HAN KRYPER!

Dere husket jeg skrev her inne at Leo kom seg litt og litt avgårde her om dagen? Han stoppet opp litt igjen etter det og beveget seg plutselig ingenting, for å så nå plutselig krype avgårde bortover hele gulvet (gjerne under spisestuen et par hundre ganger også!) Nå er det virkelig ingen tvil lenger, han kryper! Fort, i grunn alt for fort. Etter all løpingen i dag har jeg sikkert gått ned 10 kg.

I tillegg har jeg brukt natten på å bære ham rundt og bysse ham på grunn av de nye fortennene hans. Nå ser han ut som en liten mini Fredrik! Haha! Bilder kommer når de er litt mer synlige når han smiler. Gleder meg til dere får se! Han er bare helt nydelig!

Jeg har følt at Leo har vært tidlig ute med mye helt siden han ble født. Han fikk tannfrembrudd i 2,5-måneders alderen, lærte seg å sitte når han var 5 måneder og 2 uker, og sto alene og støttet seg på sofaen når han var 6 måneder, før han nå begynner å krype halvgærn rundt på gulvet når han er 7 måneder og snart 20 dager gammel! Hvor gammel var ditt barn? Morsomt å høre hvor forskjellige barna er ♥

Stor klem! 

39 kommentarer
    1. Han e så nydelig! Synes han ligner veldig mye på Fredrik i ansiktiet <3 Dokker har en nydelig og skjønn skapning <3

    2. Min datter er 6 mnd og kryper over alt. Blir til at jeg må løpe rundt og fjerne ting hun ikke får leke med, Hehe.

    3. Født 26. mars. Krabbet og stod da hun har 6 måneder 🙂 Satt litt før 7 og fikk tenner 3,5. Skal bare stå nå eller sitte på kne og leke, haha..
      Ser i barselgruppen at min kan mer enn de som er født nesten 2 måneder før hun, så det er morsomt 😀

    4. Gutten min er 9 mnd og går nesten helt selv nå😄 lærte seg å dra seg når han var 7mnd, satt når han var 5-6?? Han har hoppet over krypinga da 😂

    5. Mina er 8mnd, har ingen tenner og går, kryper, ålar eller sitt ikkje av seg sjølv endå. Gøy at det er so forskjellig 🙂

    6. Hei! Fin blogg du har, men må bare påpeke noe som har blitt en slags trend de siste årene; Selv om mange synes det er stas at babyene lærer alt tidlig, har de små kroppene faktisk ikke godt av å bli plassert i sittende stilling eller holdt oppe i stående posisjon og hvertfall ikke gå mens noen holder dem i armene før de kan dette selv. De bør faktisk ikke sitte før de setter seg opp selv (unntak er på fanget eller i stol under måltider). De bør heller ikke stå før de reiser seg opp selv eller gå før de går selv. De bør også krabbe så lenge så mulig da dette er meget viktig for utvikling av hjernen og koblingen mellom høyre og venstre hjernehalvdel. Kan være litt greit å tenke på når man har barn. Jeg kan en del om dette, så ville bare si i fra! 🙂

    7. Jenta mi er 5mnd og har ingen tenner,men tror de kommer snart ☺☺
      Hun kan ikke sitte,men prøver å få seg selv opp,men får ikke til.
      Leo er tidlig ute 😆 så flink han er, og så søt 😀 han har og mye hår,hehe 😆

    8. Leo er kjempeflink!! Skjønner godt at du er stolt <3
      Sønnen min som er en dag yngre enn Leo kryper ikke enda, bare dytter seg selv bakover! Men det virker som det er like rundt hjørnet, og det er så utrolig gøy å se utviklingen! Elsker å følge med på dere også, for Leo er så skjønn og flink! 🙂

    9. Min er 7 mnd. Rullet fra mage til rygg og rygg til mage da baby var 3 mnd. Sto med støtte ved 5 mnd, går med støtte nå, begynte å krabbe da hun var 7 mnd og 1 dag gammel. Klarer å klappe, vinke hade, gi “high-five”, sier mamma til meg. Kan ikke sitte helt enda, men det begynner å komme seg. Fikk tenner rundt 6,5 mnd (2 nede) og en er på vei ut oppe.

    10. Min krabbet og satt selv da han var 6 mnd, reiste seg opp ved 7 mnd, sto alene ved 9 mnd og gikk da han var 10 mnd 🙂 (løp rundt da han var 11 mnd) 🙂 Leo er så skjønn! 🙂

    11. Så skjønn Leo er!😄 har selv en gutt som er 6 dager yngre enn Leo, så jeg har fulgt bloggen din helt fra starten av😊 min gutt satt alene fra han var 6 1/2 måned og ruller seg fram😄 Tror det er like før han knekker krype-koden også😊 Det er så spennende med de små😃

    12. Nydelig liten stor gutt!
      Jenta mi satt seg opp når hun var mellom 5 og 6 mnd. Hun krabbet rundt i full fart når hun var 6 mnd og reiste seg opp samme dag. Hun kunne gå rundt bordet når hun var 9 mnd. Hun kunne gå når hun var 10 mnd og løpe ikke lang tid etter. Nå er hun blitt 1 år og 25 dager og har akkurat fått sine to første tenner oppe foran. Så utrolig treg med disse tennene 😛

    13. Lille til meg er også veldig urolig pga fortenner! Han er 6,5mnd (f 23.4) Håper det gir seg snart, så han får sove litt bedre 🙂
      Han lærte seg å krype for 2 uker siden, og kommer seg opp og ned fra sofa/bord, så her er det full fart dagen lang! Men det er ikke rart han er tidlig ute, han er aktiv hele dagen, så da er det klart han lærer nye ting 🙂 Leo er kanskje likens 🙂
      Håper det går fint med deg etter bruddet! 🙂

    14. Min er 14 mndr. Var relativt tidlig ute med å snu seg (2 mndr) og å krabbe (6 mndr). Men går ikke ennå! Er veldig god i språk da 🙂 Kan si mange ord (30 stk), setter sammen 2 og 3 ord til setninger, kan telle til tre og og skjønner mye 🙂

    15. Min datter krabbet ikke før hun var 10 mnd og gikk da hun var 17 mnd,men da var hun jo såpass “stor”at hun ikke var like “farlig”for seg selv som fetter som gikk da han var 9 mnd.Stille og rolig,forsiktig liten frøken hele veien,selv nå når hun er 13.Lillebror krabbet fra 6 mnd og gikk 13 mnd😊

    16. Jenta mi fikk sine 2 første tenner 2 mndr gammel satt 4mndr krabbet 5mndr og sto opp og holdt rundt stue borde 6 mdr gikk rundt borde 7 mndr begynte å gå 10mnd fikk alle tennene 1 og et halvt år gammel 😊

    17. Gutten min er en uke mindre enn Leo, han sitter ikke på rumpa selv, men har åler seg en stund, og for ca to uker siden så begynte han å krabbe, og han sitter på kne overalt.
      Han har kun ei tann, nr to er på tur.

    18. Så flink han er!! :-))
      Jenta mi satt da hun var 6 mndr. Krabbet da hun var 6,5. Gikk rundt bordet når hun var 7 mndr. Nå springer hun rundt her, 10 måneder gammel! 😀

    19. Han e så nydelig! Synes han ligner veldig mye på Fredrik i ansiktiet <3 Dokker har en nydelig og skjønn skapning

    20. Hei! Hvor er skålen og kruset i marmor fra? Setter veldig pris på svar, siden jeg har letet så lenge.. 😀

    21. Må bare fortelle deg at du har en kjempe nydelig gutt! Ser nå at han ligner veldig på Fredrik nå som han har fått tenner. Før synes jeg han var mest lik deg 🙂 En fin blanding 🙂 💜

    22. Både lillesøsteren min og jeg begynte å gå ekstremt seint! Mamma og pappa ble nesten bekymret, haha. Vi var fullstendig uinteresserte i å gå begge to. Jeg tror også søsteren min akte seg baklengs i lang tid… Til gjengjeld sluttet vi med bleier tidlig, og snakket veldig tidlig! Og kunne lese og skrive da vi var fire 🙂

    23. Min er nå 15 mnd. Lærte seg å sitte rett før han var 5 mnd, krabbe når han var 6 1/5 mnd og stå når han var 7 mnd ved å holde seg på noe. Han fikk første tann når han var 7 mnd og har nå åtte tenner. Kunne gå når han var 11 mnd og løpe når han var 14 mnd.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg