EN FØRSTE GANG FOR ALT…

I dag har vi vært på badeland i Langesund! Det var Leo sitt første møte med ordentlig bading, annet enn i baljen sin hjemme. Superkos!

Jeg følte meg for første gang på lenge skikkelig fin i bikini, og det var veldig godt å kunne gjøre. Det er jo tross alt ikke mer enn 7 måneder siden jeg bar på lille Leo i magen! Jeg gjorde så godt jeg kunne med å skjule kroppen her på bildene siden jeg vet at ganske mange føler seg støtt om jeg viser kroppen min på bloggen. Jeg har hatt noen runder med meg selv hvor jeg har tenkt på dette, men jeg må jo innrømme at jeg synes det er dumt at jeg skal måtte gjemme meg bort fordi jeg ikke ser ut som gjennomsnittskvinnen.

Vi badet, spiste og hadde det kjempekoselig! Leo var litt skeptisk til vannet i starten, men plutselig plasket han rundt, lo og hygget seg. Jeg satt hele tiden ved ham og passet på, det gjorde han nok litt ekstra trygg! Han synes det var kjempespennende og satt for det meste med store øyne og kikket på alt inne i hallen også, han er jo veldig nysgjerrig på andre barn og smiler masse når han ser noen. Han ble nok litt sliten av all leken i vannet også, for han sovnet godt på veien hjem i bilen. 

Det blir garantert ikke siste gangen vi drar, og vi gleder oss allerede til neste tur! ♥

51 kommentarer
    1. Så koselig! Leo har nok hatt en perfekt dag! Var der flere ganger da ungane var små – supert for både barn og voksne der! Håper du slipper tette kommentarer om bikini osv….. du fortjener kun det beste! 🙂 🙂 🙂

    2. Så gøy at Leo trivdes på bading!! 😃 💙💙
      Jeg fikk være med tantegutten min og mammaen på babysvømming i oppvarmet baseng en gang, da var Julian 8 1/2 mnd og det var kjempegøy!!! 😃💜💜👍
      Jeg synes du har en flott kropp Jessica og du skal ikke gjemme den bort, det er slik du er og at det synes på kroppen din at du har bæret frem og født barn (jeg kaller også keisersnitt fødsel), det er bare flott!!! 💗💗💗 Blir folk støtt av at du viser bilder av deg selv, er det de det er noe i veien med, ikke deg!!! 😃👍💙
      Stå på, du er en fantastisk mamma for Leo, til tross for din unge alder!!! 💗💗💗

    3. Ser kjempe kjekt ut 🙂
      En liten ting om bikini-en din er at selve bh-en ser litt for liten ut når det tyter litt bryst ut hos deg,men eller trenger du ikke å være flau over kroppen din 🙂 snes den var kjempe flott..
      Sønnen min på snart 4 har enda ikke vært i badebasseng i en hall før. 😛

    4. Du må få lov til å ha en fin kropp! Selv har jeg født 2 barn, og det kan man se på kroppen. Ble gravid med datteren min i slutten av 10ende klasse, og fikk hun når jeg gikk på 1 VGS 22 mars faktisk, hehe. Men jeg blir ALDRI sjalu på om andre har en finere kropp enn meg….. :))))

    5. Synes det er værre at du verken vasker eller setter opp håret når du er i en offentlig svømmehall enn at du viser skviste pupper :p

    6. Anonym: Så morsomt å høre at du har vært i (nesten) samme situasjon som meg! Og morsomt at hun også ble født i mars 🙂 Jeg har jobbet hardt for å få “tilbake” kroppen min, og er veldig fornøyd nå! Men uansett hvordan man ser ut etter man har født barn så skal man være stolt <3 God klem til deg

    7. Anja: For øvrig: jeg mener å ha lest at gjennomsnittskvinnen i Norge bruker 38-40 i klær. Jeg bruker 32-34. Absolutt ingenting stygt ment mot de dom bruker større størrelse i klær enn meg, men fakta er jo at vi er forskjellige.

      Klem. Håper du har en bra kveld!

    8. At man bruker forskjellig størrelse i klær kommer an på mye da. Høyde og klærne er to eksempler. Jeg er høy og slank, men likevel må jeg kjøpe 38 noen ganger. Størrelsen på kroppen min tilsier at jeg er xs, men fordi jeg er lang trenger jeg lenger klær.
      Men for all del, hold deg til det du har lest 🙂 Fine bilder da. Vi var å bada for tre måneder siden ca., da hun var 3 mnd. Haha.

    9. Hva har du gjort for og få “tilbake” kroppen din, siden du har jobbet hardt for den? Har du trent og endret på kostholdet? Lurer på det fordi jeg sliter med og få tilbake min kropp etter forholdsvis 2 tette fødsler… Trenger tips! Du er ei flott jente:)

    10. Anonym: Så klart, det har du rett i! 🙂 Men jeg vil fortsatt ikke påstå at jeg som bruker helt ned i 32 er gjennomsnittlig. Synes det er ganske provoserende å si mot de som er større, dessuten stemmer det overhode ikke. 🙂

      Tusen takk! Alltid koselig å bade 🙂

    11. Hei. Neste gang vil jeg anbefale dere fritidsparken I skien. Enda finere og nyere med flere gode varme basseng. 🙂

    12. For meg ser du helt normal ut, slik som veldig mange gjør etter en fødsel. Men for all del, bra at du har selvtillit.

    13. Anja: Kan du svare meg på hvor du har sett kroppen min da? Synes det er rart ukjente mennesker som aldri har sett meg i bikini i virkeligheten kan uttale seg om hvordan kroppen min er, men jaja 🙂 Jeg ser den hver dag og er veldig forbøyd hvordan jeg har trent kroppen min til å se såpass bra ut. Tja, jeg vet jo hvordan jeg ser ut, og jeg vet at mange aldri blir forbøyd med kroppen sin etter fødsel, og at man ikke føler den er som før. Derfor føler jeg meg heldig 🙂 Dessverre står janteloven så hardt her i Norge, det ser man jo på svaret ditt her (slik jeg tolker det)

    14. Du må ikke tolke alle kommentarer som ikke har hundre smiletegn bak seg som negative. Jeg sa at jeg syns du ser helt normal ut på bildene du legger ut. Hverken for tynn eller den andre veien. Så for meg er du gjennomsnittskvinnen. Det er du som tar det negativt, noe det overhodet ikke er. Så lenge du er fornøyd med deg selv, så er det det viktigste.

    15. Anja: Dette blir for dumt, det at du ikke skriver “hundre smiletegn” har da nada med saken å gjøre. Aner ikke hva som er “normalt” etter din skala, men jeg var rimelig sikker på at gjennomsnittskvinnen ikke brukte 32 eller 34 i klær.

      Håper du er klar over at kommentarene dine kan få noen til å føle seg dårlig, i og med at du mener at dette er normalen.

      Det er aller viktigst at jeg selv er fornøyd, – det er helt riktig. Og det har jeg jo allerede skrevet at jeg er, så kan vi ikke la det være med det? Du har tross alt ikke sett meg andre steder enn på bloggen.

      Jeg er ferdig med denne diskusjonen nå, i hvert fall. Håper søndagen din blir bra 🙂

    16. Hei 🙂 jeg synes det virker som du har en veldig fin og trent kropp (selvfølgelig ikke så veldig lett å se utifra disse bildene her, men uansett). Jeg tror allikevel det Anja mener ikke er at din kropp ikke ser veldig bra ut, men at den er innenfor det som blir sett på som “normalt” av samfunnet. ikke nødvendigvis den kroppen de aller fleste kvinner faktisk har, men det som blir sett på som normalt. Vet selvfølgelig ikke, men det var sånn jeg tok det 🙂

    17. Hvor man har sett kroppen din? Ehm…du har vell lagt ut et par bilder både her og på insta. Du er verken tynn eller feit, men akkurat passe og helt normal. Så ja, all grunn til å være fornøyd har du, alikevell vil jeg si det er feil å påstå at du ser bedre enn normal ut, for normalt er jo det fineste.
      Ha en fin natt 🙂 Klem

    18. Nå må jeg bare flire litt. Jeg mente aldri noe negativt med mine kommentarer. Det jeg mente var at jeg tror ikke at så mange hadde reagert hvis du hadde lagt ut bilder av deg i bikini dette pga du ser sunn og normal ut. Det ville i såfall vært positivt mener jeg da. Bilde av en helt normal ung jente i bikini. Så du tolket noe som var positivt til noe negativt. Da var vi ferdig med denne saken, flott.

    19. Haha, hvor vi har sett kroppen din? Du har jo lagt ut en god del mage bilder, så skjønner ikke helt hvorfor du spørr om dt. Men faktisk så ser du mye anneldes ut i virkeligheten enn de bildene du legger ut.. Du er verken tynn eller tjukk, du er på normalen og vertfall etter en gradivitet;)

    20. Og sånn foressten, bare et tips. Tror det hadde sett litt bedre ut om du hadde droppet å ta akuratt en bikini med push up i, får det såg ikke så veldig bra ut:) har den bikinien selv så vet derfor hvilken det er. Så siden du skriver at du føler du må “sjule” kroppen din, hvor mangen bilder synst du det blir normalt å legge ut av kroppen sin på en mammablogg? Eg synst du deler nok, hehe.. Virker som om du mener alle blir sjalue på deg.

    21. Virker som at du skal ha det til at du er mye tynnere enn det du er og at du vil at alle skal si det samme. Selv om du bruker 32 og 34 i klær nødvendigvis ikke under normalstørrelsen på kropp

    22. Anonym: Hvis det er så viktig for deg å få ytret meningen din så kan du vel i det minste tørre å skrive navnet ditt så jeg vet at du står for det du sier?

      Beklager at dette var den eneste bikinien som kunne minne om en som passet meg etter jeg gikk gravid. Beklager at jeg ikke kunne dra på kjøpesenter klokken 11 om morgnen for å kjøpe meg en ny bikini da ingen andre var i nærheten av å passe. Hadde jeg ikke postet noen bilder av meg selv med Leo fra denne dagen, så hadde det også vært galt.

      Mener IKKE at alle er sjalu på meg, og kan ikke fatte hvor du leser dette. Jeg skriver kun hva jeg har blitt fortalt indirekte tidligere: at siden jeg ikke ser ut som gjennomsnittskvinnen så bør jeg skjule kroppen min i tilfelle noen skal kunne føle seg dårlig av å se på at jeg Jar trent kroppen min tilbake, noe de da selv ikke har klart.

      Synes jeg deler nok? Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det, kan du forklare nærmere hva du mener? Jeg bestemte meg jo for å dele nada bilder av kroppen min på grunn av dette med at folk føler seg støtt. Jeg vil jo ikke bidra til å få noen til å føle seg dårlig, dermed har jeg gjort det veldig klart at det kan dukke opp bilder av kroppen min på instagram slik at de styrer unna å titte innom der. Også fordi jeg gjerne viser at jeg er stolt over hva jeg har oppnådd, til tross for at sønnen min ble født for et halv år siden.

      Jeg kan selvfølgelig ikke styre hva dere som leser bloggen min tolker ut av alt jeg skriver, men dette er i hvert fall det jeg mener. Jeg har en godt trent kropp og jeg har jobbet hardt for den. Du må gjerne uttale deg om hvordan kroppen min ser ut, men de siste bildene postet av kroppen min uten klær her på bloggen ble postet for over 3 måneder siden. Det har skjedd ting siden den gang, og jeg finner det veldig rart at ukjente, fremmede mennesker skal fortelle meg hvordan kroppen min er når dere kun ser den her med klær på.

      Bare la meg være stolt. Skjønner ikke hvorfor det skal være så ille å være litt fornøyd. I samfunnet vi lever i nå er det mer akseptert å si at man ikke er fornøyd med kroppen sin, enn at man faktisk er det.

      Jeg bærer ikke nag, og setter stor pris på at du tok deg en tur innom bloggen min, men jeg vil selvfølgelig svare når ting jeg ikke mener er rett blir skrevet i åpent kommentarfelt 🙂 Håper den kommende uken blir bra!

    23. Heisann, ser janteloven regjerer høyt her. Blir trist av at du ikke tørr å legge ut bilder av deg selv når du er fornøyd med hvordan du er (skjønner det er ubehagelig når du er i bikini, men generelt i hverdagen). Ikke tenk på hva andre sier er “støtende”. Jeg ville synes det var skikkelig motiverende å se hva som er mulig å oppnå 6 mnd etter graviditet. SÅ – drit i å ta hensyn, det vil gjøre mange GODE lesere glade. Dette er DIN blogg, du skal få gjøre det du vil med den 🙂 Det er tross alt det ekte og uretusjerte som vinner til slutt, uansett hvilken fasong man har (håper jeg).Stå på, stor klem

    24. Mener ikke de bildene du la ut for 3måneder siden, men at eg har sett hvordan du ser ut i virkeligheten;) å hvorfor skrive navnet mitt når det er tusen folk som heter det samme og det sier deg ingenting om hvem eg er. Men står for dt eg seier uansett.;) seier bare at du er ikke såå syyyykt tynn men heller ikke feit, du ser normal ut, som er gjennomsnittet.

    25. Du var veldig tynn før gradiviteten, å da er det mye enklere å få tilbake kroppen sin selv etter en fødsel. Greit at du er stolt men ro dg ned litt

    26. Anonym: Det handler om å stå for det man skriver. Tør du ikke skrive navnet ditt, så gjør du ikke det. Punktum.

      Aha, men når du har sett meg i bikini så vet du vel at jeg er veldig slank da? Beklager altså, men jeg har veldig liten tro på hva du sier når du nevner at du har sett meg i virkeligheten først nå, men for all del.

      Dere vet jo selvsagt mer om hvordan jeg ser ut enn jeg gjør selv.

    27. Benedikte: Ja, dessverre så regjerer den! Trist, men sånn er det jo bare. Noen tåler ikke å se at andre har det bra med seg selv, dessverre…

      Tuusen takk for en fin og støttende kommentar! Og takk for alle fine ord, det betyr masse!

      God klem <3

    28. Dette blir litt for dumt.. Eneste eg ville fram til er at du ser normal ut! Så slipper å si at du er under gjennomsnittet osv. Å drive å si “men da har du vell sett at eg er tynn”? “Men eg er jo veldig tynn”? Blir litt teit. Men ok greit, du er tynn, vi har skjønt dt:) du tar alle kommentarer veldig mye mer negative enn de er, pga hvordan du tolker dei. Å da blir dt krangel av alt.

    29. Anonym: Blir provosert over hvilket forvridd kroppsbilde du har. Og jeg er nok ikke den eneste.

      jammem er du feig som enda ikke har signert med navn, men jaja, kan vel ikke forvente annet.

      Det er enkelte ting som bare er fakta, og som det ikke er vits i å diskutere. At jeg er tynn er en av dem. skjønner ikke hvorfor i alle dager jeg diskuterer dette med vilt fremmede mennesker i det hele tatt.

      Ha en fin uke

    30. Du må ikke ta alt så negativt, det eneste hun sa er at hun syns du ser ut som en gjennomsnittlig person å det burde du ta som positivt å si takk.
      Ha en fin dag 🙂

    31. Det jeg tror folk mener er at du er normal. Når man hører ordet tynn så tenker man kanskje ofte at man er så tynn at man ser alt av bein i kroppen osv. Jeg mener også at du ser normal ut. Jeg mener ikke noe frekt når jeg sier du har en gjennomsnittlig kropp, for det er faktisk bare positivt.
      I stedet for å fokusere på at du er tynn, kan du heller si at du er sunn, for det blir alt for mye fokus på at du er tynn. Du bør tenke over hva du sier når du har en blogg som blir lest av så mange, for det er faktisk et problem for mange at de føler seg tykke. Kan man ikke gi “sunnspirasjon” istedet for “tynnspirasjon”? Motivere folk til å trene og spise sunt for å få bedre helse, og ikke for å bli tynnest mulig?
      Du har en utrolig flott blogg, men synes det blir litt dumt når det er så mye fokus på hvordan du ser ut.
      Min personlige mening er at du bare kan legge ut så mye bilder av kroppen du vil, men ikke kommenter så mye på hvordan du ser ut. Og prøv å ikke forsvare deg så mye om at du er tynn.
      Jeg tror at om du legger det frem på en ordentlig måte så vil mindre folk misforstå det du vil ha frem. Vis frem kroppen du er stolt av!

    32. Skjønner ikke hvorfor du virkelig skal poengtere opptil flere ganger at du er en 32/34, hvorfor skryte? Du sier selv at du ikke vil bli sett på som en gjennomsnittlig kvinne fordi det kan virke støtende for andre, men det at du skryter av din størrelse på klær kan også virke støtende for dem som faktisk er større enn deg? Og jeg syns også det er feil av deg å forsvare deg så mye om at du er tynn, og er enig i at du heller skal “skryte” av at du er sunn. For meg ser du også nemlig normal ut (noe jeg som alle andre mener er positivt) 🙂

    33. Åherregud dette her var flaut,du er normal men ikke tynn,likte bloggen din fram til jeg så måten du svarte leserne dine på du skulle absolutt være “tynn” når de fleste her mener du er normal

    34. Jessica, jeg syns ikke du ser ut som du bruker str 32/XXS. Jeg har hele mitt liv vært tynn. Og folk har lurt på om jeg har spiseforstyrrelse eller ikke spiser mat/får mat hjemme. Jeg har brukt 32 i mange år, frem til jeg ble 22/23 nå bruker jeg 36.
      Og du kan UMULIG bruke 32, selv om ikke man ser kroppen din ordentlig på bildet over, så kan de fleste av oss legge merke til at du ikke er en tynn 32/XXS. Men heller S/M. Men jeg driter i hvilken str du bruker. Du selv tok op at du “må gjemme kroppen din”(les;fordi den ser så bra ut og tynn str 32). Hadde du ikke heller ville vise frem den tynne kroppen din som du er så stolt over?

    35. Michelle: Jeg bruker 32 og om du sender meg en mail kan jeg gjerne sende deg bilder som bevis 🙂 Gidder ikke dette her, blir så dumt at jeg kjenner jeg får lyst til å legge meg ned i fosterstilling. Det ER så frustrerende.

      Så nå ber jeg deg, vær så snill!! Send meg en mail så jeg kan bevise, man har forskjellig kroppstype og form. Se på de nyeste innleggene mine så ser du at jeg har postet nye bilder av kroppen min i badetøy. Fy faen så frustrert jeg blir.

      Så nå forventer jeg faktisk at du gir meg en mulighet til å bevise dette. Kan for eksempel vise deg bestillingsloggen min på nelly? Der jeg har bestilt masse klær i kun XXS. Ville vel ikke bestilt det om jeg aldri hadde kunne bruke det? Eller?

      Har hatt spiseforstyrrelser tidligere og synes du skal tenke over hva du skriver.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg