I STELLEVESKEN

Hei dere!

I dag tenkte jeg å vise dere hva vi har i stellevesken vår! Dere som har fulgt meg en stund vet at jeg skrev et likt innlegg tidlig i mars før Leo kom til verden, så det er litt morsomt å se hva jeg eventuelt har byttet ut eller lagt til av ting som jeg har funnet ut at vi behøver i stellevesken.

Antibac ♥ våtservietter ♥ hårbørste ♥ den fantastiske kremen som jeg har fortalt om tidligere ♥ sinksalve ♥

Flaske med 210 ml vann ♥ to gulpekluter ♥ morsmelkerstatning ♥ frukt smoothie ♥ ferdigblandet mme i tilfelle jeg har glemt pulveret (noe jeg stadig vekk gjør!) ♥

tre eller flere bleier ♥ body/genser ♥ ekstra lue ♥ smekke ♥

Ekstra bomullsdress ♥ ørepropper til lange trilleturer hvor Leo sovner ♥ småpenger til drikke etc ♥ biteringer ♥

På sommeren har vi også med stelleunderlaget som fulgte med veska, men nå om høsten/vinteren skifter vi ikke på han ute uansett, så da bruker vi stellerommene på kjøpesenterene eller hvor enn vi skulle befinne oss!

Når det kommer til stellevesken er den med tiden blitt ganske slitt, og jeg vurderer å kjøpe en ny om noen måneder om den blir noe særlig mer slitt. Vi har jo brukt den flittig for å si det sånn, så jeg er egentlig ikke overrasket! Annet enn at jeg er overrasket over at den ikke har blitt mer slitt enn den er, så mye har vi faktisk brukt den 🙂

Hva har dere i stelleveska? ♥

17 kommentarer
    1. Ville brukt eget underlag når man steller på offentlige stellebord jeg altså…. Tenkt all den dritten man ikke ser….

    2. Håndkle!!! Hadde aldri lagt snuppa på stellebordene på sentrene 🙂 Ellers går det i bleier, våtservietter, grøt i små beger (avent), termos med varmt vann, drikkevann, skål/skje, fruktposer, antibac, bæsjeposer (brukes mye!) og ekstra skift (body, strømpebukse, lue).

    3. MME, flasker, tutekopp med vann, våtservietter, gulpekluter, ekstra sett med tøy, sinksalve, nesedråper, termometer, Paracet stikkpiller, et sett med varmere klær, helsekort, stelleunderlag, et ekstra teppe og lommeboka mi 🙂

    4. kjøp sånne “engangs” underlag på libero. Geniale å ha i stelleveska! Vi har det, bruker de helt til de blir grisete. (Tiss eller bæsj) ig tar så en ny.. (Er 5 stk i oakken eller noe) anbefaler også å kjøpe sånn dispenser til mme pulveret, så slipper du hele boksen! 🙂 og du..? Kan du si hva den fantastiske kremen heter =P

    5. Hei, i tilfelle du ikke er klar over det så skal ikke Hipp 2 brukes som morsmelkerstatning, den skal kun brukes som supplement til vanlig mat (dette er ifølge hipp sine egne hjemmesider). Vet ikke hvorvidt du kun gir dette ved siden av mat til Leo, men ville bare gi beskjed i tilfelle du ikke var klar over det. 🙂 Har selv en guttunge som er like gammel som Leo, så måtte sjekke hva jeg skulle bruke selv. 😉

    6. Anonym: Hei du!

      Ja, det var jeg klar over 🙂 Han får grøt, tran, smoothie, og annen mat ved siden av! Men tusen takk likevel! Åh, så koselig at du har en liten en på samme alder!
      Klem!

    7. Du må aldri finne på bruke stellebordene ute (kafer)kjøpesenter
      E du klar over kor stor bakteriebombe dette er? Hadde ikke lat mine barn verre på den for si d sann lille tuppa mi som er stor nå hun blei sjuk (diaré og oppkast ) når hun var rundt Leo sin alder og det var tarmbakterier fra andre barn som hun hadde fått på hendene sine så putta dem i munnen fordi jeg brukte offentlig stellebord uten og tenke over det.

    8. Det vi har i stelleveska er pulverdispenser til nan, flasker med avkjølt kokt vann, termos med kokt vann, en annen liten termos, kluter, bleier, våtservietter, stelleunderlag, våtservietter, ekstra skift, en krem, mini-søppelposer, smukker, ekstra varmt tøy og antibac. Tror vi har med litt mer, men er det jeg kommer på i farta. Er litt ekstra man må ha med når man bruker mme, heheh 🙂
      Og forresten, tror hun har fått det med seg nå det med stelleunderlag, dere trenger ikke gni det så veldig inn. Dessuten er det heller ikke noe som angår dere. Er lov til å komme med tips, men mer enn det trengs ikke.

    9. Det finnes sånn pulver boks (som flere gar nevnt), bl.a. en fra Avent, koster under 100 kr, som du kan dosere opp pulver på forhånd, så slipper du ta med hele boksen 🙂

    10. Ser at noen har sagt at hipp2 kun skal brukes ved siden av annen mat, dette er feil. Hipp2 heter tilleggserstatning pga at lovverket sier at det ikke kan hete morsmelkerstatning. Hipp2 skal brukes til barn over 6mnd både ved siden av annen mat, men kan også brukes som et fullverdig måltid alene. Dette er sjekket opp med hipp sin egen helsesøster.

    11. Jeg må spørre jeg også😛 Hva heter den fantastiske kremen? Jeg har en sønn på 5,5 månede og syns det er så koselig å følge dere😊

    12. Hei! Anonym 1 ang. hipp her. 🙂
      Jeg skrev en mail til Hipp jeg også og fikk samme svar som anonym 2. Så da brukte jeg visst feil mme til sønnen min. Bra vi kan lære av hverandre! 🙂 Takk for koselig blogg forresten, kjekt å følge med når vi har jevngamle sønner. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg