JEG SIER I FRA.

Hei alle blogglesere.

Nå har det vært litt smådrama etter at jeg skrev blogginnlegget om mammakroppen i går kveld. I dag tidlig fikk jeg flere meldinger på facebook, og flere kommentarer her på bloggen om at mammatilmichelle hadde kopiert eller blitt veldig inspirert av innlegget mitt. Noen var uenige, men leser man innlegget er det jo ingen tvil om at hun har lest mitt innlegg. Noe av det var mine tanker og refleksjoner, og det er jo begrenset hvor tilfeldig noe kan være, spesielt ettersom hun postet sitt 10 timer etter mitt.

Dette ble hun gjort oppmerksom på i dag tidlig en times tid etter hun postet det på facebook ved at noen kommenterte at det lignet veldig på mitt. Da slettet hun hele facebook-innlegget, og postet det på nytt litt senere. Da bestemte jeg meg for å kommentere selv, ved at jeg linket til mitt blogginnlegg. Dette svarte hun ikke på, og nå er min og andres kommentarer fjernet, og jeg er blokkert fra å kommentere på facebook-siden hennes. 

Jeg vet ikke med dere, men jeg ble med en gang veldig sjokkert. Jeg tenker at det må kunne gå an å takle dette på en litt mer voksen måte. Jeg ønsket bare å si i fra om at det lignet på mitt innlegg.

Og nå kommer det jo garantert til å hagle inn beskyldninger om at jeg er sååå sjalu på Anna, og da kan jeg bare si med en gang at det er jeg ikke. Jeg unner henne og barna hennes alt det beste, og jeg synes hun virker som en utrolig flott jente og unner henne alle leserne hun har fått. Man ligger ikke på 1. plass i Norge i blogg verden for ingenting, og sånn er det jo bare. Jeg har med andre ord aldri hatt noe i mot henne, og det har jeg heller ikke nå.

Men likevel reagerer jeg på det å blokkere noen vekk fra å kunne si sin egen mening, istedenfor å bare svare.

Og så kommer sikkert noen til å reagere på at jeg ikke bare snakker til hun istedenfor å skrive et innlegg på bloggen min. Det skulle jeg gjerne gjort, men som sagt er jeg blitt blokkert fra å si i fra. Dessuten er det slik jeg er, føler jeg meg urettferdig behandlet så sier jeg i fra. 

Og sånn er det.

93 kommentarer
    1. Det hun gjorde var å kopiere eller? Forsto ikke helt. Men uansett synes jeg det var drøyt å ikke bare innrømme det. Hun kunne jo gitt deg litt creds for å si det sånn til hvordan hun kom på å skrive innlegget

    2. Som jeg ser på at hu har skreve om mammakroppen betyr vel bare at hu er enige i det du skreiv på bloggen din? 🙂 Ikke greit at hu blokkere deg bare for det og det betyr at hu ikke er noe voksen av seg! Uansett Jessica så må du stå på med bloggen og Leo, du er kjempe flink og skikkelig god mor til Leo:-) Du er ei tøff jente og det bevise veldig mye at du er eldre i hode enn de som blokkere bare for ett innlegg som er på en måte likt.

    3. Liker bloggen din, men drøyt av deg å henge ut Anna for å ha skrevet et innlegg om samme tema. Barnslig av henne og blokkere deg, men da burde nå du som oppfører deg som om du skjønner at det er barnslig ikke angrepe henne sånn du gjør i dette innlegget.

    4. Kristine: Jeg føler overhode ikke at dette innlegget er et angrep eller uthengig av Anna, jeg skriver jo at jeg synes at hun virker som en kjempe flott jente. Men jeg må få lov til å si ifra når hun blokkerer meg så jeg ikke får sagt i fra på andre måter.

      🙂 Klem

    5. Anna er sånn. Går noen i mot hun blir de blokkert. Jenta tåler ikke kritikk! Synd at det skal være sånn, men du er ikke den eneste det har skjedd med 🙂

    6. Dette syns jeg var utrolig oprofesjonelt av deg. Du blir jo ikke noe bedre enn Anna ved å skrive dette om henne sånn at alle kan lese det.

    7. Anonym: Jada, det var ingen god måte å gjøre det på – men det er jammen meg lite annet å gjøre når hun blokkerer som hun gjør. Hadde du visst hvor hardt jeg jobber med hvert innlegg jeg skriver hadde du helt sikkert forstått hvorfor jeg reagerer som jeg gjør.

      Klem!

    8. Jeg blir egentlig ikke så overrasket lenger over hvordan hun reagerer hvis det er noe antydning til kritikk for noe. Det er ikke du som er uprofesjonell her. Veldig avslørende å slette link og kommentarer til innlegget og i tillegg blokkere deg. Da viser hun jo bare at “du har noe på henne” og har noe å skjule! Mye lettere å svare “Åh, jeg hadde ikke lest innlegget ditt, så vi har visst tenkt på samme dilemma!” enn å reagere som at hun faktisk var skyldig i stjelinga :p

    9. Du er som sagt over her ikke alene:p jeg har også blitt blokkert, etter jeg sa hun kanskje burde revurdere å være blogger når negative kommentarer går sånn inn på henne. La til på slutten om det var verdt det. Ingen negativ kommentar fra min side engang, men nok til å bli sletta og blokkert. Mista sansen for jenta etter det, og ser jo bare flere og flere reagerer på måten hun gjør ting på.

    10. Herre min hatt, så utrolig barnslig av en tobarnsmor. Eller, en hvilken som helst “voksen” person. Blokkere deg faktisk.. Har aldri likt Anna noe særlig, desto mindre nå.. Dessverre.

    11. Av og til kan jeg se at Anna “glemmer” litt hvordan det er å være et menneske. Hun tåler ikke kritikk, og hun fisker etter oppmerksomhet og lesere. Hun tror man kan gjøre hva man vil, og viske vekk kritikk og uenigheter, og fortsette å leve livet i sus og dus. Du derimot, tar mammarollen alvorlig, og fokuserer mindre på deg selv, Og tør å ta til deg kritikk. Du bør være stolt av deg selv! Du er en veldig sterk person, og en fantastisk mor for lille Leo, og du lar deg ikke knekke selv om noe er vanskelig. Stå på!
      Klem

    12. Anonym: Åh, det betyr så mye for meg at du tar deg tid til å skrive så fine ord til meg! Herregud, dere er så snille hele gjengen. Tusen hjertelig takk <3

      Klem tilbake

    13. Dette var bra gjort av deg Jessica. Bare ikke bry deg om de som ikke klarer å lese hva du skriver og tror at du “henger” ut Anna. Bare fortsett med dette og skriv det du mener. Synes der var teit av Anna selv da.

    14. Det var ikke noe galt i selve innlegget hennes, men sykt teit å herme og for så å blokke og ignorere deg. Barnslig! Hun kunne heller ha startet innlegget med at hun ble inspirert av deg og at hun derfor også tar opp et så viktig tema. Du hadde fortent litt creds for å si det sånn.

    15. Jeg er helt enig med deg og syns det var umodent gjort av Anna å blokkere deg for en så liten ting. Personlig har jeg ingenting imot henne som person eller bloggen, jeg derimot liker jeg henne og bloggen veldig godt og har vært faster leser på bloggen hennes over flere år. Jeg skjønner valget ditt godt og jeg hadde gjort det samme selv. Jeg har selv opplevd at andre bloggere har kopiert litt av mine innlegg og temaer, og sagt ifra til noen av dem.

    16. Anna har alltid vært sånn og tåler ikke litt kritikk engang. Hun viser bare hvor smålig og umoden hun er 😛 Hun kunne I det minste ha svart. Men hun valgte å blokkere deg! Ufff den som rier samtykker? Hadde hun ikke gjort noe galt hadde hun ikke hatt behov for å blokkere deg

    17. Hun eier jo ikke skam, som hermer så åpenlyst?! Greit at man som blogger blir inspirert av andre bloggere, men det er ikke greit å kopiere! Jeg må innrømme at jeg ofte blir inspirert av hva andre skriver, men jeg hermer ikke på den måten!

    18. Wops, der ble hun tatt gitt. Du gjorde absolutt det riktige, mener nå jeg! Om hun ble inspiriert av ditt innlegg er jo det greit, men da synes jeg forsåvidt det kan nevnes i innlegget hennes også. Å reagere som hun gjorde var litt vel i overkant. Det var jo ikke en gang drittslenging som mye annet hun mottar, hun må jo tåle såpass!?

    19. Ho har sletta hele inlegge fra sida si nu, så flere komenterte det her tiligere. Tåles d ingenting liksom?
      Blokkere flere lesera som ikke e enig/ kommer med konstruktiv kritikk gjør ho å.. Enda d faktisk e leseran ho leve av!

    20. Jeg så bare hennes innlegg nevnt, mylig det var i bloggen hennes, men har ikke lest det selv enda!! Det jeg vet, er at Anna får hjelp til å gå igjennom kommentarer på insta kontoen sin, og at det er en viss sjanse for at det du opplever nå Jessica (håper det er ok at jeg bruker fornavnet ditt, hvis ikke må du love å si i fra!! Sant vel….??), ikke er styrt av Anna selv, men av andre!! Vet hun har fått en del hjelp av sin bror til å slette insta kommentarer, da hun var, og fortsatt er, plaget av veldig mye hets!! Om man da, hvis det skulle være slik jeg tenker, setter seg ned og tenker litt, så kommer man kjapt frem til at hun ikke selv har sett disse kommentarene!!!
      Personlig må jeg bare si at slik jeg har opplevd Anna de vel 2 årene jeg har fulgt henne og datteren på bloggen, så har jeg vondt for å tro at dette er hennes verk!! Skulle det likevel vise seg å være det, da har hunsunket til et absolutt lavmål!!!
      Jeg skal jammen meg ta å lese ditt innlegg om temaet Mammakroppen skikkelig fra topp til bunn og så etterpå lese hennes like grundig!!! Jeg får ofte skryt for hvor flink jeg er i norsk skriftlig, jeg formulerer meg godt mm. Så er det noe der, skal jeg kjenne det igjen!!! 😉 Dette skal bli interessant!!!! See you soon skjønne Jesica!!! <3 Tenk at min herlige tantegutt som nå er drøye 4 1/2 år, kalte knekkebrød for Jesica da han var liten <3 Jeg har et fantastisk bilde av han fra han var 2 år og 9 mnd, jeg passet han en fredag kveld etter bhg, og jeg hadde fått være med på Luciafrokost i barnehagen hans den dagen. <3 I hvertfall, han sitter i yp konsentrasjon og pirker nøye ut smør fra hvert eneste hull...... 😂😂😂😂😂 Hver gang jeg ser det bildet tenker jeg på deg. Han ville ha Jesica til kvelds og Jesica fikk han så klart da!! De må jo få viljen sin disse småsjarmørene våre, sant vel.....?? Julian snurrer tante rundt lillefingeren, han vet så utmerket godt at tante er svak for han og at han får det som han vil med det meste...... <3
      Ønsker deg og Leo en super kveld videre og så håper jeg dere får en rolig og god natt når den tid kommer!!! <3 <3 <3

    21. Jeg synes det er veldig barnslig av henne å fjerne kommentaren din og blokke deg. Du er faktisk ikke den eneste som hun har gjort det mot. Hun har faktisk gjort akkurat det samme med meg også, og jeg har aldri skrevet en kommentar som er negativ eller konfrontert henne på noen som helst måte. Skrev bare noe for en stund siden som hun tydeligvis ikke likte. Jeg synes det er helt tåpelig å ikke ta sånne ting til seg. Hun ble jo rett og slett tatt på senga, med tanke på at det innlegget er så likt ditt. Og istedenfor å stå opp for det å si det, så velger hun å slette innlegget på Facebook også legge det ut på nytt. Det er bare barnslig oppførsel. Jeg har rett og slett bare sluttet å følge henne, fordi jeg synes hun var mye bedre før. Men jeg digger din blogg, og leser den hver dag! Bare stå på! Stå på ditt!❤️

    22. Hahah, må le av hvordan hu reagerer. Hu stenger ethvert kommentarfelt, og de få hu har, på facebook og instagram filtrerer hu vekk alt som har en antydning til kritikk. Hu har 0 dialog med leserne sine, og lever på det å fiske klikk inn på bloggen sin med spennende overskrifter, men som ikke lever et gram opp til de forventningene.
      Dette har jo allerede flere andre bloggere reagert på, og skrevet innlegg på, men jeg tror nå Anna gjør det for å fortsette å leve i den luksusen hun gjør nå. Men den måten hu holder på nå, holder ikke i evig tid, folk går lei.
      Ufortjent 1.plass og er kun pga de latterlige overskriftene som f.eks: SEXTAPE
      Du jessica, du skriver om ting som engasjerer seg, du har svært bra argumenter, skriveferdigheter og ting som fenger leseren, og når du da har brukt så lang tid på å bygge opp teksten om mammakroppen, så skjønner jeg altforgodt hvorfor du reagerer.

    23. skjønner at det var teit at hun blokket deg istedenfor å svare, men nå vet vi jo ikke akkurat hva du skrev på kommentaren. Er det big deal om hun ble inspirert av ditt innlegg? Burde ikke man bli flattert? Skjønner egentlig ikke problemet her haha

    24. Anonym: Hei! Om du lurer på hva det sto i kommentaren min så var det en link til dette blogginnlegget. Om du ikke tror meg kan du sende meg en melding på facebook og så skal jeg se om jeg får ordnet screen shot til deg. Evt var det 12 stykker som likte kommentaren min som sikkert også kan bekrefte det for deg at jeg ikke skrev noe annet enn det jeg sier jeg skrev.

      Det er en big deal fordi det er ulovlig å plagiere/kopiere andre uten å gi dem cred. Thats it.

    25. Anonym: Setter virkelig stor pris på forståelsen!! Jeg jobber hardt og da er det surt å se noen som har utrolig mange flere lesere enn deg skrive et innlegg som er veldig likt som det man har jobbet hardt med.

      Stor klem til deg!

    26. Unødvendig og ikke minst barnslig å blokkere deg.. Men som mange her sier, tåler jo ikke Anna kritikk lengre.Men nok om hu.. Du har en utrolig fin blogg som jeg liker å følge med på😊Heier på deg,ha en fin kveld videre. Klem😊

    27. Frida: Så rart at hun gjorde det mot deg også! 🙁

      Ja, jeg synes også at det er en smule barnslig. Jeg ville aldri i verden ha blokkert noen fra min side, uansett hvor mye kritisk de hadde skrevet der. Det er en del av pakken som blogger, men det er slik jeg tenker da.

      Tusen takk flotte Frida!! Klem <3

    28. For å ta Anna til forsvar, så er det flere mammabloggere i dag som har skrevet om mammakroppen og trodde faktisk det var et stunt som dere skulle gjennomføre??

    29. Jeg er også blokkert og alle mine saklige fine kommentarer som hun tydeligvis har tatt som kritikk har blitt fjernet. Jeg synes det blir for teit, hun har en offentlig blogg og ber om tilbakemeldinger og når de ikke gårdens vei så er det to tette og rett ut:))

    30. Wow, dette var utrolig barnslig av Anna. Pleide å like bloggen hennes veldig godt, men dette blir for dumt.
      klem fra en stor fan av bloggen din<33

    31. Jeg synes du håndterte dette på best mulig måte. Du har ikke hengt ut Anna på noe som helst mulig måte. Du sier din mening og du skriver at unner henne det beste. Andre bloggere hadde kunnet lært masse av deg Jessica. Du har en god velfungerende blogg, en flott personlighet og en nydelig velskapt gutt. Stå på, du har så mye å gi!❤️

    32. Du har håndtert dette ganske bra! Selvfølelgelig reagerer du når du har jobbet med å skrive innlegget også senere så blir det kopiert og du blir ikke nevnt i innlegget.
      Stå på! <3

    33. Jeg skjønner godt at du reagerer når hun attpåtil blokkerer deg. Men er det noen artikler omhandlet dette som nylig er blitt skrevet? Jeg tenker det kan jo være en tilfeldighet, selv om det ser mistenkelig ut som om hun rett og slett bare er blitt inspirert av deg.

    34. Ta et kjapt googlesøk så finnes det ho et hav av blogginnlegg/artikler om det samme som du skriver…. Nå har ikke jeg lest Anna sitt, men det jeg leste i ditt var jo heller ikke noe jeg ikke har lest 10 ganger før…. :p Hvor fikk du inspirasjonen fra? Ser ukke du gir noen cred du heller..

    35. Du er så saklig og reflektert:) Jeg beundrer at du kritiserer sak og ikke henne, det er for få bloggere som deg. Go Jessica!

    36. Mari: Mulig, men det er forskjell på å skrive om samme sak og det å skrive nøyaktig samme tanker om en sak. Jeg har ikke søkt eller lett etter noe info for å skrive om mine tanker og refleksjoner rundt mammakroppen. De gangene jeg har blitt inspirert har jeg fylt det inn i innlegget, om så det bare har vært inspirasjon fra babyverden.

    37. Syns dette blir uthenging av Anna! Og du som påstår og later til å være så voksen burde virkelig forstå det! Dette var veldig barnslig gjort av deg i det hele tatt og skrive et innlegg som omhandler bare henne! Tragisk at du ikke har noe annet og skrive om! Bli voksen!
      Men igjen du er bare barnet selv!
      Nettopp derfor tok du deg tid til å skrive dette innlegg i det hele tatt! BARN!!

    38. Altså….. Nå er jeg 25 år og har 3 barn, har også mange venner med barn.. De deler derfor blogginnlegg og artikler stadig på face… Det du sier er dine tanker og refleksjoner, er selvsagt også noe flere mener ! Du er ikke alene om å føle det slik! Når det er sagt er det en dame som har en stor pågående kampanje hvor hun viser bilder av “DEN EKTE MAMMAKROPPEN” i media i disse dager…. Med stor overvekt av kvinner med strekkmerker og hengepupper, selvfølgelig. Hva om inspirasjonen hennes kom derfra? De samme refleksjonene du skriver, har flere av mine venner skrevet når de har delt artiklene..!

    39. Mari: Hvis du kommer på et forslag for hvordan jeg kan bevise for deg at jeg aldri ville plagiert noe eller noen så må du gjerne dele med meg. Jeg vet ikke lenger hva jeg kan skrive for at du skal tro meg. Jeg mente selvfølgelig ikke at ingen har samme tanker og refleksjoner som meg! Men det betyr ikke at mitt innlegg er delvis eller helt kopiert fra noen andre.

      I Anna sitt innlegg som er skrevet 10 timer etter mitt ser man flere tydelig likheter. Setningsoppbygningen er en, men også små likheter som hvilke eksempler hun drar frem. “SLIK ER MAMMAKROPPEN” for eksempel. Om du ser på helheten av innleggene så regner jeg med at du forstår hva jeg mener.

      Noe kan være tilfeldigheter, som for eksempel at en babynettside har skrevet noe lignende for 5 år siden. Andre ting er ikke det.

    40. Altså.. Jeg sier ikke at du har kopiert noe som helst.. Verken du eller Anna. Det jeg sier er at jeg mer eller mindre daglig ser noen som deler en artikkel ang AKKURAT det samme temaet, både fra samme synsvinkel som du deler her, og fra andre som mener det motsatte..! Poenget mitt er at det er fult mulig at Anna også har lest disse artiklene jeg har lest, og ikke ditt innlegg! Som sagt; du er ikke alene om å mene det du skriver.. Måtte inn å lese artikkelen hennes, og bortsett fra at dere deler det samme synet ; noe som er forståelig siden det ikke ser ut til at hverken du eller Anna har bollemage å teposepupper! Ville vært merkelig om hun hadde skrevet et innlegg som sier det motsatte, da det ikke er hennes situasjon. Synes ikke den der 10timers-forskjellen er et godt nok bevis – da det FLERE ganger daglig deles artikler på facebook om AKKURAT dette! Hun kunne derfor lest det en annen plass. Kanskje har hun skrevet det for flere dager siden, det er jo ikke til å legge under en stol at hun forhåndsskriver svært mange av disse innleggene sine, de som ikke handler om daglige gjøremål. Det blir litt for drøyt å vie et helt innlegg for å påstå noe du ikke kan bevise. Uansett hvor mye kommentarer som blir slettet. Det er jo heller ikke hun alene som går gjennom kommentarene.. Synes du skriver så mye bra og fornuftig.. Men dette ble et skikkelig bomskudd gitt..

    41. Og ja, jeg skjønner at dere begge mener at alle mammakropper skal hylles, og at alle mammakropper er kropper å være stolte av. Men det er i begge deres blogginnlegg tydelig at dere synes det er kjipt at den store versonen er “mere akseptert”.. Og den mindre versonen “gir andre en følelse av kroppspress” 😉

    42. Inspirasjon er ikke ulovlig, man trenger altså ikke å skrive hvor man fikk ideen om et blogginnlegg fra. Kopiering, uten å siteere, er ulovlig. åndsverkloven? Men det er selvfølgelig veldig vanskelig å bevise. Ikke at jeg mener du skal gå til sak mot Anna.. Det er ikke noe galt i å skrive om det samme som deg, denne ene gangen. Om det skjer flere ganger kan man reagere. Jeg syns mange i kommentarfeltet her overreager, både de som er enig med deg og dem som beskytter Anna. Det drøye i denne saken er jo Annas måte å reagere på. Men selv det kan jo ha en forklaring. Men jeg forstår jo at du reagerer og jeg syns ikke du gjør noe feil. Syns faktisk det er bra at du skriver om dette!

    43. Ser over her at noen drar fram hvor gamle dem er og hvor mange barn dem har, så føler jeg litt for og kommentere. Uansett hvor gammel en er, og hvor mange barn man er, så kan man være like voksen og ikke minst en god mamma som en på 16-17 år.
      Og Bloggen din Jessica, er den eneste mammabloggeren som er ung, som jeg synes skriver voksent og fengene for til og med meg som er 25 år. Og ti og med jeg har skrevet til Anna før, ikke negativt,men konstruktiv kritikk med positivitet, og blitt blokkert: p hadde sansen for a før, men nå syns jeg det bli litt mye fisking etter lesere, men hver sin smak som man sier!
      Så syns det er bra jeg at du tar det opp her på bloggen din Jessica, for sosiale medier en dag i dag kan starte nesten tredje verdenskrig, heh, så når du ble blokkert slik,så må jo du få lov til og si din mening også, og jeg vil også tro du har fått spørsmål om innlegget til Anna,så med dette innlegget har du jo også gitt svar til lesere dine ang den saken:) og det synes jeg er kjempe bra! Så stå på Jessica, og fortsett med den kjempe flotte jobben du gjør<3

    44. Vilde: Nei, det er det jo ikke! Beklager, må ha skrevet feil i farten. Har blitt en del kommentarskriving på meg i dag, så må ha gått i surr. Mente selvfølgelig plagiat/kopiering!

      Selv om det er vanskelig å “ta” noen på det, så trenger man jo ikke akkurat å være rakettforsker for å se om noen har blitt litt veldig inspirert av innlegget ditt da. Jeg synes ikke det er overreaksjoner, men respekterer selvsagt at du mener det 🙂

      Takk for at du tok deg tid til å kommentere, Vilde! Ha en god kveld, og så bra at du synes det er bra jeg tar dette opp 🙂

      Klem

    45. Om du sikter til meg Marion, så opplyste jeg om det fordi det har betydning ifht hva som deles på min neewsfeed på facebook. Har man barn selv, og venner med barn er det mer naturlig at det deles flere artikler og annet om barn, enn om man er yngre og ikke er i samme situasjon. Og det er vel flere 25 åringer med barn enn 16-17 åringer med barn. Mente det ikke som om at man ikke er en god mor eller ikke er en refektert persom som 16-17! Det sier seg selv at jeg også var veldig ung når jeg er 25 og har 3 barn!

    46. Blir kvalm av deg!
      Du er ikkje bedre enn alle andre, det må du bare ha klart for deg!
      Så ikke lat som du er det! Du er 16år med barn og blogg! Og det er alt! Du er ikke spesiell! Det må du skjønne!

    47. Du er et av de mest dobbeltmoralske menneskene jeg vet om. Det er på tide at du stiger ned fra den høye hesten din og går inn i deg selv før du sitter og peker på alle andre. Nå har jeg lest hverken ditt eller Anna sitt innlegg, men å henge ut noen er aldri greit. Å beskylde noen for å herme og kopiere er ganske alvorlig. Et kjapt google søk på “mammakroppen” gir over 300 000 resultater. Det er ikke akkurat et veldig originalt tema. Det er ganske vanlig at mammabloggere tar opp mange av de samme teamene siden de er opptatt av det samme. Det har skjedd flere ganger at jeg har sett du har fått kommentarer på at innlegg du har skrevet minner om ting for eksempel pappahjertet har skrevet om. Dette blånekter du på selvfølgelig. Tenk om pappahjertet skrev et helt innlegg om at du hermer etter han fordi han syns det lignet eller minnet veldig og kom ut kort tid etter hans innlegg? Tror ikke du hadde syntes det var så gøy. Det har også blitt påpekt at slike lister som du legger ut over forskjellige tema er helt like andre lister som ligger ute på nettet, her ser det ut som du ikke har prøvd å skjule at det er kopiert engang fordi det er helt ordrett likt. Når dette har blitt påpekt så har kommentaren blitt slettet litt senere. Gå inn i deg selv før du leker moralpoliti 🙂

    48. Syns begge innleggene dine var så bra!! Så at Anna hadde skrevet etter jeg hadde lest ditt, så kommentaren din å:) tenkte d va enda et “klikkstunt” fra hennes side så klikket meg ikke inn for å lese d. Men noe mistenklig at hun ikke skal ha plagiert(?) ditt når hun sletter d å ikke står for d hun mener eller kommer med en forklaring… Håper du har hatt en fin dag! Klem:)

    49. Jeg synes du evner å kritisere sak, og ikke person. Jeg ser ikke helt problemet med å innrømme at man lar seg inspirere av andre bloggere, for det er jo tross alt et tema som engasjerer flere. Det du skriver er fair og uproblematisk, og det er lov til å reagere når hun “svarer” med å blokkere deg. Jeg har bare lest dette innlegget fra deg, og ikke Annas, så jeg skal ikke uttale meg noe dypere.

    50. Silje: Oi, ja, at en person mente at et innlegg jeg skrev lignet et pappahjerte skrev for lenge siden er jo akkurat det samme som dette. Eh, nei. Ikke akkurat.

      Du får synes akkurat hva du vil, men det er fortsatt forskjell på det å skrive om samme tema, og med det også høyst sannsynlig ha forskjellige meninger og synspunkter og formulere teksten på to vidt forskjellige måter med alt det innebærer av setningsoppbygning og vokabular, og det å tydelig se at et innlegg er fryktelig likt et annet som ble skrevet rett i forveien.

      Om noen mener jeg har kopiert dem så ville jeg selvsagt ha stilt kritiske spørsmål, bedt om likheter og gått i meg selv, lest innleggene og sett om de var veldig like. Hadde de vært det hadde jeg åpenbart slettet eller endret mitt. Dessuten, jeg prøvde å nå Anna – men hun blokkerte meg. Hadde noen ment at jeg hadde kopiert dem og antydet dette på min facebookside hadde jeg absolutt ikke blokkert dem, og det hadde garantert ikke trengt å gå så langt at andreparten hadde måtte skrive et blogginnlegg om det offentlig. Jeg er nemlig ikke livredd kritikk og har ingen behov for å blokkere de som mener noe annet enn meg.

      Så jo, det hadde ikke gjort meg noe om noen hadde skrevet et blogginnlegg om meg og min barnslige oppførsel om jeg hadde blokkert dem fra siden min fordi de mente at et blogginnlegg jeg hadde skrevet var mistenksomt likt dems.

      Har gått i meg selv og leker ingen moralpoliti bare fordi jeg synes det er lite voksent (og uprofesjonelt) av Norges største blogger og tobarnsmor å blokkere meg på siden hennes fordi jeg påpekte at innlegget hennes lignet mitt.

      God kveld.

    51. Det står definitvt respekt av at du sa ifra, og mammatilmichelle har taklet hele situasjonen veldig barnslig. You go!

    52. Så kjekt å se at du tar veldig godt vare på Leo
      Det setter han og familien hans stor pris på vettdu 👶🏼🍼😊
      Stå på videre Jessica du e en flott og omsorgsfull person
      Eg kjenner ikke deg, men vil si at eg e stolt over at du gjør en Så god og flott jobb for Leo, Med å ta Så godt vare på han
      Du sier også at du setter han før deg først og det ser vi og merker vi på bloggen sim
      Stå på videre, vi trenger flere sånne personer som gjør en så god jobb som mødre
      Og tilslutt, men ikke minst husk at du e verdifull uansett hva som skjer

    53. Att Anna blokkerte deg tyder bare på att hun overhodet ikke tåler noen form for kritikk og tilbakemeldinger som ikke går i hennes favør. Og det er en utrolig dårlig egenskap og aldri kunne lytte til andres råd / meninger og ta ting til seg. For det er jo faktisk ikke alltid att man har rett selv.
      Hun virker på meg som veldig egenrådig , og det er noe jeg tror vil komme til og slå negativt tilbake på henne. Vet ikke om jeg bør skrive dette , men etter hvert som bloggen hennes har blitt mer og mer populær så synes jeg hun virker narsistisk. Og jeg synes ikke hun er ett godt bilde for unge små jenter .. Det er noe utrolig falskt over hele dama.
      Du Jessica virker jordnær og ekte. Og du virker som en veldig god mamma for Leo.
      Og selv du er yngre i alder enn Anna så fremstår du som mye mer voksen og reflektert. Du gjør heller ikke alt for og få klikk på bloggen , det ser ut til att du har grenser i forhold til det , og de er bra. Du svarer også leserens dine:)
      Stå på videre .. Du er flink😊

    54. Kanskje det var barnslig gjort av Anna å blokkere deg, men for å være helt ærlig så ser jeg null likheter i innleggene deres. Hun skrev mye mer utdypende om dette og kan ikke se at oppbyggingen er så veldig lik heller. Men jaja, det er ihvertfall det jeg synes.
      Ha en fortsatt fin kveld 🙂

    55. Jeg synes du skal holde deg for god til å diskutere/henge ut andre bloggere på din blogg. Hun, og andre, står fritt til å skrive innlegg som minner om ditt uten at de skal henges ut.
      Om man leser de forskjellige bloggerne så ser man at “alle” skriver om det samme -de reklamerer for det samme produktet med dagers mellomrom.
      Og bloggleserne dine kan umullig ha interesse av at hun har blokkert deg på FB – det er mellom henne og deg.
      Ingen er feilfrie, og dette er småting du burde heve deg over.
      Men det var kanskje greit med et innlegg der du fikk mange klikk?

    56. Selv om anna reflekterer til de samme innlegen/overskriftene som deg så er da ikke innlegge kopiert.. Jeg ser null likheter.. Synes anna skreiv det mye bedre enn det du gjorde. Å så må du skrive et helt innlegg om anna.. Det blir for dumt.. Liker vel å få masse klikk du å tenker jeg… Derfor skreiver du et helt innlegg om anna.. Og som ei før har skrivi her så er det ikke anna som går gjennom komentarer osv. Å hadde du fått mye hets rundt deg så hadde du kanskje vurdert at noen tok å så over det folk skreiv til deg å.. Nei det innlegge her kunne du spart deg for rett og slett…

    57. Jeg har fulgt både din og Anna sin blogg over lengere tid nå. Og akuratt nå kjenner jeg at jeg blir rimelig irritert. Ja, du har skrvet et veldig bra blogginnlegg. Men det Anna skrev og postet timer etter seg ligner ikke i det hele tatt. Ikke på oppbyningen eller noe annet i det hele tatt. Og at du faktisk tar å velger å skrive et helt innlegg om det er enda mer barnslig og unodent. Hadde du vært så voksen som du mener selv, så hadde du latt vær å postet det. Men tenker at du egentlig vare ville ha flere klikk inn på bloggen din. For det finnes så utrolig mange artikler og blogginelgg om det samme, med de samme tankegangen og refleksjoner at du kan virkelig ikke henge ut en en person som du har gjort nå…

    58. Du vet kanskje det at Anna skriver mange innlegg i forveien, og at at det innlegget hennes ble publisert etter ditt innlegg? Du er ganske så høy på pæren som tror at Anna hermer etter deg når alle vet at Anna skriver mange innlegg og at de blir publisert etterhvert. Ganske så barnslig av deg å henge ut henne for å være helt ærlig, men det viser bare “hvor” lite voksen du egentlig er.
      Du svarer ikke på kritikk selv, du svarer bare de som er enige med deg.

    59. Ikke bry deg om disse blodfansa. .. de hadde forsvart mord fra Anna haha.
      Man lever i et fritt land og har lov å si ifra 🙂 hu dama der tåler jo ingenting. Hun kunne i det minste ha svart deg uten å blokkere deg

    60. Forstår ikke vitsen med å henge ut andre mennesker! Dette sier mye om deg og ingen andre. Heier på Anna, hun har all grunn til å blokkere deg!

    61. Hah så hvor ble kommentaren av nå da? Du sletter det JO, bare slutt å lyg. Du er ikke en dritt bedre av Anna

    62. Hun blokkerte meg også for en stund siden. Jeg skrev bare meningen min, akkurat som hun skrev sin. Jeg var en fast leser av bloggen hennes lenge, men etter det er jeg bare innom av og til. Jeg har ingenting i mot Anna, men jeg synes hun oppfører seg merkelig noen ganger.

    63. Anonym: Hæ? Jeg har ikke rørt noe i kommentarfeltet, du ser jo hvor mye stygt som står om meg, så hvorfor i alle dager skulle jeg fjerne din kommentar?

      Latterlig. Jeg vet at jeg aldri sletter kommentarer, og om det er noen måte jeg kan bevise det på er jeg helt med. Si i fra.

    64. Det er mye mulig innlegget hennes var forhåndsskrevet og at det hele bare er tilfeldigheter. Men samtidig skjønner jeg faktisk GODT at du reagerer når du blir blokkert og kommentarene dine blir slettet. Og at noen andre leser kommentarene for henne er jo greit nok, men jeg er 99% sikker på at personen som gjør det for henne har videreformidlet din påstand. Og hvis det da var slik at hun ikke har kopiert deg så hadde hun vel ikke godtatt at du ble blokkert. Jeg syns virkerlig hun på en indirekte måte roper ut at ja jeg har kopiert deg men later som ingenting…

    65. Veldig rart kommentarene plutselig forsvinner da, siden det faktisk kun er du som kan slette noe, haha

    66. Anonym: Har virkelig ikke fjernet noen? Om du er i tvil må du jo gjerne bare poste dem 5 ganger på rad til, så ser du jo at de blir stående. Jeg sletter ikke kommentarer og jeg gidder ikke diskutere fakta med deg i dag.

    67. Du svarer heller ikke på konstruktiv kritikk.. Men bare på de som er på din side.
      Hvis du mener du er så voksen som du er, så burde du kunne svare på konstruktiv.
      Og hvis du absolutt ikke klarer det, burde du kanskje vurdere å stenge kommentarfeltet ditt…

    68. Hvorfor kommenterer du ikke noe ifht det at flere opplyser om muligheten for at Annas innlegg kan ha vært forhåndsskrevet?
      Hvorfor svarer du ikke på spørsmål om du er klar over at Anna får hjelp til å moderere alle kommentarer?
      Det er svært forståelig at hun må ha regler for hvordan det skal modereres på siden hennes… hvorfor forventer du at hun (les:de som luker ut linker, for de luker vel ut alle linker..) skal la din link stå?
      Det er ikke voksent eller modent å ta opp noe slikt i full offentlighet. Du er derfor ikke det gram bedre enn Anna.
      Hvorfor svarer du på alle positive kommentarer med lar KONSTRUKTIVE tilbakemeldinger være ubesvart? Dette er jo akkurat det du henger ut Anna for. Å ikke å ha svart deg og dine følgere når de har stilt det du mener er konstruktive spørsmål og tilbakemeldinger…
      Dette synes jeg ble for dumt. Håper jeg slipper å få andres “ugjerninger” tredd nedover hodet via bloggen din igjen… Da vil nok jeg takke for meg isåfall Hadde jeg gjort dette mot en kollega (det er det du kaller henne) hadde det blitt oppvaskmøte hos sjefen gitt..

    69. Mari: ER DET MULIG. Om du bruker fem sekunder på å lese oppover ser du vel for pokker at jeg svarer både konstruktive (egentlig mest av dem!!!) men også støttende kommentarer? Tror du jeg lever livet mitt ved å konstant sitte å svare absolutt alle kommentarer som kommer inn? Kan du bruke fem minutter på å tenke på hvor mye annet jeg har å gjøre når jeg har et barn?

      Hvor stor er sannsynligheten for at et såå likt innlegg er rent tilfeldig? Nei, den er jammen ikke særlig stor. Spesielt med tanke på flere setninger hun skriver som er svært like.

      LES DET NYE INNLEGGET MITT. Jeg skriver at det er greit nok at hun sletter linken min, men det kom fortsatt mange konstruktive, høflige kommentarer inn fra mange andre mennesker som så veldig mange likheter i innleggene. De ble fjernet og blokkert på sekundet!

      Beklager at jeg virker forbanna, men det blir jeg når noen kommenterer uten å lese alt først. LES I KOMMENTARFELTENE, begge to. Så tror jeg du skjønner litt mer.

      Håper du kan lese før du kommenterer neste gang. Nå fikk jeg faktisk bare litt nok.

    70. Haha. Bli så sur du bare vil, dette er jobben din..
      Du har ikke svart på det jeh har spurt om. Det slutta du plutselig å gjøre.. Du svarer fortsatt ikke på konstruktive spørsmål, hverken i andre innlegg eller nå.. For jeg har da lest kommentarer her og under det nye innlegget. Takk for meg! Rengner med du daler raskt på lista med denne holdningen.

    71. Og å svare ved å hakke på leserne dine er utrolig frekt.. Jada. Jeg kan se for meg hvor mye jobb det er å ha et barn. Jeg har 3 barn under 5 år, i tillegg til jobben min som sykepleier. Fordi om noen mener noe annet enn deg, betyr ikke det at “vi ikke har peiling på hvor mye jobb et barn er..” Så sabla oppbrukt argument fra deg!

    72. Jeg ser heller ikke store likheter ved innleggende. Det er et viktig tema, og bare flott at flere lar seg inspirere av emnet. Syntes du lager et overdrevent oppstyr av dette. Jeg er imidlertid enig i at Anna kunne håndtert kritikken bedre eller eventuelt sendt deg en epost.

    73. Skjønner du ble irritert, men må si at hun trengte ikke nødvendigvis få INSPIRASJON fra deg ettersom det var faktisk en til mamma som har postet en slikt innlegg. http://madelenchristina.blogg.no/1447704366_kroppspress_etter_fds.html bare en time FØR deg. Kanskje hun kom forbi deres innlegg og bestemte seg å skrive om det og? Alle innleggene er faktisk forskjellig selvom alle skriver om det samme. Det hvordan Anna reagerte og oppførte seg var umoden rett og slett, og det er jeg enig i. Men du kan jo heller ikke skrive at innlegget var ditt, for hun har ikke kopiert og limt inn akkuratt innlegge ditt.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg