DAGENS HØYDEPUNKT

Åh, jeg må innrømme at jeg aldri trodde jeg skulle si dette, men… Jeg tror faktisk jeg begynner å bli et morgenmenneske.

Hver morgen når Fredrik drar på jobb våkner også Leo, og Fredrik flytter ham over i vår seng, danderer med puter og dyner slik at det blir umulig for ham å dette ut, og så ligger vi og koser og drar oss litt i sengen før vi står opp ordentlig. Det er så utrolig koselig å våkne opp til et lite ansikt som er like blid morgen etter morgen ♥

Noen dager glemmer jeg litt at Leo ligger i sengen min når jeg våkner, så det hender at jeg skvetter skikkelig når jeg våkner! Haha, jeg er så utrolig fjern når jeg er i halvsøvne. Leo synes tydeligvis at det er hysterisk morsomt at jeg skvetter da, så da gjør det egentlig ikke så mye!

Fredrik kom hjem for en liten stund siden nå og har brukt tiden på å kose med sønnen sin! Det er så godt å se dem sammen, og jeg merker virkelig hvor glad Leo blir for å se pappaen sin etter en lang dag hjemme med meg! Vi har gått tur i dag, ryddet, og selvfølgelig kost oss masse i dag tidlig før vi sto opp.

Uff, husker jeg alltid synes at tirsdagene var verst før jeg fikk barn! Nå glemmer jeg litt hvilken dag det er, jeg prøver bare å nyte tiden fullt ut i permisjon med lillegutt! Håper dere har hatt en god tirsdag. Nå skal jeg få lekt litt med Leo, og så skal vi spise litt middag sammen alle tre før Leo tar luren sin! 

Snakkes senere i dag! ♥

6 kommentarer
    1. 06.10.2015 kl.15:31
      hei Jessica! Har et veldig viktig spørsmål! jeg er 16 selv, 17 om en måned. da jeg sa til jordmor at jeg ville søke engangsstønad, sa hun at barnevernet ville melde seg inn fordi jeg er under 18. Hun sa det skjer med alle gravide under 18, var dette med med deg også? Blandet de seg inn om du ville søke engangsstønad?

    2. Anonym: Hei! Det er helt feil, har ikke skjedd noen av de jeg kjenner (har god kontakt med veldig mange unge mødre/gravide) og det stemmer ikke i det hele tatt. Du kan gjerne vise denne kommentaren til jordmoren din også, om du vil det.

      Jeg søkte engangstønad selv fordi jeg ikke hadde hatt jobb de siste 6 månedene, for da har du nemlig krav på det. Veldig rart å sette opp en slik ordning om barnevernet skulle kobles inn i alle som benytter seg av den.

      Dessuten, det finnes voksne damer som ikke har rukket å få seg jobb enda når de blir gravide (innvandrere eller de som har vært sykemeldt over en lengte periode) og de blir ikke meldt til barnevernet de heller. Utrolig rar påstand. Jeg har aldri vært i kontakt med barnevernet selv om jeg mottok engangstønad som 16-åring.

      Klem til deg.

    3. Tusen takk Jessica! Jeg viser gjerne til jordmor, for å vise at det hun sier ikke stemmer. Når det kommer til sånne ting blir man veldig bekymret for sitt barn ..

    4. Anonym: Det forstår jeg veldig godt, og synes det var unødvendig av jordmoren din å si dette til deg.

      Et raskt google-søk viser dessuten at selv om mange av mødrene som mottar engangsstønad er unge, så er også en andel av dem voksne damer. (Hentet fra NAV.NO)

      Det er uansett ikke riktig å oppgi opplysninger som dette om man ikke er 100% sikker på at det man sier har rot i virkeligheten. Jeg håper og tror at jordmoren din bare ikke har sjekket dette ordentlig opp, og at hun antok litt. Mulig en blanding med at hun ikke har mye erfaring med yngre mødre.

      Stå på! Barnevernet skal IKKE kobles inn av den ene grunnen av at du mottar engangsstønad, uansett om du er under 18 eller ikke.

      Bare hyggelig!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg