og en god kjæreste.

    3. Veldig bra innlegg, du har så utrolig rett! Dessverre er det ikke mange som tenker like klokt når alt kommer til alt, takk for dagens visdomsord!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg