HVOR SKAL VI BO?

Noe jeg har tenkt en del på i det siste er hvor Leo og jeg skal flytte etter hvert. Selv om vi ikke stresser med det, og heller ikke har sagt opp leiligheten (noe vi ikke skal på en god stund) så har jeg fortsatt brukt en del tid på tenke på fremtiden og bosted. Gjøvik?

Gjøvik er kjedelig. Men samtidig, så er det der all familie og venner bor. Jeg vil helst ikke flytte frem og tilbake, så jeg vil bestemme meg for hvor Leo og jeg kan bo i lang tid fremover. Jeg ville jo helst bo her fremover i mange, mange år ? for jeg liker virkelig Larvik skikkelig godt, men livet er uforutsigbart og det er umulig å styre absolutt alt.

Det siste jeg vil er at Leo skal måtte flytte utallige ganger i løpet av de første leveårene sine, og det er noe jeg kommer til å strekke meg langt for å unngå. Han skal vite hvor hjem er, og han skal føle en trygghet i at han vet at vi bor fast et sted. Det, og at han skal ha masse plass til å leke og utfolde seg.

Hvis jeg skulle være egoistisk hadde jeg hatt lyst til å fortsette å bo i Larvik, men det kan jeg ikke være. Jeg ønsker at familien min skal se mer til Leo også. Jeg har sett på Oslo, og det er virkelig noe jeg kunne sett for meg at hadde funket.  Men da skulle vi selvfølgelig ha bodd i et ordentlig og barnevennlig område.

Noen lurte på hvem av oss som skulle ha Leo, og det blir meg. Det er mye uvisst enda, men så lenge jeg har Leo ser fremtiden alltid lys ut!

 

Stor klem herfra, håper tirsdagen deres har vært super!

29 kommentarer
    1. I et ordentlig strøk? De fleste “strøkene” i Oslo er ordentlige altså, bare så det er sagt. 🙂

    2. Anonym: Jeg endret det, så at det kunne tolkes feil. Mente overhode ikke at det kun er noen få “ordentlige” strøk, bare at jeg ønsker det beste for sønnen min og at jeg ønsker å bo i et område med lite kriminalitet og som er barnevennlig 🙂

      Klem

    3. Frogner er ikke noe mer ordentlig enn Nydalen eller gamle Oslo! Er bare dyrere å bo på Frogner, fordi det heter Frogner. 🙂

    4. Anbefaler at du tenker over hvor du ser for deg at han skal begynne på skole. Når barn først begynner på skole, er det en fordel med stabilitet. Nei, jeg sier ikke at det er skadelig å flytte i skolealder, men det beste er om man kan slippe. Jeg synes det virker fornuftig av deg å flytte til Gjøvik med tanke på at du har nettverk og røtter der.

    5. Ikke noe negativt til deg men lurer bare på hva du lever av? Du skriver hele tiden at du shopper til deg og Leo. Vil bo på Frogner der ei bitte lita leilighet koster tusenvis… Du har jo skrevet at du ikke får noe støtte, og virker som du lever et veldig dyrt liv. Alene mor selv m jobb og har ikke sjans til å leve det livet du lever. Bloggen drar vel neppe inn tusenvis hver mnd?

    6. Rart folk alltid skal blande inn økonomi , har det noe og si for deg hvilket liv hun lever ? Og hvor pengene kommer fra? I mine øyne er det feil og spørre andre med mindre dem selv forteller det, om hvor kommer pengene fra? Hvor mye tjener du?!. Hun klarer jo seg utmerket, og det er vell det eneste som teller ? Og en liten ting til, ja I oslo er det mangen plasser som er beryktet,, og feil miljø vil du finne over alt. Hadde ikke flyttet til Oslo. Men det e min mening ;))

    7. Du har tidligere gitt uttrykk for at Leo er avhengig av faren sin osv, og nå skal du plutselig ta han med deg og flytte dit du vil. Kanskje litt egoistisk? Du er bare 17 år, men i følge bloggen fremhever du inntekten din som om du tjener veldig mye mer enn folk flest da du ofte er på shopping, cafe og resturant. Ungen kan jo tro han får alt han peker på når han vokser opp og skjønner mer her i livet. Tenker det beste er hvis foreldrene bor i nærheten av hverandre slik at barnet får nesten like mye kontakt med begge foreldrene, og slipper å reise med bil eller tog i flere timer bare for å være med faren sin hver tredje helg eller noe sånt. Bare min mening, ikke meningen at det skal være frekt ment, men tenker realistisk for framtida deres, men du gjør som du vil. Stå på videre! 🙂

    8. Haha, er dere virkelig så naive folkens? Har dere virkelig ikke fått med dere at ved å være topplisteblogger tjener man en god del? Kanskje påtide å bruke hodet istedefor å stille de dummeste spørsmål ang. Økonomien hennes (som dere forresten ikke har noe med), frogner eller ei.
      Det finnes også bra og dårlige strøk i oslo, som i hvilken annen storby, hvor kriminaliteten er betydlig større, forholdene for å passe på en unge ikke er like lett og barnevennlige. Utrolig hva folk skal pirke på altså.
      Jeg er sikker på at uansett hva du gjør, så vil det være med tanke på Leo og hans behov.

    9. Jeg bodde i Oslo som liten, rettere sagt på Stovner.
      Flyttet derfra som 10 åring, til Sandefjord.
      Nå som 20 åring har jeg flyttet tilbake til Oslo, fordi Oslo i hjem.
      Men nok om det, hovedsakelig blir jeg litt provosert over at du sier du vil flytte til et strøk med lite kriminalitet.
      Jeg har aldri hatt noe somhelst skade av å vokse opp på Stovner, som folk ofte ser på som ghettoen / slummen. Jeg bor nå på Lambertseter, mer “vestkanten” av Oslo enn hva Stovner/ groruddalen er. Og jeg kan si deg en ting, det er like mye kriminalitet her som det er på Stovner.

    10. Nå skal hun som alltid kritiserer (i følge deg) ta deg i forsvar. Dette var et virkelig bra og godt reflektert innlegg. Det viser at du tenker langsiktig. Men om du i første omgang velger å flytte hjem til Gjøvik, feks for å gå på skole, for så å flytte til Oslo om noen år, så gjør det ingenting om Leo må flytte. For han er det du som er tryggheten, der du er vil være hjemme for han, så det skal du ikke bekymre deg over, med mindre du flytter hvert år, noe du neppe gjør. Og jeg skjønner godt at du vil flytte nærmere dine, de som kritiseres at du flytter unna Fredrik, til de vil jeg si at han er vel mobil? Det er fullt mulig for han å reise til Gjøvik for å treffe Leo, og så kan helt sikkert du og Leo dra og besøke han. Verre er det ikke, man lager ikke problem når det ikke trengs. At hun skriver at hun skal ha Leo betyr vel ikke annet enn at han skal bo hos henne, så mye som hun nå har skrevet om viktigheten av begge foreldre, selv etter bruddet, så skal vel helt sikkert pappaen ha kontakt med Leo. Nå må dere prøve å tenke litt selv, dere må vel ikke ha alt inn med teskje??? Unnskyld Jessica, ble bare litt irritert på dine vegne.

    11. eneste jeg ville tenkt på at da må du reise til larvik å gjøvik. kan være greit å ha en mindre plass å reise til ikke vet jeg du har sikkert tenkt på det. 🙂 bare en tanke. klem

    12. Blir veldig spennende å se hvor dere ender opp! 🙂 Tviler ikke på at du gjør det som er best for dere, håper du klarer å la være at de nedlatende kommentarene går inn på deg.. Jeg beundrer hvertfall det du gjør, du er veldig modig!
      Lurer bare på en ting, skal ikke Fredrik ha Leo noe i det hele tatt? 🙂
      Ha en fin dag videre!

    13. Alt ordner seg nok til slutt! Du er ei fornuftig jente, som veit å bruke huggu! Leo er så søt! Ser virkelig likheten mellom han og Fredrik nå!
      Dere som legger dere oppi økonomien hennes; hvorfor bryr det dere hvordan Jess får inn pengene hennes? Det har vel ikke dere noe med!
      Klem

    14. Konsentrer deg nå om å starte på videregående sånn at du kan bli denne psykologen du tidligere skrev du aspirerte til og jeg tror videregående på Gjøvik vil bli det sikreste for deg, siden det er “kjedelig” der. God tid til å sitte med bøkene sine da.
      Og når det kommer til toppbloggerlisten, så er ikke Jessica blant de 20 øverste lengre, så at bloggen genererer mye penger tror jeg ingenting på.

    15. For det første så er jo ikke Gjøvik kjedelig 🙂 Mine tre år på videregående på Gjøvik er noen av de beste åra jeg har hatt på skolen, universitet inkludert. En del venner av meg hadde psykologi som fag, og de var veldig fornøyd med læreren sin. Ikke bare i psykologi, men lærerne på Gjøvik er veldig flinke alle sammen. Hvis du har både familie og røtter på Gjøvik synes jeg det virker som et veldig bra alternativ, og selv om du syns Gjøvik er “kjedelig” så blir det jo litt hva du sjølv lager det til, da. Lillehammer eller Hamar jo ikke langt unna det heller 😉

    16. Hei!
      Jeg vil ikke være frekk på noen måte! men jeg har selv vokst opp med veldig unge foreldre, og mamma flyttet fra pappa da jeg var bare 9 mnd gammel. De bodde ikke på samme plass eller samme øy, og jeg har alltid syntes dette har vert veldig dumt. Nå som jeg har blitt større har også min mor og stefar gått fra hverandre, men nå bor de bare 2 min å gå fra hverandre. Det er veldig greit! De har to barn sammen ei på 6 og en på 4, og de følte det ble best å bo nærme pga da er det lettere for ungene å se begge to.
      Pga den avstanden som var mellom der mamma bodde og der pappa bor, så fikk aldri jeg et skikkelig far datter forhold, og det er noe jeg virkelig skulle ønske jeg hadde! Jeg personlig synes mamma og stefaren min tenkte seg mere om når de valgte hvor de skulle bo, enn hva mamma og pappa gjorde da jeg var liten.
      Men misforstå meg rett! det er ditt liv og du gjør selvsagt som du vil! Jeg mener ikke å være frekk eller nesevis, men vil bare si hvordan jeg har opplevd å ha foreldre som bor langt unna hverandre.
      uten om det så vil jeg bare si at jeg har fulgt bloggen din lenge, men dette er min første kommentar. Jeg synes det er veldig kjekt å lese bloggen din! Jeg blir ofte veldig stolt over deg (om jeg kan si det slik) fordi du er så voksen av deg, og pga måten du takler ting på! Jeg håper alt ordner seg for deg! Jeg kjenner deg kanskje ikke, men stå på! du er en sterk jente! 🙂

    17. Vil også adde en liten ting. Det med å bo fra hverandre går ofte fint når man er liten, men jo eldre man blir jo lettere blir det å droppe “pappa helg” for kjekkere aktiviteter, fester osv.. har i vertfall vert det for meg. siden man ofte får de nærmeste vennene der man bor mest. også er det jo 17 mai, og skole arrangement osv 🙂

    18. Tror det er lurt å bo nærme familie, der du kan få hjelp og avlastning når du trenger det, du kunne jo sikkert fått det av Fredrik og hans familie og, så synes ikke det er egoistisk verken å bli boende i Larvik eller å flytte til Gjøvik.
      Og for Leo er du viktigst, og de første leveårene til et barn er det viktig med en hovedomsorgsperson og i Leo sitt tilfelle er jo det deg! Så så lenge du er med han har han det bra!👶🏼

    19. Jeg anbefaler Bærum kommune.!! 🙂 ekstremt barnevennlig og en av dei beste kommunene å bo i 🙂 jeg bor her selv og stortrives , jeg fikk en sønn i August 🙂

    20. Synes det er veldig fint på Gjøvik, jeg. Glad for at jeg vokste opp i landlige omgivelser i Gjøvikområdet 🙂 Nå bor jeg med sønnen min på Nordstrand i Oslo, og jeg kjenner at jeg ikke ønsker at han skal vokse opp her. Så mye kjas og mas, og vanskelig å slippe gutten ut for å leke når han blir gammel nok.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg