DAGEN VÅR I BILDER

Åh, det har vært en lang dag!

Leo gull har vært dårlig i går, og det merket eg godt i dag tidlig – derfor fikk han lov til å sove ekstra i dag, ettersom vi vanligvis står opp klokken 8. Han trengte den ekstra hvilen og var lys våken og kjempeblid når han sto opp med meg litt senere! Det er faktisk første gangen han er “ordentlig” syk, selv om han ikke egentlig er så veldig dårlig. Mye vondt i tennene gjør ikke akkurat ting bedre heller da, stakkars. Vi satser på at feberen blir mindre og mindre etter hvert som dagen går mot slutten.

Søsteren min kom hit i går kveld! Hun savnet Leo så fælt, og ettersom hun også har en jobb hvor hun kan styre litt som hun vil gikk det helt fint at hun kunne komme hit for å bli her til tirsdag. Er kjempekoselig å ha henne her! Jeg skal få henne til å logge inn på snapchatten min (@Mammasom16) slik at hun også kan oppdatere dere inne! Følger dere med oss på snapchat?

Resten av dagen har gått til småshopping og innekos. Det er så kaldt ute at det er helt vilt, så nå som Leo er dårlig blir det litt innetid i frykt for at han skulle bli verre. Det blir godt å bruke resten av dagen med leking, kakao, og pledd. Nyt mandagen!

Klem

17 kommentarer
    1. Hei! Ville bare si en liten ting. Det ser ut som bilstolen til Leo muligens er litt liten(nå er det litt vanskelig å se det ordentlig da, da bildene ikke akkurat fokuserer på det), men synes bare det ser litt sånn ut. Har nettopp bestilt stol til min 4.5 måneder gutt selv, så har lest litt om når man burde bytte, og da sto det at stolen er for liten om toppen av hodet til barnet er i kant med den kanten på bilstolen som er over hodet til barnet(eller på lik linje). Vi må bytte stol litt ekstra tidlig da, ettersom gutten vår er veldig lang, så muligens jeg ser feil, men jeg mener jo ikke noe vondt i å si fra uansett 🙂

    2. Vi har samme bilstol! Men med base 🙂 vet ikke om det samme gjelder uten basen, men skal ikke den bøylen være bøyd oppover? Istede for at den ligger ned? Hvis dy skjønner forklaringen min? 🙂
      Vi må ihvertfall det når vi setter stolen på basen 🙂 ha en fin kveld 🙂

    3. Håndtaket skal være oppe ja når man kjører, men her er de jo parkert i alle fall. Setet ser veldig trangt ut ja. Leo er jo en stor gutt allerede så det skulle sikkert passe seg å bytte sete snart. Husk å holde ham med ryggen mot kjøre retning, det er det tryggeste. Kan rekomendere BeSafe Izi Combi, den har vi og vi er kjempe fornøyde! Men hvis dere må bytte stolen fra bil til bil ofte så er den ganske vanskerlig. Da kan jeg rekomendere t.ex. Brio Zento, den går opp til 25kg med ryggen mot kjøre rettning og er lett å montere.

    4. Christine: Hei! Vi sto parkert og hadde ingen planer om å kjøre helt enda 🙂 Dermed var bøylen slik den var på bildet, for vi hadde ikke ordnet det helt enda 🙂

      Vi skal kjøpe ny bilstol veldig snart! Vi har en annen reserve, og denne begynner å bli liten nå ja 🙂

      Klem

    5. Jeg var på kino i går og så på Hunger Games, da innså jeg at du er utrolig lik Katniss Everdeen (eller hvordan man skriver det). Du er utrolig pen! 😊 stå på!

    6. Jeg husker fra før at det ble kommentert for ganske så lenge siden at bøylen var ikke der den skulle. Denne gangen også. Vi har en lik stol men jeg forstår ikke hvorfor Leo ligger i den. Ved kollisjon presses han ikke med ryggen inn i stolen men skytter med hodet frem som en rakett. Er dere sikre på at stolen er riktig montert?

    7. Leonitta: Hei! Ja, jeg flytter bøylen for å ta bilder til bloggen slik at dere ser hele han og ansiktet hans 🙂

      Den var ikke ferdig montert på bildet:-)

      Klem

    8. Dette er jo en stol man kan legge ned ryggen på da!:) den heter jo besafe izi sleep, så ryggen kan legges ned ved parkering. Ser ikke noe feil

    9. Hei! Leser bloggen din hver dag og synes du virker som en kjempe flink mamma og blogger. Jeg er selv 18 og har ei prinsesse på straks 5 mnd. Det er første gang jeg kommenterer her, men jeg bare lurte på en ting. Det er ikke vondt ment, men det virker veldig kaldt for lille Leo og bare ha vest på seg, ihvertfall med tanke på at han er blitt syk.. Nå vet jo ikke jeg hvor kaldt det er hos dere, men her er det ihvertfall grisekaldt.. Som sagt, ikke vondt ment 🙂
      Ha en fin kveld og god bedring til lille Leo 🙂

    10. Dette er ikke ment som kritikk, mer som opplysning. Men bobleklær i bil kan gi fatale følger ved kollisjon.. Søk det opp! Ville tatt av boblevesten og heller brukt f.eks ull for å holde varmen. Du har jo så mye fin ull til Leo!

    11. Du må huske at han absolutt ikke får være liggende i bilsetet når dere kjører, det er farlig som det allrede ble sagt. Sier dette bare i tilfelle du ikke viste.

    12. Mari: Åh, det visste jeg ikke! Så godt du sa i fra 🙂 Jeg hadde ikke på ham bobledress her, men en dress i bomull, går det for det samme?

      Tusen takk for opplysningen! Stor klem!

    13. Mari: Åh, selvfølgelig! Nå glemte jeg meg helt her, dro nemlig ut i går med ham med en dress på seg i bilstolen – og trodde jeg hadde postet bilder av det her inne..? Noe jeg ikke hadde!

      Tusen takk! 🙂

      KLem

    14. Hei
      Vet ikke om du hadde løsnet på selene hans når du la han bakover, men på bilde er selene altfor langt ut på skuldrene. Sammen med bobleklær gjør det at du ikke får lagt selene riktig og strammet de skikkelig inntil kroppen hans:) Anbefaler deg å kjøpe en beltesamler, med en beltesamler får du nesten ikke til å få feil plassering av skulderselen:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg